Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@21:29:51 GMT

عرفان و معنویت حقیقی در واقعه عاشورا نهفته است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۵۸۰۳

عرفان و معنویت حقیقی در واقعه عاشورا نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا باستانی یکشنبه شب طی سخنرانی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: سیر اجمالی در مسائل معنوی کربلا می‌تواند ره‌توشه بسیار مهمی را برای سالکان الی الله به ارمغان بیاورد چراکه عرفان حقیقی و معنویت درست در مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: کسانی که ملحد و بیگانه با فرهنگ دین و خداوند هستند نمی‌توانند عرفان و معنویت کربلا را درک کنند اما اگر کسی اندکی دین و انسانیت داشته باشد نسبت به کربلا اظهار ارادت می‌کند و در نگاه اول برایش تعلق‌خاطری ایجاد می‌شود اما این ارادت درجاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بعضی از انسان‌ها آزادی‌خواه هستند و مقابل ظلم و ستم قیام کرده و دیگران را نیز به این قیام فرا می‌خوانند که رهبر مردم هندوستان از این دسته افراد بوده و نهضت عاشورا را به عنوان یک نهضت آزادی‌خواه و آزادی‌بخش قبول داشته و اظهار ارادت کرده است.

وی افزود: عده‌ای از انسان‌ها هم به عنوان یک فرد مسلمان مقابل این نهضت سر تعظیم فرود می‌آورند و اظهار ارادت می‌کنند به خاطر علاقه‌ای که به رسول اکرم(ص) داشته و امام حسین علیه‌السلام را به عنوان خاندان نبی گرامی اسلام محترم می‌شمارند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عده‌ای از شیعیان نیز از عاشورا به عنوان یک حماسه صرف یاد می‌کنند و در قالب زیارت اهل قبور به اماکن مقدس مشرف می‌شوند که در حقیقت این امر نشانه ضعف است چراکه باید در عاشورا تعمق و تفکر کرد و از این واقعه عرفان و معنویت حقیقی را کسب نمود.

وی اظهار کرد: انسان باهوش می‌تواند از ابعاد مختلف واقعه کربلا معنویت و عرفان حقیقی را شکار کند و همانند اصحاب سیدالشهدا به درجاتی برسد که بی‌نظیر است.

باستانی افزود: لایه‌های معنوی کربلا که اصحاب از آن بهره‌مند شدند در حقیقت بعد از مقاومت و صبر آن‌ها بود که امام حسین علیه‌السلام این جنبه‌های معنوی و عرفانی و ملکوتی را با کنار زدن پرده از چشمان اصحاب نشان دادند.

وی تأکید کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها تمام باطن کربلا را مشاهده می‌نمودند به همین خاطر فریاد «ما رایت الا جمیلا» سر دادند چراکه جنبه ملکوتی کربلا در چشمان حضرت زینب سلام‌الله علیها تماماً زیبایی بود.

باستانی خاطرنشان کرد: عرفان حقیقی، عرفان اهل‌بیت(ع)  است که در این مکتب عرفانی، حضرت علی علیه‌السلام امثال سلمان، ابوذر، کمیل و… تربیت می‌کند و امام حسین علیه‌السلام امثال زهیر، حبیب و مسلم و… را به میدان می‌کشاند و تربیت می‌کند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: عرفان عاشورا شیعیان حماسه علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی

نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا از پایگاه‌های تیپ زرهی حضرت حجت (عج) مستقر در خط مرزی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی؛ مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلای نیروی زمینی سپاه ضمن زیارت یادمان عملیات والفجر 8 و بازدید از پایگاه‌های مستقر در خط مرزی با رزمندگان سپاه اسلام دیدار کرد.

حجت الاسلام طباطبایی در این بازدید گفت: خداوند متعال را شاکریم که عملیات وعده صادق باعث مجد بیش از پیش اسلام و مسلمین شد.

وی افزود: عملیات وعده صادق با فرمان حضرت امام خامنه‌ای توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف تنبیه رژیم کودک کش صهیونیستی صورت گرفت که به پیروزی غرورآفرین و عزتمندانه ایران اسلامی منجر و سبب شور، شعف و امید بیشتر بین مردم شد.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا  تصریح کرد: آمادگی اعتقادی و معنوی بالا و کار جهادی شبانه روزی در ایام مختلف تعطیل و غیرتعطیل سال و روحیه بالای رزمندگان تیپ زرهی حضرت حجت (عج) در راه حفظ امنیت در خط مرزی شایسته تقدیر ویژه است.

دیدار با روحانیون گردان‌های تیپ از دیگر برنامه‌های این بازدید مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا و تیم همراه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی
  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • بازارهای تاریخی، ظرفیتی نهفته در کوچه پس کوچه‌های شهر
  • خطر جدی تحریف عملیات «وعده صادق»
  • خطر تحریف عملیات«وعده صادق» جدی است