Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه همایش ملی علمی پژوهشی «سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی» در کرمانشاه برگزار می‌شود.

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز (16 شهریور) در آیین رونمایی از پوستر این همایش، با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در کشور در سال جاری، گفت: امسال نیز هجدهمین دوره این جشنواره برگزار شده و به تبع آن سلسه همایش هایی با موضوعات مختلف پیرامون ابعاد شخصیتی و زندگانی امام رضا(ع) در سطح استان‌های مختلف برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی تصریح کرد: استان کرمانشاه در بیشتر سالهای برگزاری این جشنواره، محور ادبیات را برای برگزاری همایش های خود انتخاب کرده و همایش هایی با موضوعات سیمای امام رضا(ع) در ادبیات تطبیقی، ادبیات پایداری و ... در سطح استان برگزار شده و امسال نیز در نظر داریم سیمای امام رضا(ع) در ادبیات روایی را پیگیری کنیم.

وی افزود: گونه های این نوع ادبیات شامل داستان، داستانک، رُمان، قصه و ... است و پژوهشگران می توانند به بررسی سیمای امام رضا(ع) در این نوع ادبیات پرداخته و مقالات خود را برای شرکت در این جشنواره آماده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند مقالات خود را به آدرس http://portal.shamstoos.ir ارسال کنند.

وی در تشریح تقویم برگزاری این جشنواره، گفت: از امروز زمان ارسال آثار به این همایش شروع شده و علاقمندان می توانند تا 30 آذرماه برای شرکت در این همایش اقدام کرده و مقالات خود را ارسال کنند.

وی افزود: کار داوری آثار از اول دی ماه شروع شده و تا 15 بهمن ادامه خواهد داشت و در نهایت نتایج نهایی و برگزیدگان جشنواره در این تاریخ مشخص خواهند شد.

فاضلی در خصوص زمان برگزاری جشنواره، به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد وافزود: برگزاری حضوری اختتامیه همایش منوط به کسب مجوز از ستاد ملی و ستاد استانی کرونا است و اگر شرایط بگونه‌ای باشد که امکان برگزاری این مراسم مهیا نشود، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: متاسفانه شیوع این بیماری بسیاری برنامه ریزی ها در حوزه های مختلف را به‌هم ریخت و به دلیل وجود این بیماری بسیاری برنامه های فرهنگی و هنری در سال جارب لغو و یا محدود شد.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا، تلاش کردیم فعالیت ها را بیشتر در حوزه فضای مجازی متمرکز کنیم و در حال حاضر از این ظرفیت استفاده خوبی در پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری صورت می گیرد.

بیگزاده دبیر علمی این جشنواره نیز در این مراسم با اشاره به غنای حوزه ادبیات گفت: هرچه در این زمینه همایش برگزار کنیم، باز به انتهای کار نمی رسیم و باز هم حوزه های بسیاری از ادبیات هست که می‌توان به آنها پرداخت و سیمای امام رضا (ع) را در آنها جستجو کرد.

وی افزود: سال گذشته نیز این همایش با موضوع سیمای امام رضا (ع) در دفاع مقدس برگزار شد که بازهم در آن به موضوع ادبیات دفاع مقدس که شاخه ای از ادبیات پایداری است، پرداخته شد.

بیگزاده با بیان اینکه امسال این همایش با موضوع سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی برگزار خواهد شد، در تشریح محورهای این همایش از بازتاب سیمای حرم، آیین های زیارت و جایگاه زائران رضوی در ادبیات روایی و آثار آن، تبیین هویت دینی و ملی در ادبیات روایی با تکیه بر آموزهای رضوی، تبیین سیمای امام رضا (ع) بر پایه عناصر داستانی در گونه های ادب روایی و سیر تطور گونه های ادب روایی رضوی از دوره سنتی تا دوره معاصر به عنوان بخشی از محورهای این همایش یاد کرد.

وی افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش و محورهای برگزاری آن می توانند به آدرس www.Kermanshah.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

در پایان این مراسم از پوستر همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كرمانشاه منطقه کرمانشاه جشنواره امام رضا ع سیمای امام رضا ع ادبیات روایی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) درباره برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره امام رضا (ع) گام کوچکی در این زمینه برداریم.

سیدی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، افزود: در همین راستا درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد. طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

سیدی در ادامه به لزوم کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی و اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد و افزود: نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند. در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز در داخل کشور برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی با هدف توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا در اشعار، برگزار می‌شوند.

کد خبر 6086246 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین