Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@20:42:55 GMT

بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۸۳۱۰

بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا محمدی یکشنبه ۱۶ شهریور افزود: این مهم بر اساس تقاضای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با توجه به مصوبات جدید ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه مدیران سینماها و سالن‌های تئاتر در خراسان رضوی می‌توانند به صورت اختیاری و با رعایت دقیق و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی از امروز نسبت به بازگشایی این مکان‌های فرهنگی در سطح استان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولیت رعایت ضوابط بهداشتی بطور مستقیم بر عهده مدیران سالن‌های سینما و تئاتراست. همچنین ماموران بهداشت و همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی مراحل مختلف نسبت به بازدید ادواری از این مکانها اقدام می‌کنند.  

محمدی افزود: بازگشایی سالن‌های سینما در حالی است که فیلم قابل توجهی آماده اکران بر پرده سینماها نیست و پیش از این فیلم‌های خوب در فضای مجازی اکران شده لذا مردم آنها را دیده و باید منتظر ماند تا شورای تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی موارد جدید ارائه ‌دهد. از سوی دیگر با توجه به ایام محرم و صفر به نظر می‌رسد استقبال زیادی از فیلم‌های سینمایی نشود و صاحبان سالن‌های سینما و تئاتر با توجه به اختیاری بودن بازگشایی، رغبت زیادی به فعالیت نشان ندهند.

وی گفت: پیش از این نیز که یکبار ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بازگشایی سالن‌های سینما را به تصویب رساند، برخی از صاحبان سالنهای سینما در مشهد فیلمی اکران نکردند و به تعطیلی ادامه دادند. پس از بازگشایی سالن‌های تئاتر استان اوایل تیرماه گذشته در پی تعطیلی افزون بر ۹۰ روز به جز یک مورد اجرای تئاتر در "سالن تئاتر مستقل" مشهد هیچ تقاضای دیگری برای اجرای تئاتر در سایر سالن‌های مشهد از سوی گروه‌های نمایشی درخواست نشد.  

۵۶ سالن سینما و ۱۲ سالن تئاتر در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارد. سالن‌های سینما و تئاتر از ۱۲ اسفند پارسال به مدت ۹۹ روز بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تعطیل شدند. یکم تیر ماه گذشته این سالن‌ها برای مدتی کوتاهی بازگشایی شدند اما دوباره فعالیت آنها متوقف شد تا امروز ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ که دوباره مجاز به بازگشایی شده‌اند.

کد خبر 546682 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی سینمای ایران بازگشایی سالن سالن های سینما خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، ابراهیمی گفت: این ایل راه‌ها با اعتبار ۸۷۰ میلیون تومان بازگشایی شد.

وی افزود: همچنین در این مدت تسطیح ایل راه‌های عشایری ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد.

ابراهیمی گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در فصل بهار، در خصوص اطلاع¬رسانی به ¬موقع به عشایر برای پیش بینی وضعیت جوی و عدم اتراق در مسیل¬ها و ارسال پیامک هشدار جوی توسط اداره کل امور عشایر استان اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها
  • بازگشایی محور تربت حیدریه - رشتخوار
  • فعال شدن پروژه ساخت بزرگترین سالن آمفی‌تئاتر استان توسط دانشگاه پیام نور ایلام