Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-جوان بود، اما تفکر عمیق و قدرت مدیریت از او فرمانده‌ای لایق ساخته بود. به روضه حضرت سیدالشهدا(ع) ارادت ویژه‌ای داشت و رمز پیروزی را در برپایی مجالس عزا می‌دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سوم آذر 1341 در همدان متولد شد. حسن خلق با نام زیبایش عجین بود. ادب و تفکر عمیق، ویژگی ذاتی‌اش بود و برای همه کارها حتی کارهای پیش پا افتاده برنامه‌ریزی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوجوانی به صف مبارزان انقلابی پیوست و با تشکیل سپاه پاسداران عضو این مجموعه شد. پس از گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در کرمانشاه اعزام شد.به دلیل توانایی بالا در برنامه‌ریزی، نظم و کاردانی به‌ عنوان "ارزیاب پادگان شهدای کرمانشاه" انتخاب و پس از مدتی هم مسئول واحد ارزشیابی این مرکز آموزشی شد.

توانایی بالای حسن صوفی در کارها سبب شد تا به درخواست مسئولان سپاه منطقه 7 مسئولیت اداری و سازماندهی تیپ ویژه شهدا را برعهده گیرد و پس از ساماندهی تیپ ویژه شهدا با سمت مسئول اداری سپاه پاسداران اهمدان به زادگاه خود بازگشت.

طرح‌های خلاقانه و ایجاد بخش‌های متنوع، رهاورد حضور او در سپاه استان بود تا اینکه یک‌ سال بعد به فرماندهی بسیج همدان منصوب شد. بارها در مناطق جنگی حضور یافت و مجاهدت کرد. دربندیخان عراق، والفجر 2، والفجر 5 و میمک، صحنه حضور مؤثر صوفی بود.‌‌

جاودانه‌ها| تنفس با نی زیر پای عراقی‌ها؛ تحسین سردار همدانی از شجاعت شهید عیوضی در عملیات قراویزجاودانه‌ها| قصه مظلومیت شهدای اسدآباد در قراویز؛ "علیرضا خزاعی" "یوسف" جبهه‌ها بودجاودانه‌ها|داستان جالب معامله یک شهید با خدا؛ «علی محمد صباغ زاده» مالک اشتر همدان بود

‌او که جاودانگی را در بریدن از تعلقات دنیایی و نیستی در این جهان جست و جو می‌کرد؛ 26 اسفند 1363 زمانی که رزمندگان قصد داشتند؛ عملیات بدر را در جبهه‌ جنوب انجام دهند به مقابله با تانک‌های دشمن که قصد پاتک به نیروها را داشتند؛ برخاست و پس از 19 ساعت درگیری در شرق دجله به آرزوی خود رسید.

حسن صوفی در زمان شهادت، فرمانده بسیج همدان و قائم مقام فرماندهی لشکر حضرت حجت(عج) بود. در وصیت‌نامه او آمده است: «از پدر و مادرم می‌خواهم دعای کمیل و نماز جمعه را ترک نکنند و مراسم عزاداری امام حسین(ع) و ائمه را ترک نکنند و بچه‌ها را ترغیب کنند در مراسم شرکت کنند چرا که رمز پیروزی ما توسل به امام حسین(ع) است.

در مورد وسایل رفاهی که بنیاد شهید در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد به هیچ وجه شما نگیرید و بنده به هیچ وجه حاضر نیستم دولت جمهوری اسلامی که دولت مستضعفان است؛ تحت فشار قرار گیرد».

"هم کیش موج" داستان زندگی اوست به روایت خاطرات کوتاه به قلم محسن صیفی کار. کتابی کوچک از زندگی سرداری بزرگ با خاطراتی بریده بریده و کوتاه.

انتهای پیام/744/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در ایام آغاز سال جدید با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059968 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دعوت سپاه استان از مردم شریف البرزجهت حضور باشکوه در مراسمات شهیدالقدس بهروز واحدی
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • اختلافات خانوادگی در کرمانشاه به قتل انجامید
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • مأموریت عمده بسیج مشارکت مردم و وصل کردن آنها به دستگاه‌های دولتی است
  • تأکید بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال