Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:10:30 GMT

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۱۵۱۱

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند، گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به معنای نجات کشور است و نباید بنشینیم دیگران برای ما نسخه تربیتی بپیچند زیرا در این باره مبنای دینی کم نداریم و نیازی به فرهنگ‌های غربی نیست.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس دبیرخانه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور با قدردانی از سخنان مقام معظم رهبری با وزیر و مدیران آموزش و پرورش، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره آموزش و پرورش حق مطلب را ادا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر همت همه جانبه مسئولان مبنی براینکه نوجوانان و جوانان را ارزشی تربیت کنند، افزود: تلاش آموزش و پرورش مبنی بر تربیت نوجوانان و جوانان ارزشی و گوش به فرمان رهبری ملموس است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق‌های خوبی در آموزش و پرورش داریم، تصریح کرد: می‌طلبد مجموعه فرمایش‌های مقام معظم رهبری در سال‌جاری به عنوان منشور برای آموزش و پرورش تبیین شود.

آیت‌الله فلاحتی به فرمایش امام(ره) مبنی براینکه معلمی شغل انبیا است، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از مقام معلم تمجید کردند و فرمودند دولت باید به معیشت معلمان توجه داشته باشد ضمن اینکه نسبت به مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها دغدغه داشتند.

وی تزکیه را مقدم بر تعلیم دانست و بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها در آموزش و پرورش بیشترین بودجه را برای مهدکودک و پیش دبستانی هزینه می‌کنند زیرا دنبال این هستند که برای جامعه خود انسان بسازند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خمیرمایه انسان در مهدکودک و پیش دبستانی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولیت و وظیفه مربی مهدکودک و پیش دبستانی از معلم مهم‌تر است.

آیت‌الله فلاحتی خواستار توجه به مربیان مهدکودک‌ها و پیش دبستانی شد و اظهار کرد: بنیه‌های علمی، تقوایی، معنوی و ارزشی انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد بنابراین نباید به دو رکن آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نباید بی توجهی شود.

وی به گلایه مقام معظم رهبری نسبت به مهدکودک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مهدکودک‌ها در ایران رها شده است بنابراین مربیان را از خانواده‌های سالم جذب کنید.

رئیس کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به اینکه معاونت‌های پرورشی باید به طور مستمر بر مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها نظارت داشته باشند، بیان کرد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به معنای نجات کشور است و نباید بنشینیم دیگران برای ما نسخه تربیتی بپیچند زیرا در این باره مبنای دینی کم نداریم و نیازی به فرهنگ‌های غربی نیست.

آیت‌الله فلاحتی، شاکله انقلاب اسلامی را الگوی رهایی بخش در دنیای امروز ذکر کرد و افزود: به اذعان همه بزرگان بدنه آموزش و پرورش سالم است و می‌تواند دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموز سر کلاس و دیدن چهره معلم بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: فضای مجازی نمی‌تواند جای معلم را بگیرد ضمن اینکه تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس عملیاتی شده است.

امام جمعه رشت به فعالیت طلاب جوان سربازمعلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تلاش شود این نیروها در آموزش و پرورش جذب شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: امروزه دو مرکز آموزشی حوزه و آموزش و پرورش همدیگر را درک کردند.

وی ادامه داد: معلمان دانش‌آموزان را انقلابی تربیت کنند زیرا دشمن با جنگ روایت‌ها، ترکیبی و نرم تلاش می‌کند آینده را به دست افراد بی رگ و ریشه دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی به اندازه ۱۰۰ سال در کشور خدمت رسانی شده است، اظهار کرد: بیان ارزش‌های انقلاب برای دانش‌آموزان اثرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی بر انتقال ارزش‌های انقلاب به دانش‌آموزان تاکید کرد و یادآور شد: کسی که انقلابی فکر کند، انقلابی سخن بگوید و انقلابی رفتار کند فاتح تمام میدان‌ها است بنابراین معلمانی باید انتخاب شوند که انقلابی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حوزه علميه آموزش و پرورش حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آموزش و پرورش مقام معظم رهبری آیت الله فلاحتی پیش دبستانی مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است