Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: متأسفانه بازاریابی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در خصوص خرما صورت نگرفته و واسطه‌های زیادی در معاملات وجود دارند که امیدوارم با ایجاد دفتر انجمن خرما در بندرعباس بتوانیم دست واسطه‌ها را در صادرات خرما کوتاه کنیم.

محمدرضا صفادر حاشیه راه اندازی دفتر انجمن خرمای استان هرمزگان به عنوان یکی از تشکل های زیر مجموعه اتاق بازرگانی بندرعباس، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امیدوارم با همدلی تمامی اعضای انجمن در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی انجمن خرما در بحث صادرات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی خود را مسئول می‌داند از جایی که در آن همدلی و همراهی باشد حمایت کند، افزود: از ابتدای ورودم به اتاق بازرگانی چندین قول دادم که در راستای تحقق آن‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌ام، راه‌اندازی اتاقی پربار و افتتاح نمایندگی اتاق بازرگانی بندرلنگه از قول‌هایی بوده که در تلاش هستم آن‌ها را جامع عمل بپوشانم.
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: ایجاد انجمن ملی خرما در شهر بندرعباس می‌تواند همبستگی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد کند و با شناسایی بازارهای هدف ساخت زیرساخت‌های تولیدی خرما، شناساندن پیارم و خرماهای خاص استان هرمزگان در جهان، موجب رونق صنعت خرما شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه هدف ما شناساندن محصولات کشت‌شده در استان هرمزگان و صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و سایر کشورهای اروپایی است، عنوان کرد: متأسفانه بازاریابی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت نگرفته و واسطه‌های زیادی در معاملات وجود دارند که امیدوارم با ایجاد دفتر انجمن خرما در بندرعباس بتوانیم دست واسطه‌ها را در صادرات خرما کوتاه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۹ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را برگزار کردیم که در اتاق بی‌سابقه بوده است، حدود ۳۰ کار کارشناسی انجام‌شده و امیدوارم در سال‌های آینده با همت همکارانم در اتاق بازرگانی بندرعباس تحول خوبی را در اتاق ایجاد کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در پایان  قول راه‌اندازی چند انجمن و تشکل ازجمله انجمن صادرات و واردات صیفی‌جات استان هرمزگان را داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی استان هرمزگان انجمن خرما واسطه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: اقدامات فرهنگی در مدیریت شهری ششم با محوریت خانواده انجام می‌شود. شهرداری تهران قصد دارد با این رویکرد زمینه و زیرساخت‌های فرهنگی را به‌گونه‌ای فراهم کند که تمام شهروندان اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان، از آنها بهره‌مند شوند.شورای شهر تهران هم با نظارت‌هایی که دارد پیگیر عملیاتی‌شدن این سیاست است و بنا به گفته‌های نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر تهران، شورا و شهرداری درصددند که تکالیف تعیین‌شده در برنامه چهارم توسعه و تحول شهر تهران اجرایی و عملیاتی شود؛ چراکه قطعا سبب ایجاد زیرساخت‌های این حوزه و رفع کمبودها خواهد شد.
این عضو شورا در گفت‌وگو با همشهری علاوه بر تشریح اقدامات سال گذشته، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال جدید را تشریح کرد.

کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی سال گذشته چه دستاورد مهمی داشته است؟

قطعا پیگیری‌های زیادی در حوزه فرهنگی‌اجتماعی صورت گرفت؛ اما افزایش بودجه این حوزه دستاورد مهمی است که می‌توان به‌عنوان یک موفقیت در کارنامه شورای ششم ثبت کرد. سال۱۴۰۰ یعنی سال اول مدیریت شهری، ۶درصد کل بودجه شهرداری تهران به حوزه فرهنگی‌اجتماعی اختصاص داشت و سال۱۴۰۱ این میزان به ۸درصد افزایش یافت. با تلاش و پیگیری‌های صورت‌گرفته موفق شدیم سال۱۴۰۲ سهم بودجه حوزه فرهنگی‌اجتماعی را به ۱۰درصد از کل بودجه شهرداری تهران برسانیم و امسال هم همین میزان اختصاص داده شد.

چه ضرورتی برای افزایش میزان اعتبار حوزه فرهنگی وجود دارد؟

ملاک و معیار برای افزایش میزان اعتبار حوزه فرهنگی از بودجه شهرداری تهران، تحقق برنامه چهارم توسعه و تحول شهر تهران است؛ چراکه این برنامه با یک سال تاخیر عملیاتی شد و قطعا با عقب‌ماندگی در اجرای آن مواجهیم و برای جبران این عقب‌ماندگی تلاش کردیم با افزایش میزان اعتبار، تکالیف پیش‌بینی‌شده را پیگیری و عملیاتی کنیم.

به اقدامات و پیگیری‌ها اشاره می‌کنید. علاوه بر افزایش اعتبار آیا اقدامات مهم دیگری در حوزه فرهنگی‌اجتماعی صورت گرفته است؟

به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سال گذشته پیگیری شد و ما هم به‌عنوان سیاست‌گذار نظارت داشتیم. در حوزه‌های ورزشی و بانوان با به‌روزرسانی مجموعه‌ها شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین مصوبات سال گذشته را که نیاز به بودجه داشتند پیگیری کردیم که از آن میان می‌توان به اختصاص ۱۰درصد عوارض پسماند به حوزه آموزش‌های شهروندی و ایجاد دبیرخانه آموزش‌های شهروندی اشاره کرد.

در حوزه آموزش‌های شهروندی، نشان شهروندی مطرح شد؛ اما گویا برنامه‌های آن مسکوت مانده است. برای اجرایی‌شدن مصوبات در این مورد پیگیری صورت گرفته است؟

در پیگیری مصوبات برزمین‌مانده شورای شهر تهران، مصوبه اعطای نشان شهروندی که از سال گذشته به مناسبت روز تهران در دستور کار قرار گرفت، به‌روزرسانی و در بودجه فرهنگی هم اعتبارات لازم پیش‌بینی شد و قطعا در این حوزه هم با مشارکت شهروندان فعالیت‌هایی را شاهد خواهیم بود.

امسال چه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است؟

امسال هم به موضوعات کارآفرینی حوزه زنان و بحث خانواده‌محوری و تحقق و ایجاد سازمان گردشگری که در برنامه چهارم توسعه شهر تهران هم مورد تاکید قرار گرفته است، توجه و بر اجرای آنها نظارت خواهیم داشت. البته از به‌روزرسانی و تکمیل زیرساخت‌های ناتمام هم غافل نمی‌شویم.

منظورتان از زیرساخت‌ها، سراهای محله‌ها و مجموعه‌های ورزشی است؟

بله، البته زیرساخت‌های حوزه بانوان اولویت خواهد داشت؛ مانند سراهای محله، مجموعه‌های ورزشی بانوان، شهردخت‌ها، بوستان بانوان و.... که این مجموعه‌ها پس از به‌روزرسانی، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و بهره‌برداری می‌شود.

امسال قرار نیست زیرساخت جدیدی ایجاد شود؟

البته که علاوه بر به‌روزرسانی زیرساخت‌های موجود، در برخی از مناطق زیرساخت وجود ندارد و با بودجه پیش‌بینی‌شده در حوزه‌هایی چون حوزه بانوان، زیرساخت‌های جدیدی ایجاد می‌شود. ساخته پردیس‌های خانواده در برخی از مناطق با رویکرد خانواده‌محوری برنامه‌ای است که می‌توان امسال آن را عملیاتی و در سنوات آتی تکمیل کرد و به بهره‌برداری رساند.

برنامه‌های دیگری هم در حوزه خانواده و زنان دارید؟

سالن‌های یاس که با هدف ترویج ازدواج آسان، بخشی از تکالیف شهرداری تهران است امسال در دستور کار قرار دارد؛ چراکه ایجاد حداقل ۱۷سالن یاس در تهران وظیفه و تکلیف شهرداری است. برخی از آنها نیازمند به‌روزرسانی‌اند و تعدادی هم باید ایجاد شوند تا به آمار پیش‌بینی‌شده برسیم. مورد دیگر ایجاد اتاق‌های مادر و کودک در فضاهای عمومی شهر مانند بوستان‌ها و مترو و... است که پیگیری خواهیم کرد. همچنین متناسب با شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) موضوعات فرهنگی‌اجتماعی را با تمرکز روی سرمایه‌های اجتماعی (مشارکت شهروندی) پیگیری می‌کنیم؛ چراکه باور داریم از طریق همراهی سرمایه‌های اجتماعی می‌توان حس تعلق محلی را افزایش داد و کارها را بهتر عملیاتی کرد.

در حوزه زنانآیا برنامه‌ای برای مراکز کارآفرینی پیش‌بینی شده است؟

این حوزه (کارآفرینی) با توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار و زنان در معرض آسیب برای مدیریت شهری اهمیت دارد و ازاین‌رو قصد داریم مراکز کارآفرینی (مراکز کوثر و دیگر مراکز زیرمجموعه سازمان خدمات اجتماعی) را با مشارکت کارآفرینان موفق احیا و راه‌اندازی کنیم. علاوه بر این مراکز، توجه به اقتصاد خانواده‌ها با اولویت مشاغل خانگی هم در دستور کار قرار دارد.

الزام شهرداری برای ایجاد اتاق‌های مادر و کودک

ایجاد اتاق‌های مادر و کودک در دستور کار مدیریت شهری ششم است؛ زیرا گرچه در ادوار گذشته تعدادی از این اتاق‌ها در ایستگاه‌های مترو راه‌اندازی شدند، با شیوع کرونا و ایجاد برخی از مسائل، اتاق‌ها در ایستگاه‌ها تعطیل شدند. در این دوره مدیریت شهری تصمیم دارد اتاق مادر و کودک را در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان راه‌اندازی کند. بنا به گفته‌های نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر تهران، علاوه بر اینکه شهرداری موظف به ایجاد اتاق‌های مادر و کودک در فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها و ایستگاه‌های مترو و... است، باید در مجوزهایی که برای واحدهای تجاری و مراکز خرید صادر می‌کند، سازندگان را ملزم کند اتاق‌ها و فضاهای ویژه مادر و کودک را پیش‌بینی کنند.

کد خبر 845946 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • همه ارگان های هرمزگان به تکالیف خود در حوزه حجاب عمل کنند
  • ساخت۶ مدرسه در هرمزگان در قالب مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی