Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@18:52:13 GMT

انتقاد کارگردان فیلم «خورشید» از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۵۱۴۰

‍‍‍‍‍‍

مجید مجیدی کارگردان فیلم «خورشید» در نشست خبری این فیلم در جشنواره ونیز به‌شدت از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه مردم ایران انتقاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه در نشست خبری فیلم سینمایی «خورشید» پس از اکران این فیلم در جشنواره فیلم ونیز در پاسخ به‌سوالی درباره نسبت معضلات اجتماعی به‌تصویر کشیده شده در این فیلم با وضعیت سیاسی و اجتماعی امروز ایران، گفت: آنچه در این فیلم روایت می‌شود روایت یک معضل جهانی است و محدود به یک کشور خاص نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما می‌توان گفت آسیب‌هایی که برخی کشورهای خاورمیانه به دلیل جنگ‌افروزی‌ها متحمل می‌شوند، بیشتر است.

او افزود: کشور ما نزدیک به ۴۰ سال است که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و همین الان که من با شما صحبت می‌کنم و در وضعیت کرونایی قرار داریم که یک درد مشترک جهانی است، جالب است بدانید یکی از معضلات مهم کشور ما بحث تحریم‌های دارویی است. در این شرایط سخت دارو وارد کشور ما نمی‌شود چرا که تحت تحریم‌های آمریکا هستیم. ۴۰ سال است در این شرایط سخت ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا، مردم ایران زندگی می‌کنند.

بیشترین آسیب جنگ متوجه کودکان و خانواده‌ها است

مجیدی تأکید کرد: از سوی دیگر کشورهای اطراف ما کشورهایی هستند که مدام در جنگ به سر می‌برند؛ عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و… ما در یک منطقه پر از بحران هستیم که متأسفانه آسیب‌های این بحران‌ها هم بیش از هر چیز متوجه بچه‌ها و خانواده‌ها است. خانواده‌های بی‌بضاعت مدام فقیر و فقیرتر می‌شوند و این شرایط معضلاتی را برای همه جوامع به‌خصوص کشور ما به همراه داشته است.

کارگردان فیلم سینمایی «خورشید» گفت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما این است که به دلیل مرز گسترده‌ای که با کشور افغانستان داریم، بخشی از مردم آسیب‌دیده این کشور به شکل غیرقانونی وارد کشور ما می‌شوند. آمارهای رسمی بین ۳ تا ۴ میلیون نفر است اما به نظرم آمار غیررسمی خیلی بیشتر از این‌ها است و شاید چیزی در حدود ۸ تا ۹ میلیون مهاجر افغان ما در کشورمان داریم. از سوی دیگر به واسطه جنگ عراق، مهاجرینی از عراق داشته‌ایم. از سوی پاکستان هم به همین صورت بوده است. مجموعه این‌ها باعث آسیب‌پذیری کشور ما و مواجهه‌اش با چالش‌های بزرگ شده است.

مجیدی: من در فیلم «خورشید» مسئله‌ام حکومت‌ها و دولت‌ها نیستند، بلکه می‌گویم مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند. جامعه مانند یک خانواده است و وقتی یک خانواده آسیب ببیند، مانند آسیب دیدن همه جامعه استمجیدی بار دیگر با اشاره به داستان فیلم خود و معضل کودکان آسیب‌دیده از شرایط اجتماعی تأکید کرد: این داستان یک داستان جهانی است و محدود به یک کشور و دولت خاص نیست.

وی افزود: نکته دیگری که در فیلم «خورشید» هست و می‌خواهم بر آن تأکید کنم مسئولیت‌هایی است که در هر جامعه‌ای وجود دارد و گاهی فراتر از وظایف دولت‌ها و قانون است. من در این فیلم مسئله‌ام حکومت‌ها و دولت‌ها نیستند، بلکه می‌گویم مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند. جامعه مانند یک خانواده است و وقتی یک خانواده آسیب ببیند، مانند آسیب دیدن همه جامعه است. آسیب‌های جامعه هم وارد خانواده همه ما می‌شود. نسبت به معضل کودکان کار در هر جامعه‌ای هم به نظر مسئولیت‌پذیری مردم نقش بسیار جدی دارد. مردم باید مشارکت کنند و کمک کنند تا این معضل حل شود.

این کارگردان سینما ادامه داد: در این فیلم مطرح می‌کنیم که این کودکان مجبورند کار کنند و چاره‌ای نیست، اما می‌گوییم در کنار کار این‌ها باید آموزش ببینند و درس بخوانند. این ایده را هم از فعالیت گروهی مردمی گرفتم که خودشان مدرسه‌ای راه انداختند و بچه‌هایی که امکان تحصیل نداشتند را می‌پذیرفتند. همین شمیلا هیچ مدارک هویتی نداشت و به‌طور طبیعی امکان تحصیل نداشت اما همین مدرسه سبب شد که شمیلا درس‌خوان شود آن هم با کمک مردم. مشارکت مردمی به‌عنوان خانواده بزرگ‌تر این بچه‌ها بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد.

چالش اصلی کار با کودکان در فیلم، انتخاب بازیگر بود

کارگردان فیلم سینمایی «خورشید» در پاسخ به سوالی درباره انتخاب بازیگران این فیلم و کار کردن با کودکان بازیگر این فیلم گفت: کار کردن با بچه‌ها برای من سابقه‌ای طولانی دارد. از اولین فیلم‌های من «بچه‌های آسمان»، «پدر» و «باران» فیلم‌هایی بوده‌اند که درآن‌ها عمدتاً محور بچه‌ها بوده‌اند و به همین دلیل تجربه خوبی در این عرصه داشته‌ام. سخت‌ترین بخش این کار مرحله انتخاب است. برای «خورشید» هم کار سخت انتخاب بچه‌هایی بود که خودشان کودک کار باشند و با فضای کار در خیابان و مترو آشنا باشند. این یک چالش جدی برای ما بود که در نهایت به انتخاب ترکیب فعلی حاضر در فیلم منتهی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: مجید مجیدی ، کارگردان ، تحریم ، آمریکا ، فیلم سینمایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجید مجیدی کارگردان تحریم آمریکا فیلم سینمایی کارگردان فیلم فیلم سینمایی یک خانواده کشور ما بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی پور صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران "وعده صادق" را تبریک می‌گوئیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل باید تنبیه شود امروز شاهد این امر مهم به دست جوانان سپاهی کشورمان بودیم.

وی افزود: عملیات وعده صادق موجب شد جمهوری اسلامی بیش از گذشته پله‌های پیشرفت و ترقی را طی کند و به بالندگی خود برسد و این مهم نشان داد که ایران اسلامی می‌تواند در هر جایی که دشمن قصد تعرض به این کشور را داشته باشد با او مقابله می‌کند.

رشیدی پور تاکید کرد: امیدواریم روزی این غده سرطانی از بین برود و ملت‌های مسلمان و از جمله فلسطین رهایی یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه به اهمیت تشکیل این قرارگاه اشاره کرد و بیان داشت: قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه از اهمیت زیادی برخوردار است و تا زمانی که یک خانواده استحکام نداشته باشد و از سبک زندگی پیروی نکند نمی‌تواند با آسیب‌های مختلف اجتماعی مقابله کند.

رشیدی پور گفت: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم استحکام بنیان خانواده است و باید برنامه‌های مهمی در راستای تحکیم بنیان خانواده ارائه کررد.

وی در ادامه به اجرای طرح مقابله با بد حجابی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح مقابله با بی حجابی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دید که چرا این بی حجابی‌ها باید در استان کردستان رواج پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: امروزه شاهد کاهش فرزند آوری در جامعه هستیم و حتی خانواده‌هایی که از رفاه خوبی هم برخوردار هستند نسبت به این موضوع واکنش دارند و رویه تک فرزندی را پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هرجا که سنت‌ها رعایت شود ما شاهد هستیم بسیاری از مسائل و آسیب‌ها کمتر است بنابراین باید در راستای حفظ سنت‌ها تلاش کنیم.

رشیدی پور افزود: باید در این قرارگاه برنامه داشته باشیم و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در حوزه زیست عفیفانه ارائه کنند تا از این طریق بتوانیم به اجرای این امر مهم کمک کنیم و به صورت ریشه‌ای به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

کد خبر 6085345

دیگر خبرها

  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل