Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:10:52 GMT

«سیم کارت شاد» را از کجا تهیه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۱۵۹

«سیم کارت شاد» را از کجا تهیه کنیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود حبیبی درباره توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی افزود: فرآیند تولید این سیم‌کارت‌ها آغاز شده و اپراتورها مکلف شدند سیم‌کارتی به نام سیم‌کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارایه دهند تا از این طریق دل‌نگرانی‌های خانواده‌ها هم کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نقش اپراتورها توضیح داد: همکاران ما در بخش اپراتورها برنامه‌ریزی کرده‌اند و با برگزاری جلسات متعددی و فرآیند طی شده به‌زودی ارایه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آغاز می شود.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با بیان این که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تنها به فضای مورد تایید آموزش‌وپرورش دسترسی دارد، خاطرنشان کرد:‌ این سیم‌کارت ها خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود. قاعدتاً این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را نخواهند داشت.

حبیبی یادآور شد: قرار است ما در خصوص این سیم‌کارت‌ها به‌صورت لیست سفید (White list) عمل کنیم تا دانش آموزان بتوانند به فضاهایی که مورد تایید است، دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که دانش‌آموزان به محتواهای نامناسب دسترسی پیدا نکنند، ‌ همچنین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد، روی این سیم‌کارت‌ها اعمال می شود.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد، دانش‌آموزان می‌توانند با نام و مشخصات خودشان سیم‌کارت را خریداری کنند.

حبیبی یادآور شد: براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناورری اطلاعات محدودیت زیر ۱۸ سال برای دریافت سیم‌کارت برداشته‌ شده است تا همه دانش آموزان از این سیم کارت استفاده کنند.

وی گفت: سیم کارت شاد مانند سایر سیم کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و قابل شارژ توسط دانش آموزان است.

47231 کد خبر 1429447

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آموزش مجازی سیم کارت دانش آموز وزارت آموزش و پرورش سیم کارت های دانش آموزی سیم کارت ها دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه

محمدصالح جوکار نماینده  مردم یزد، اشکذر و زارچ  در مجلس شورای اسلامی در نشست با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشوری، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد و عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت‌های اثربخش در اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان در سطح کشور، گفت: اینکه اتحادیه به جای کمیت، بر کیفیت تمرکز دارد، باعث تفاوت این مجموعه نسبت به مجموعه‌های دیگر شده، که بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان، سرآمد تشکل‌های دیگر است، افزود: شاهد اقدامات اثربخش و موثر توسط این مجموعه در طول سال هستیم و آماده هر گونه همکاری برای پیشبرد اهداف اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان هستیم.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ اظهار داشت: مدرسه برای فعالیت‌های آموزشی دانش آموزی خوب است، اما انجام فعالیت‌های تربیتی و پرورشی صرفا در محیط کلاسی، اثربخشی لازم ندارد و بهترین مکان برای فعالیت پرورشی و یادگیری مهارت‌ها، محیط اردوگاهی است.

جوکار با تأکید بر اینکه استان یزد نیازمند اردوگاه دانش آموزی مناسب است، تصریح کرد: با وجود این مکان، می‌توان برنامه ریزی برای اقدامات و فعالیت‌های پایدار در طول سال داشت؛ هر چند آموزش و پرورش اردوگاه‌های بسیاری در استان دارد، ولی به دلیل کمبود اعتبار وبودجه، عملیات عمرانی و نگهداری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: دانش آموز با حضور در یک فضای اردوگاهی و خارج از مدرسه، احساس بهتری برای همراهی با مربی خواهد داشت و آن زمان بهترین موقع برای انتقال مفاهیم انقلابی و ترویج گفتمان دینی به آنهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • پویش دانش‌آموزی عطر اردیبهشت ۳ درکرمان آغازشد
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»
  • آغاز پویش دانش‌آموزی «عطر اردیبهشت ۳ » در کرمان 
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم