Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:42:01 GMT

پرداخت کامل مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۴۰۰

پرداخت کامل مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی

ایرج ناصری مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۹ هزار و ۵۰۲ نفر از زعفران‌کاران خراسان رضوی محصول خود را که نزدیک به ۶۹ تُن بود در قالب طرح خرید حمایتی سال گذشته به دولت فروخته بودند که بالاخره بعد از حدود چند ماه، اواسط شهریورماه امسال با آنان تسویه حساب و تمامی مطالبات آنان واریز شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۴۷ نفر از مجموع ۹ هزار و ۵۰۲ نفر مقدار زعفرانی که تحویل دادند نسبت به سایر کشاورزان کمتر بوده در دهه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت ماه امسال تسویه شد، اظهار کرد: قرار بر این بود با کلیه زعفران‌کاران، تسویه کامل در اردیبهشت ماه صورت بگیرد، اما دلایلی چون تحریم و کرونا اجازه پرداخت به موقع را نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: محصول زعفران‌کاران استان در قالب طرح خرید حمایتی زعفران در چهار بسته شامل زعفران نگین به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، محصول شبه‌نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، زعفران پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و محصول پوشال معمولی به قیمت ۸۲ میلیون ریال دسته بندی و با قیمت های ذکر شده از کشاورزان استان خریداری شده است.

ناصری مقدم با اشاره به اینکه میزان کل طلب زعفران‌کاران استان برای خرید ۶۹ تن زعفران بیش از ۶۳۹ میلیارد تومان برآورد شده، گفت: در سال زراعی گذشته ۹۱ هزار هکتار از مزارع استان به سطح زیر کشت زعفران اختصاص یافته بود که حجم برداشت زعفران از این مزارع ۳۲۳ تن بوده است‌.

وی افزود: سطح کشت زعفران در امسال به ۹۳ هزار هکتار افزایش و پیش بینی می شود ۲۰ درصد افزایش برداشت را داشته باشیم اما مشروط به اینکه خسارت عوامل اقلیمی را در این فصل نداشته باشیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان در ادامه بیان کرد: سال گذشته در ۱۸ مرکز خرید در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی خرید حمایتی زعفران انجام گرفت، اما تاکنون هیچ دستورالعمل و یا بخشنامه‌ای برای خرید حمایتی زعفران برای سال جدید به استان ابلاغ نشده است.

 ناصری مقدم گفت: تاریخ شروع طرح خرید حمایتی زعفران در سال گذشته ۸ آبان ماه ۹۸ و پایان طرح ۳۰ آبان همان سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی استان در حوزه کشت و تولید زعفران فعالیت دارند، اظهار کرد: بیشترین تولید زعفران استان در سال گذشته به ترتیب به شهرستان‌های زاوه با ۵۰ تن، تربت حیدریه با ۳۵ تن، تایباد ۲۷ تن، نیشابور ۲۵ تن، کاشمر ۲۲ تن و رشتخوار ۲۱ تن اختصاص دارد.

کد خبر 5016938

منبع: مهر

کلیدواژه: تایباد کشت زعفران محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری هفته دولت ماه محرم عاشورا بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا خرید حمایتی زعفران زعفران کاران میلیون ریال خراسان رضوی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند