Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، سازمان الحشد الشعبی عراق از تدوین یک طرح ویژه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی و آمادگی برای اجرای آن خبر داد.

تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی عراق از طرح زودهنگام خود به منظور تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) با استفاده از پهپاد و فراخوان برای آماده‌باش ۵ هزار نیروی ذخیره خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیپ طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: یک طرح ویژه زودهنگام برای تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) تدوین کرده است که شامل بخش‌های خدمات، امنیت، پزشکی و بهداشتی و سایر امور با هماهنگی طرف‌های رسمی است.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی این تیپ شرایط استثنایی ویژه این کشور در سایه همه‌گیری کرونا را بررسی کرده و طرحی متفاوت از طرح‌های سال پیش ارائه کرده است که شامل فراخواندن پنج هزار نیروی ذخیره برای تامین امنیت ورودی‌های شمالی، شرقی و جنوبی شهر کربلای مقدس است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی از بعد امنیتی کاملا برای اجرای این طرح آمادگی دارد و دارای پهپادهایی است که می‌توانند کربلا را پوشش دهند و برای نخستین‌بار به خدمت گرفته می‌شوند و وظیفه نظارت امنیتی و پیگیری حرکت و آمد و شد زائران حسینی (ع) و خودروها و ... را برعهده خواهند گرفت.

در پایان این بیانیه آمده است که مراسم امسال با سالهای پیش متفاوت است و این تیپ بها داشتن تجربه‌های لازم برای انجام این مراسم ازز کلیه زائران عزیز می‌خواهد که به ضوابط و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی پایبند باشند.

۲۰ صفر هر سال مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در آستانه این روز، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند. اما امسال شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این احتمال وجود دارد که تنها برای زائران ساکن عراق این مراسم برگزار شود.

پیش‌تر «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: مقامات عراقی تا این لحظه اعلام کرده‌اند بنا دارند امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اربعین حسینی ع الحشد الشعبی عراق مراسم اربعین حسینی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق

پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد،رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند

به گزارش مشرق، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.

این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق