Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلی از اختصاص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای بیابانزدایی در شهرستان قاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد گلی» امروز (۱۷ شهریور) به رسانه های گروهی اعلام کرد: برای اجرای طرح های بیابانزدایی در شهرستان قاین مبلغ 23 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین گفت: بیابان زدایی منجر به افزایش پوشش گیاهی و حفاظت از خاک منطقه می شود، که امسال ٢٣ ميليارد ریال اعتبار برای این طرح به شهرستان قاین تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اقدامات بیابان زدایی و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار و خالی شدن سکنه روستاهای حاشیه شهرها، بیان کرد: سال گذشته در راستای مقابله با بیابانزایی حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به شهرستان تخصیص یافت که با این اعتبارات، اجرای عملیات نهال کاری و مراقبت و آبیاری در سطح ۲ هزار و 249 هکتار از عرصه های بیابانی مناطق پسكوه، قيصار چاه يوسف كميران و بخش مركزی اسفدن اجرایی می شود.

 

گلی نهال کاری را مهم ترین هدف بیابانزایی عنوان کرد و ادامه داد: در آغاز این طرح گونه های بومی منطقه نظیر تاغ وآتریپلکس و قيچ سازگار با شرایط آب و هوایی و کم آبی منطقه کاشته می شود.

 

وی با بیان اینکه استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار از جمله مهم ترین اهداف طرح های بیانزایی است، گفت: سعی می شود در اجرای این طرح های بیابان زدایی پروژه نهال کاری دنبال شود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی شهرستان قاین میلیارد ریال ریال اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت