Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:25:24 GMT

عدم تجربه ترافیک مهر ۹۸ در شهریور ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۹۳۵

عدم تجربه ترافیک مهر ۹۸ در شهریور ۹۹

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: روز گذشته نخستین روز بازگشایی مدارس در کشور بود، تمامی دستگاه‌ها تمهیدات خود را برای بازگشایی مدارس اعلام کردند و آماده آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط کرونایی بودند. یکی از نهادهایی که نقش پررنگی دارد پلیس راهنمایی و رانندگی است.

بنابر اذعان کارشناسان ترافیک، انتظار می‌رفت در این شرایط کرونایی که اغلب شهروندان ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، روز گذشته ترافیک سنگینی در شهرها به ویژه در پایتخت داشته باشیم، در همین راستا با رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پایتخت به گفت‌وگو پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمد رازقی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت ترافیک نخستین روز بازگشایی مدارس اظهار کرد: ترافیک روز بازگشایی مدارس امسال نسبت به اول مهر سال قبل اصلاً قابل مقایسه نیست. سال قبل در اوج زمان ترافیک طول ترافیک به ۱۸۰ کیلومتر می‌رسید اما روز گذشته نهایت طول ترافیک به ۹۰ کیلومتر رسید.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت گفت: ترافیک شنبه این هفته نسبت به شاخص ترافیک یعنی شنبه دو هفته قبل تقریباً نیم ساعت زودتر شروع شد، اینکه وضعیت ترافیک امروز را با ترافیک شنبه دو هفته مقایسه می‌کنیم برای این است که شنبه هفته قبل تعطیلی بود و وضعیت ترافیکی اش نمی‌تواند شاخصی برای سنجش باشد.

افزایش ۱۰ درصدی ترافیکی در مقایسه با شنبه دو هفته قبل

سرهنگ رازقی ادامه داد: دلیل اینکه ترافیک نیم ساعت زودتر شروع شد این بود که کارمندان به دلیل اینکه درگیر ترافیک بازگشایی مدارس نشوند زودتر از منازل خارج شدند، درگیری ترافیکی هم تا ساعت ۸ صبح ادامه داشت و بعد از ساعت ۸ صبح ترافیک عادی صبحگاهی در بزرگراه‌های پایتخت در جریان بود.

به گفته وی ترافیک امروز در مقایسه با ترافیک شنبه دو هفته ۱۰ درصد افزایش داشته است؛ همچنین بعد از ساعت ۸ ترافیک تنها در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های تهران همچون نواب، همت، حکیم، شیخ فضل الله، امام علی و… ادامه داشت.

افزایش ۱۰ درصدی مسافران مترو در نخستین روز بازگشایی مدارس

فرنوش نوبخت هم روز گذشته در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه امروز مترو تهران آماده افزایش تعداد مسافران است، گفت: امروز آغاز سال تحصیلی جدید با اتمام تعطیلات مقارن شده و احتمال می‌دادیم که تعداد مسافران مترو افزایش یابد. صبح گزارشی از وضعیت افزایش مسافران دریافت کردم که نشان می‌دهد ۱۰ درصد افزایش مسافران در مترو را داشته‌ایم.

از سرویس مدارس چه خبر؟

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در آئین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به ارائه گزارشی به شهردار تهران پرداخت و گفت: ما در زمینه سرویس مدارس و آمادگی و عرضه و تقاضا برنامه‌هایی داشتیم که در خصوص سرویس مدارس کارگروه مشترکی با وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده جلسات آن از سه ماه پیش در حال برگزاری است و حداکثر هماهنگی را داشته است.

وی افزود: دو وظیفه اصلی این کارگروه بر عهده شهرداری تهران است که صلاحیت سنجی تاکسیرانان و ساماندهی شرکت‌های تاکسیرانی برای سرویس مدارس و صدور پروانه فعالیت برای آنها بوده است .۱۵۳ شرکت صلاحیت سنجی شده و به آموزش و پرورش معرفی شدند و در مورد ثبت نام سرویس مدارس امسال سعی شده تمام مراحل بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی ادامه داد: همه رانندگانی که در سال‌های گذشته صلاحیت سنجی شده‌اند استعلامات الکترونیکی شأن انجام شده و از حدود ۱۵ هزار راننده که اعلام آمادگی کردند، ۵۰۰ راننده جدید بر اساس منطقه محل سکونت اعزام شدند.

عدم تکرار ترافیک مهر ۹۸ در شهریور ۹۹

در شرایطی که انتظار می‌رفت در روز بازگشایی مدارس در تهران و دیگر شهرهای کشور ترافیک سنگینی به دلیل استفاده از وسایل شخصی از طرف والدین دانش آموزان داشته باشیم طول ترافیک نخستین روز بازگشایی مدارس نصف سال قبل بود و حتی استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم آمار بیشتری نسبت به بازگشایی مدارس در سال گذشته نداشته است.

بدیهی است در هفته اول مدارس سرویس مدارس برقرار نمی‌شود و نمی‌توان به استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس هم اتکا کرد و گفت شاید دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده کردند که ترافیک سنگینی نداشتیم و استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم افزایش نداشته است.

کد خبر 5016693 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ترافیک بازگشایی مدارس پلیس راهور مترو وزارت آموزش و پرورش محرم 99 شورای شهر تهران ویروس کرونا سال تحصیلی جدید آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران وضعیت راهها متروی تهران پیش بینی وضعیت هوا قوه قضاییه ترافیک محسن حاجی میرزایی پلیس راهور نخستین روز بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید شنبه دو هفته سرویس مدارس روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تهران در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت شاخص ۷۲ کیفیت هوای قابل قبول را تجربه کرد.

از ابتدای امسال تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۲۵ روز هوای قابل قبول در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده و این در حالی‌ست که شهروندان تهرانی در مدت مشابه سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۴روز هوای قابل قبول و ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تجربه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين