Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، داود گودرزی دبیرقرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، در نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا، بر لزوم مبارزه جدی با معضل قاچاق کالا تاکید کرد.

متن نامه به شرح ذیل است:

ریاست محترم قوه قضاییه

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی

سلام علیکم؛

همانگونه که استحضار دارید مقام معظم رهبری فراوان تأکید داشته‌اند که کلید پیروزی در جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت مقاوم ایران، رونق تولید داخلی است و به گفته کارشناسان امر، این مهم محقق نخواهد شد جز اینکه با راه‌اندازی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های الکترونیک تجارت داخلی و خارجی که در قانون سال 92 طرح شده است، در برابر کالای قاچاق تمام قد بایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جای تأسف است که تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد، اصلی‌ترین مانع مسیر تصریح شده، مسئولان متخلف و اهمال‌کاری هستند که راهی جز برخورد سخت قضایی باقی نگذاشته‌اند. این اهمال‌کاری‌ها باعث گردیده اکنون با گذشت بیش از 6سال‌ونیم از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی‌ماه 1392 و با وجود صراحت قوانین و آئین‌نامه‌ها، این قانون اجرایی نشده باقی بماند و کشورمان همچنان پذیرای حجم بالا، باورنکردنی و تکان دهنده 5/25 میلیارد دلار کالای قاچاق باشد.

با این وضعیتی که بر همه عیان است، دیگر چه جای تعلل در برخورد قضایی باقی می‌ماند؟ باید باور کرد جرم آن مسئولی که خودکارش را به هر دلیل به سمت مبارزه با قاچاق و تسهیل امور سامانه‌های مذکور نمی‌چرخاند، هیچ کمتر از قاچاقچی‌هایی نیست که با حمل کالای قاچاق زمینه بیکاری، تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و صدها مشکل اقتصادی و به تبع آن ده‌ها آسیب وخیم اجتماعی را فراهم می‌آورند. این چنین مسئولی باید در پیشگاه الهی، قانون و مردم پاسخگو باشد و قوه قضاییه هر چه سریع‌تر دست او را از پست و مقام‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی قطع کند تا مهر پایان بر کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها خورده و هرچه سریع‌تر راه قاچاق، احتکار، واردات بی‌رویه و تقلب‌فروشی مسدود شود.

در این راستا به عنوان مجموعه‌ای مردم نهاد از جنابعالی درخواست داریم حال که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت برای چندمین بار در خصوص راه‌اندازی سامانه‌ها و برخورد با مسئولان متخلف تذکر داده‌اند و حضرتعالی نیز بیان داشته‌اید که با اهمال‌کاران اجرای قانون مبارزه با قاچاق و راه‌اندازی سامانه‌ها برخورد خواهد شد، هر چه سریع‌تر گزارش تحقیق و تفحص مجلس دهم از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را که در اردیبهشت ماه سال جاری در صحن علنی مجلس قرائت و در آن به وضوح از دستگاه‌های خاطی نام برده شد، ملاک رسیدگی قضایی قرارداده و به ترتیب اولویت و اهمیت به پرونده دستگاه‌ها و مسئولان وقت رسیدگی شود.

به نظر می‌رسد در میان دستگاه‌های لیست شده در آن گزارش، سازمان گمرگ از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است. جالب آن جاست این دستگاه با وجود اهمیت و کارکرد فراوانش در مبارزه با قاچاق، در ارزیابی مجلس نمره 3.1 از 20 را به دست آورده است! یاللعجب که دستگاهی به این مهمی در وظیفه اصلیش تا این حد ضعیف عمل کرده است! با این وصف آیا نباید مسئولان وقت گمرک در سال‌های 96 و 97 جوابگوی این ضعف باشند؟

بی‌صبرانه منتظر اقدام قاطع و انقلابی شما هستیم که جز این از رویه خوبی که شما برای مبارزه با فساد شروع کرده اید انتظار نمی رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی قاچاق قوه قضائیه ارز قوه قضاییه مبارزه با قاچاق سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ما است و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آن‌ها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش، موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قایل باشند. این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور با اشاره به همکاری با کشور پاکستان در حوزه‌های امنیتی اظهار کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند؛ هم‌چنین توافق‌های خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاء الله دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود که در این مرحله، ۴۵ نماینده باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند.

وی افزود: در ۸ حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران، انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: انتخابات در تمام حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده مجلس در دور دوم دارند که هنوز انتخاب نشده‌اند، به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور همچنین درباره آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صداوسیما و سایر مراکز اطلاع‌رسانی ارایه خواهد شد؛ ضمن آنکه در دوره قبل که در چند حوزه، الکترونیکی برگزار کردیم، بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وحیدی با اشاره به زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس گفت: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد؛ از همه رسانه‌های عزیز کشورمان می‌خواهم، دست‌اندر کار بوده و ضمیمه مناسبی را برای برگزاری مجلس داشته باشند.

کد خبر 6087513

دیگر خبرها

  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان