Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سراج‌الدین عارف‌نیا عصر امروز در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گلستان که با حضور استاندار در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳هزار و ۴۵۷ سقط جنین در استان گلستان داشتیم که تنها ۱۷۵ مورد از این تعداد مجوز داشتند.

وی تصریح کرد: سقط به صورت غیرعمدی اتفاقی است که اختلالات کروموزومی را در پی خواهد داشت و در صورتی که سقط غیرعمدی صورت نگیرد اختلالات ذهنی و سندرومی بسیار زیاد خواهد شد با این وجود سقط به عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز کرد: مشکل عمده ما سقط عمدی است وزارتخانه هیچ دستورالعمل دقیقی که روی این موضوع زوم کند را تعبیه نکرده است و تنها در حد بازدید از مراکز سقط جنین بسنده کرده است یعنی ما حتی اجازه نظارت کردن و گشتن میز کشوی پزشک را نداریم فقط در حد بازدید از مطب است.

*مراکز مشاوره‌ای بارداری ناخواسته در گلستان ایجاد شود

عارف‌نیا اظهار کرد: در این زمینه پیشنهاد دادیم که از آزمایشگاه‌ها نمونه‌های مثبت حاملگی را دریافت کنیم اما آزمایشگاه‌ها زیر بار نخواهند رفت و می‌گویند این نتایج محرمانه است و زیر نظر ما است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دادیم که مراکز مشاوره‌ای برای بارداری ناخواسته در استان گلستان ایجاد شود تا مادران باردار به راحتی به این مراکز مراجعه کنند شاید بعد از مراجعه اقدام به سقط جنین نکردند متاسفانه در استان گلستان مرکز مشاوره سقط جنین نداریم.

* تنها 10 درصد از زایمان‌ها منجر به سقط قانونی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۷ هزار زایمان در سطح استان گلستان به ثبت رسید، ابراز کرد: تنها ۱۰ درصد از زایمان‌ها منجر به سقط قانونی می‌شود.

عارف‌نیا با بیان اینکه در گلستان از دو روش «IVF» و «IUI» برای باروری استفاده می‌شود، گفت: روش «IVF» برای افرادی که دارای ناباروری هستند و می خواهند نوزاد داشته باشند این روش کمک می‌کند تا بارور شوند که متاسفانه این روش هزینه بالایی دارد.

*13 مورد آزمایش بارداری به روش «IVF» در گلستان/ پنج مورد به بارداری ختم شد

رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه ۱۳ مورد آزمایش بارداری روش «IVF» در گلستان صورت گرفت، ابراز کرد: از ۱۳ موردی که از روش «IVF» در گلستان انجام شد تنها پنج مورد به بارداری ختم شد.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۷ مورد از روش «IUI» در گلستان استفاده شد که از این تعداد تنها ۱۰ درصد به بارداری انجامید.

وی تصریح کرد: دولت در سال؛ سه بار حاملگی به روش «IVF» را متقبل می‌شود که هزینه ۶ میلیون الی ۷ میلیون تومان می‌شود اگر از یک‌هزار زوج نابارور حمایت شود مجموعا ۷ میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: 3 هزار و 457 سقط جنین گلستان علوم پزشکی گلستان آزمایش بارداری عارف نیا زایمان زایمان ها سقط قانونی استان گلستان عارف نیا سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش موثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، پیرامون نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید شد.

دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و گفت: اشتغال‌پذیری کاملا متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

سمیعی افزود: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال پذیری توسط مراکز  مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد موثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به« ایمنی، بهداشت و محیط زیست» در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین