Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته نقل و انتقال سازمان لیگ می‌گوید باشگاه‌ها باید بحث بدهی‌های خود را هر چه زودتر حل کنند.

به گزارش ایسنا، فریبرز محمود زاده درباره نقل و انتقالات فوتبال ایران اظهار کرد:  بنا به دستور العمل فیفا بازده زمانی نقل و انتقالات فوتبال ایران نباید بیشتر از ۸۴ روز باشد بنابراین  در ۲۸ آبان ماه نقل و انتقالات به پایان می‌رسد و باتوجه به این که مبنای شروع نقل وانتقالات را طوری طراحی کردیم که ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بتواند بازیکنان جدید را جذب کنند و بعد اسامی را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه درباره تعداد بازیکنانی که تیم‌ها می‌تواند جذب کنند هم گفت:  با توجه به تغییراتی که مصوبه جدید هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است اسامی بازیکنان از ۱۸ سهمیه بزرگسال به ۲۰ بازیکن تغییر کرد و تیم‌ها می‌تواند  ۴ بازیکن زیر ۲۵ سال هم جذب کنند و ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال نیز داشته باشند. هر تیم می‌تواند ۱۵ بازیکن امید و ۱۵ بازیکن جوانان هم در لیست خود داشته باشد. یعنی در مجموع هر باشگاه می‌تواند ۶۳ بازیکن داشته باشد.

محمودزاده درباره وضعیت باشگاه پرسپولیس و این که اگر توسط فیفا از نقل و انتقالات محروم شود آیا می‌تواند از بازیکنانی که تا به حال جذب کرده استفاده کنند یا خیر؟ گفت: با توجه به مکاتباتی که  با فیفا داشته‌ایم باشگاه‌های استقلال تهران، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی تبریز، شهر خودروی مشهد، پنجره نقل و انتقالاتی آنها بسته است و نمی‌تواند بازیکن جدید جذب کنند اما در باره  پرسپولیس  تا زمانی که مکاتبه جدید فیفا به دست ما نرسد آنها می‌تواند بازیکن خود را به ثبت برساندند هر لحظه ممکن است نامه‌ای به  دست ما برسد که براساس آن پنجره نقل وانتقالی پرسپولیس هم بسته شود.  قبلا وقتی پنجره نقل و انتقالی بسته می‌شد با پرداخت بدهی هم پنجره باز نمی‌شد اما الان هر لحظه بدهی را پرداخت می‌کند پنجره نقل و انتقالی باز می‌شود. اما در مورد باشگاه فولاد هم باید بگویم این باشگاه با توجه به رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران از دو پنجره نقل و انتقالی محروم شده است. بنابراین تا حل مشکل این باشگاه ما از ثبت قرارداد بازیکنانشان ممانعت به عمل می‌آوریم. نکته دیگری که درباره باشگاه پرسپولیس بگویم این است که تا این لحظه باشگاه پرسپولیس اقدامی برای ثبت قرارداد بازیکنانش در سازمان لیگ نکرده است. اگر هر لحظه این قراردادها به ثبت برسد و کارهای قانونی آن انجام شود پرسپولیس مشکلی نخواهد داشت اما هر لحظه‌ای مکاتبه‌ای از سوی فیفا انجام شود و TMS آن‌ها بسته شود دیگر نمی‌توانند بازیکنی به ثبت برسانند.

رئیس کمیته نقل و انتقال سازمان لیگ درباره بالا رفتن قیمت بازیکنان ایرانی در پی ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی هم  گفت: منبای قوانین برای ایجاد مساوات برای همه تیم‌ها است در این زمینه جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار است باز هم صحبت کنیم. متاسفانه باشگاه‌های ما اراده‌ای برای حل مشکلاتشان ندارند. سال‌ها قبل قانون سقف قرارداد مطرح شد که منجر به پرداختی‌های زیر میزی شد یعنی این قانون نتوانست قراردادها را کنترل کند. درباره افزایش قیمت بازیکنان هم باید با کمک خود باشگاه‌ها بحث‌های کارشناسی انجام شود چرا واقعا وحدت رویه‌ای در بین باشگاه‌های ما وجود ندارد؟ وقتی بازیکنی بر مبنای N ریال مذاکره می‌کند چطور باشگاه‌های دیگر مبالغ سنگین تر پرداخت می‌کند؟ ما هم درباره قوانین مربیان و بازیکنان خارجی منافع ملی را دیده‌ایم. شما ببنید الان چه پرونده‌های در عرصه بین المللی داریم.  ما در حال حاضر دو مصوبه که یکی مربوط به سازمان لیگ و دیگری مربوط به فدراسیون فوتبال است را در اختیار داریم. مطمئنا مربیان و بازیکنان جدید اجازه ورود نخواهند داشت این موضوع را معاونت وزارت ورزش و خود آقای وزیر هم تایید کردند. چون پای منافع ملی در میان است. به خاطر مشکلات ارزی خیلی از مربیان خارجی ایران را ترک کردند چون برای پرداخت پولشان مشکل وجود داشت.

وی درباره این که آیا سازمان لیگ قرار است درباره انعقاد قراردادهای دلاری میان بازیکنان ومربیان ایرانی هم  تصمیمی خواهد گرفت یا خیر گفت: بازیکنان و مربیان حق ندارند غیر از واحد پول ملی ایران قرارداد ببند قبلا چنین موضوعی نبود اما از الان به بعد فقط قراردادهای که به ریال یا تومان بسته شده باشد را به ثبت می‌رسانیم.

محمودزاده درباره بحث جدای مربیان و بازیکنان خارجی از تیم‌ها هم گفت: در این زمینه ما دو نوع جدایی داریم یکی توافقی است یعنی دو طرف توافق کرده‌اند و مشکلی وجود ندارد اما در فسخ یکطرفه دو حالت وجود دارد که یعنی یا مربی قراردادش را فسخ کرده یا باشگاه قرارداد را فسخ کرده است که در هر دو حالت عمل قطع همکاری صورت می‌گیرد.  حالا اگر باشگاهی قرارداد مربی را فسخ کرده باشد اما جایگزینی برای او انتخاب نکرده باشد آن دیگر بحث دیگری است چون پرونده دیگر مقطوع می‌شود یعنی در بحث جذب مجدد این فرد مسئله‌ دیگری مطرح می‌شود.  اما درباره باشگاه استقلال  و بحث استراماچونی باید بگویم  او در بهمن ماه سال گذشته باشگاه استقلال را ترک کرد و در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد که باشگاه استقلال را ترک کرده است این یک عمل فسخ است.  یک مربی حتی می‌تواند از طریق یک پیامک هم قرارداد خود را فسخ کند و یا با یک سایت مصاحبه کند و بگوید قراردادش فسخ شده است اما نکته مهمتر در این میان این است که  بعد از جدای استراماچونی فرهاد مجیدی به استقلال آمده است یک باشگاه نمی‌تواند بیشتر از یک سرمربی داشته باشد.  سرمربی استقلال اقای استرماچونی بود اما بعد از جدایش فرهاد مجیدی سرمربی این تیم شد.  یعنی ما برای مجیدی کارت سرمربی گری صادر کردیم.یعنی اگر استراماچونی دوباره بخواهد بیاید باید قرارداد جدید امضا کنند و قرارداد قبلی او در باشگاه استقلال مورد قبول نیست چون هم عمل فسخ صورت گرفته و هم سرمربی جدید به جای او آمده است. در این زمینه آقای نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان ومربیان فدراسیون فوتبال هم صراحتا گفتند که عمل فسخ قرارداد در مورد آقای استراماچونی انجام شده است.  بنابراین استراماچونی اگر بخواهند بیاید ملزم به امضای قرارداد جدید است که براساس مصوبات ما امکان پذیر نیست.

 رییس کمیته نقل و انتقال سازمان لیگ در این پاسخ به این سوال که آیا قوانین ممنوعیت حضور مربیان و بازیکنان خارجی مورد تایید فیفا است یا خیر؟ گفت:  تا زمانی که قوانین داخلی با قوانین فیفا مغایرت نداشته باشد  فیفا به آن ورود نمی‌کند  به طور مثال ما نمی‌توانیم تعداد تعویض‌های بازی را تغییر دهیم تا تغییراتی در دقایق بازی انجام دهیم. چون این قوانین با اصل فوتبال مغایرت دارد اما در بحث تعداد بازیکن فیفا دخالتی ندارد.  در حال حاضر قوانینی که ما تصویب کردیم مغایرتی با قوانین فیفا ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: من خواهش می‌کنم همه به این موضوع توجه کنند خیلی از باشگاه‌ها پرونده خارجی و داخلی دارند. همه باشگاه‌ها باید مشکلات خودشان را درباره بدهی‌های مالی برطرف کنند.   از مدیران باشگاه استقلال خواهش می‌کنم که سریعا مشکل را حل کند چون پنجره نقل و انتقالی آنها بسته است و نمی‌تواند بازیکنان جدید را به ثبت برساندند. پنجره نقل و انتقالی استقلال هنوز باز نشده است و TMS  این باشگاه بسته است چون اگر تا چند ساعت دیگر نتواند بازیکنانشان را به ثبت برساندند نمی‌تواند از آنها در آسیا استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال استقلال تهران تيم فوتبال پرسپوليس مربیان و بازیکنان فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باشگاه استقلال نقل و انتقالات تواند بازیکن سازمان لیگ باشگاه ها جذب کنند تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرسپولیس برای تمدید قرار اوسمار ویرا

فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور در حالی پیگیری می‌شود که پرسپولیس و استقلال مدعیان اصلی قهرمانی این رقابت‌ها هستند. دو رقیب سنتی که با کوچک‌ترین لغزش در ۷ بازی باقیمانده دست آنها از جام کوتاه خواهد ماند تا با وسواس بیشتری روی دیدار‌های پیش روی خود تمرکز داشته باشند.

 اوسمار ویه‌را سرمربی پرسپولیس که کمتر کسی تصور می‌کرد بتواند جانشین مطمئنی برای یحیی گل محمدی در نیم فصل باشد حالا منتظر غفلت استقلال است تا تیمش را به صدر جدول بازگردانده و جایگاه خود را در بین هواداران این تیم مستجم‌تر از گذشته کند.

با این حال طرفداران پرسپولیس با توجه به نتیجه‌های این تیم در نیم فصل دوم با هدایت ویه‌را خواهان تمدید قرارداد باشگاه با او شدند تا همین موضوع نیز در آخرین نشست هیأت مدیره پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مذاکره اولیه برای تمدید قرارداد دو ساله با مرد برزیلی را آغاز کرده است، اما فعلاً قصدی برای گفت و گوی مستقیم با او ندارد تا ذهن او را درگیر این موضوع نکند. درویش از مدیر برنامه‌های ویه را خواسته تا شرایط تمدید را بررسی کرده و به وی اعلام کند.

قرار است مذاکره در خصوص تمدید قرارداد با ویه را قبل از پایان فصل نهایی شده و سرمربی برزیلی کارش را با باشگاه برای دو فصل دیگر ادامه دهد.

منبع: مهر

tags # پرسپولیس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر ۱۰ درصد از قرارداد!
  • پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود/ بازی کردن برابر صنعت نفت سخت است
  • تمدید ستاره‌های پرسپولیس با اوکی نهایی اوسمار
  • ۱۱ بازیکن بی‌قرارداد برای پرسپولیس فاجعه است/ هرکس از پرسپولیس رفت پشیمان شد/ تیم اوسمار سپاهان را هم می‌زند و قهرمان می‌شود
  • پروین به کدام بازیکنان پرسپولیس طعنه زد؟
  • برنامه پرسپولیس برای تمدید قرار اوسمار ویرا
  • نقل و انتقالات پرسپولیس در انتظار لیست سرمربی برزیلی