Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تغییر بنیادین نظام آموزشی ما ضروری است و بهتر بگویم بسیار دیر شده و‌ ای کاش به مطالعاتی که سال‌هاست در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته بها می‌دادیم و زودتر دست به کار می‌شدیم.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛محمد جواد سمیعی، بیشتر جوانان امروز هدفشان از آموزش عالی کسب مدرک است برای پیدا کردن شغل اداری یا حقوق مکفی؛ خیلی‌ها هم بعد از فراغت از تحصیل می خواهند در کسب درآمد یک شبه ره صد ساله را بپیمایند! بیشتر جوانان به دنبال رشته ای اند که درآمدزا است و کمتر در صدد شکوفا کردن استعدادهای خدادادی خودشانند تا با بهترین کارایی و تخصص بتوانند جوابگوی بحران نیازهای منطقۀ خود یا کشور به نیروی انسانی متخصص باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی هیچ اثری از یک دغدغه یا برنامه مشخصی برای نیازسنجی در کشور و یا مدیریت دانشجویان نیست.

 

در ادامه پرونده نظام جذب و پرورش دانشجو در کشور به سراغ مهندس میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا گفتگویی حول این موضوع داشته باشیم.

 طبق تحقیقات ما بدون شغل ترین رشته‌های تحصیلی آنهایی اند که از اقبال بیشتری برخوردارند مثل علوم کامپیوتر. به نظر شما این اتفاق حاصل چه رویکردی است؟

مهمترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است؛ پس شناسایی قابلیت‌ها و استعدادها و آموزش آن نیروی انسانی برای شکوفایی استعدادها و استفاده از آنها در زمینه‌هایی که موجب پیشرفت کشور و بهبود کیفیت زندگی مردم می شود بسیار مهم است.  به طور مثال این که جوانان بسیاری از علوم رایانه ای استقبال می کنند نشان دهندۀ استعداد آنها است که بسیار پر ارزش است و این که بدون شغل ترین نیز همان‌هایند نشان دهندۀ بی برنامگی ما در شکوفا کردن آن استعدادها و بهره مند شدن از وجود آنهاست. مثلا کشور هند از همین استعداد نیروی انسانی خود برای صدور خدمات رایانه ای در زمینه های نرم افزاری بیشترین استفاده را می کند و از موفق ترین کشورها است ولی ما نتوانسته ایم با برنامه ریزی مناسب از این قابلیت ارزشمند جوانان کشورمان بهره مند شویم و ای بسا که این عدم برنامه ریزی ما در مواردی جنبۀ مخرب هم یافته است. ابراز نگرانی برخی از مسئولان از پیرشدن جمعیت کشور کافی نیست، راهگشایی برای جوانان و برنامه ریزی برای مفید واقع شدن آنها اساسی است والا کشور تبدیل می شود به یکی از پرمهاجر فرست ترین جوانان خود به خارج! اگر می خواهیم غصه بخوریم، بدانیم کجا و چرا باید غصه بخوریم تا معلوم شود چه کارهایی را که همین الان باید انجام دهیم متوقف یا تعطیل مانده و منجر به سقوط احتمالی ما در آینده خواهد شد. نگرانی و تأسف اصلی ما باید در عدم برنامه ریزی برای استفاده از فرصت چند سالۀ باقی مانده از پنجرۀ جمعیتی موجود باشد؛ دست روی دست گذاشته ایم و بر سر خود می زنیم که پنجاه سال دیگر کشور ما با پیری جمعیت مواجه خواهد شد. چاره جویی برای مقابله با آن فاجعه رسیدگی به وضع جوانان امروز و سرنوشت آنان است که به نظر من فاجعه ای بزرگتر است زیرا این علت است و آن معلول : ماغصۀ معلول را می خوریم ولی از علت غافلیم.


 نظام جذب و پرورش دانشجو در ایران تا چه اندازه کارآمد است؟ به نظر شما نیازهای علمی و صنعتی کشور برطرف می‌شود؟

یکی از نادرست ترین روشهای جذب و پرورش دانشجو را در کشور ما مشاهده می کنید! زیرا ما خودمان رسما به آموزش و پرورش کشور با دیدۀ تحقیر نگاه می کنیم و محصول آن را به رسمیت نمی شناسیم و سپس تنگنایی درست می کنیم به نام مسابقۀ سراسری یا کنکور برای راهیابی جوانان به دانشگاه. دانشگاه را هم تبدیل کرده ایم به کارخانۀ تولید مدرک، و مدرک تحصیلی را هم مهمترین عامل استخدام و دریافت حقوق و مزایا قرار داده ایم! حتی در اوائل انقلاب که تصمیم گرفتیم دانشگاهی درست کنیم بدون قید و شرط برای کسانی به دنبال کسب دانش و آگاهی‌های علمی اند و آن را دانشگاه آزاد اسلامی نامیدیم، آنجا را نیز تبدیل کردیم به کارخانه ای

بیست و پنج سال است شعار می دهیم که باید این بساط کاسبی که به نام کنکور در کشور ما ریشه دوانده است برچیده شود و معلمانی که همت خود را در به اصطلاح آماده کردن جوانان برای قبولی در کنکور صرف می کنند ، بیایند وقت و همت و تجربۀ خود را برای آموزش و پرورش بگذارند و خروجی آن را با بهبود کیفیت تدریس، متناسب با نیاز کشور کنند

برای تولید و صدور مدرک. بیش از بیست و پنج سال است شعار می دهیم که باید این بساط کاسبی که به نام کنکور در کشور ما ریشه دوانده است برچیده شود و معلمانی که همت خود را در به اصطلاح آماده کردن جوانان برای قبولی در کنکور صرف می کنند ، بیایند وقت و همت و تجربۀ خود را برای آموزش و پرورش بگذارند و خروجی آن را با بهبود کیفیت تدریس، متناسب با نیاز کشور کنند؛ امتحانات نهائی را جدی بگیریم و تکلیف جوانان فارغ التحصیل از دبیرستان را با نتیجۀ آن امتحان نهائی مشخص کنیم تا هر جوانی بداند و راهنمایی شود که پس از دبیرستان چرا باید وارد حرفه و فن شود یا چرا باید به سمت هنر برود یا چرا باید وارد دانشگاه بشود. چند سالی هم اخیرا مشغول کاری شده ایم که در واقع استعدادیابی دیررس است به نام المپیاد که راه را باز می کند برای شناساندن بهترین استعداد های جوانان کشور و پر دادن آنها به سمت کشورهایی که عمدتا رقبای مایند . گویی ما عمدا می خواهیم نیازهای علمی و صنعتی کشورهای دیگر و رقبایمان را تأمین کنیم! از این نظر واقعا ما نیازمند دگرگونی اساسی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشوریم.


آیا امکان تغییر نظام آموزشی در ایران وجود دارد یا این بهترین حالت ممکن است؟

تغییر بنیادین نظام آموزشی ما ضروری است و بهتر بگویم بسیار دیر شده و ای کاش به مطالعاتی که سال‌هاست در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته بها می دادیم و زودتر دست به کار می شدیم و خود را و آموزش کشور و آیندۀ جوانان را از این ابهام و سردرگمی و نابسامانی نجات می دادیم که عشق آنها این نباشد که به هر قیمتی وارد دانشگاه شوند و هدفشان از آن تحصیلات عالی، کسب مدرک و اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های خارجی باشد برای تکمیل تحصیلات خود و ترسیم زندگیشان در قالب چشم اندازی که آن کشورهای خارجی برای پیشرفت خود و سبقت گرفتن از ما ترسیم می کنند. انصافا چهل سال پیش توقع ما از اقدامی انقلابی غیر از این بود و امیدوارم در گام دوم بتوانیم از خواب غفلت بیدار شویم و راه درست را طی کنیم. یقین داشته باشید که پیشرو ترین کشورها امروز آنهایی اند که موفق ترین نظام آموزشی را دارند، شایسته ترین افراد را برای آموزگاری و استادی انتخاب می کنند و بهترین برنامه ریزی را برای شکوفا کردن استعدادها و بکارگیری آنها در جایگاه مناسبشان دارند و فاصلۀ ما با آنها ، حیف، زیاد است. چطور می تواتنیم ادعا کنیم که در بهترین حالت ممکن قرارگرفته ایم! این طنز بسیار تلخی است که شما امروز به من هدیه دادید!


 جایگاه وزارت علوم در نظارت بر جذب و البته آیندۀ دانشجو به چه وسعتی است؟

این تصور که وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جایگاه مستقلی دارد و کار ش جذب دانشجو و مدرک دادن رسمی به آنها است، درست نیست؛ کشور ما راهی برای پیشرفت خود ترسیم کرده است که در آن تکلیف بخشهای مختلف روشن شده و می دانیم بر مبنای مزیت نسبی که داریم، خدمات و کشاورزی و صنعت باید به کجا برسند و هر پایه از تحصیلات چه نتیجه ای به لحاظ کمّی و کیفی و هر رشتۀ علمی چه خروجی داشته باشد. آموزش عالی در خدمت کشور است برای برآوردن نیازهای مشخص جامعه به نیروی انسانی متخصص و نه آموزش مستقل از آرمان‌ها و اهداف متعالی و اهداف میان مدت کشور.

بیش از سی درصد فارغ التحصیلان آموزش عالی ما در زمینه ای که مناسبتی با رشتۀ تحصیلیشان ندارد مشغول می شوند و ارتقاء حرفه ای اعضای هیئت علمی و پژوهشی در کشور ما از آیین نامۀ بی ثباتی پیروی می کند که هنوز تولید و چاپ مقالۀ امتیازدار در مجلات خارجی اصالت دارد و نه خدمت اصیل آموزشی و پژوهشیِ برآورندۀ نیاز جامعه و برطرف کنندۀ مشکل فنی و علمی خودمان

بیش از سی درصد فارغ التحصیلان آموزش عالی ما در زمینه ای که مناسبتی با رشتۀ تحصیلیشان ندارد مشغول می شوند و ارتقاء حرفه ای اعضای هیئت علمی و پژوهشی در کشور ما از آیین نامۀ بی ثباتی پیروی می کند که هنوز تولید و چاپ مقالۀ امتیازدار در مجلات خارجی اصالت دارد و نه خدمت اصیل آموزشی و پژوهشیِ برآورندۀ نیاز جامعه و برطرف کنندۀ مشکل فنی و علمی خودمان ؛ و تازه اسم آن را هم تولید علم گذاشته ایم در حالی که حقا این نوع مقاله نگاری تولید علم نیست و اگر هم احیانا باشد فایده اش برای دیگران بیشتر است! نظارت وزارت علوم باید بر این نکات کلیدی و اساسی باشد و ببیند دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ما چه اندازه توانسته اند برآورندۀ موفق آن نیاز باشند و فرآیند آموزش عالی و پژوهش کشور تا چه اندازه در خدمت چاره گشایی از احتیاجات حقیقی مردم و رشد همه جانبۀ نسل جوان از لحاظ  فکری و علمی و اخلاقی و تعهد به آرمانهای قانون اساسی بوده است .


 پیوستگی آموزش ابتدایی و عالی را در چه سطحی می بینید؟

وجود مسابقۀ ورودی به دانشگاه اثبات کنندۀ عدم پیوستگی آموزش متوسطۀ ما و آموزش عالی است. فقدان شایسته سالاری را در کشور ما می توانید یکی از ثمرات این عدم پیوستگی بدانید.استعدادهای  فرزندان ما باید قبل از دبستان مشخص شود و در هنگام تحصیلات دبستانی با کمک آموزگاران متعهد و با درایت ، آن تشخیص استعداد صحه گذاری شود و در دورۀ راهنمایی یا بخش اول دبیرستان به تحصیلات گرایشی داده شود که زمینه را برای شکوفایی استعداد آماده می کند و این گرایش تا انتهای دبیرستان تکمیل شود و تکلیف جوانان را به لحاظ کسب مهارت های حرفه ای یا ورود در آموزش عالی در رشته ای متناسب با استعدادشان روشن کند. ندانم کاری ها و تغییر رشته ها و اشتغالات بیگانه از رشتۀ تحصیلات و یأس از آینده در حین تحصیلات یا بعد از فراغت از تحصیل، همه مبین آشفتگی در فرایند حاکم بر آموزش در کشور است در حالی که در سالهای گذشته مطالعات خوبی برای تحول در آموزش و پرورش و آموزش عالی انجام گرفته و سندهای مهمی برای بخش‌های مختلف تدوین شده و موجود است اما جنبۀ کاربردی و عملیاتی به خود نگرفته است.  


چرا با وجود تعداد بالای دانشجو، در بسیاری از نقاط مورد نیاز کشور با بحران نیروی متخصص مواجهیم؟

تعداد دانشجو نشان دهندۀ این نیست که در تأمین نیاز کشور در نقاط مختلف و در رشته های گوناگون اقدام متعادلی صورت گرفته است. بیشتر جوانان امروز هدفشان از آموزش عالی کسب مدرک است برای پیدا کردن شغل اداری یا حقوق مکفی ؛ خیلی‌ها هم بعد از

تعداد دانشجو نشان دهندۀ این نیست که در تأمین نیاز کشور در نقاط مختلف و در رشته های گوناگون اقدام متعادلی صورت گرفته است

فراغت از تحصیل می خواهند در کسب درآمد یک شبه ره صد ساله را بپیمایند! بیشتر جوانان به دنبال رشته ای اند که درآمدزا است و کمتر در صدد شکوفا کردن استعدادهای خدادادی خودشانند تا با بهترین کارایی و تخصص بتوانند جوابگوی بحران نیازهای منطقۀ خود یا کشور به نیروی انسانی متخصص باشند. اصلا تناسب منطقی بین کمیت دانش جویی یا بهتر بگویم مدرک طلبی و جوابگویی به بحران کمبود کارشناس و نیروی متبحر و متخصص وجود ندارد. سال‌های بعد از پیروزی انقلاب را در آموزش عالی صرف کردیم برای رشد کمّی؛ اکنون باید همت خود را مصروف کیفیت کنیم.


 تا چه اندازه بر روند جذب دانشجو و نیاز سنجی کلان جامعه از جانب مسئولان نظارت صورت گرفته؟

 چنان نظارتی یا اصلا تعریف نشده است یا آن قدر ضعیف است که اثری از آن مشاهده نمی شود. اول باید فرآیندِ درست شناخت و سنجش و  تأمین نیاز تعریف شود و بعد بپردازیم بر روند جذب  و پاسخگویی به نیاز جامعه. اگر برای چنان نظارت تخصصی، وارونه عمل کنیم نتیجه ای حاصل نمی شود.


 حلقۀ مفقوده برای برقراری اتصال بین صنعت و دانشگاه چیست؟ چه شرایطی باید ایجاد شود تا دانشگاه تأمین کنندۀ نیاز بازار و صنعت باشد؟

دانشگاه ما برای خود و طبق برنامۀ خود فارغ التحصیل تربیت می کند و صنعت ما چندان امیدی به دانشگاه ندارد و اغلب انتظاری هم از آن ندارد و سعی می کند آموزش مورد نیاز را خود به افرادی که استخدام می کند بدهد. بیشتر اینها در واقع مثل دوجزیرۀ مستقل عمل می کنند  و تعاملی با هم ندارند. بسیار کمند استادانی که در صنعت وقت صرف می کنند و هسته‌های علمی و مراکز پژوهشی در صنعت تشکیل می دهند تا کمبودها و مشکلات فنی و علمی آنها را کشف کنند و آن را محملی برای درس دانشگاهی خود و آموزش فعال و انگیزه مند دانشجویان خود قراردهند و موضوعی برای پایان نامه های دانشجویی تعریف کنند که نتیجه اش چاره گشای مسائل مبتلابه واقعی باشد و خود را درگیر پژوهشی کنند که مشکل بغرنجی را برطرف کند یا مسئله ای واقعی را حل کند و بعد هم برای اشاعۀ آن نتائج علمی، مقاله ای بنویسند که نقطه اثرش برای خودمان انتقال دانش و تجربه و پله به پله رشد دادن سطح علمی واقعی کشور باشد. اغلب مقالات تولیدی ما بیگانه از مسائل کشور است. بسیاری از دانشجویان ما که عشق به خارج وجودشان را ملتهب کرده است آنچنان غرق در منویات کشورهای بیگانه می شوند که بعد از فراغت از تحصیلات عالی مدعی می شوند: چرا به کشوری برگردیم که قدر و منزلت تخصصی ما را ندانند و درک نکنند! وای بر آیندۀ مردمی که جوانان آنها پس از تحصیل علم نزد بیگانگان کشورشان را لایق خدمت خود در آن ندانند!  آن حلقۀ مفقوده ای که از آن سؤال کردید در وجود صنعتگری نهفته است که هستۀ فنی خود را در دانشگاه بر پا می کند و در وجود استادی متبلور است که هستۀ علمی خود را در صنعت تأسیس می نماید.آنجا که چنین کرده ایم موفق بوده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میرسلیم دانشگاه دانشجو نظام آموزش فراغت از تحصیل آموزش و پرورش نیروی انسانی بیشتر جوانان برنامه ریزی نظام آموزشی آموزش عالی نشان دهندۀ شکوفا کردن کشور ما چه اندازه نیاز کشور رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است

سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران که با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور استادان، پژوهشگران و فعالان صنعتی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۴۰۳ اولین سال اجرای برنامه هفتم است و دولت در تدوین آن به مهارت آموزی اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: برگزاری این کنفرانس می‌تواند اهمیت مهارت افزایی و آموزش حرفه‌های شغلی را به گفتمان غالب در جامعه و بین خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان و رسانه‌ها تبدیل کند. دولت نیز آمادگی دارد لوایح لازم در این زمینه را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا اهداف مدنظر در برنامه هفتم محقق شود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است، افزود: هیچ کشوری بدون نیروی متبحر نمی‌تواند از منابع و ذخایر مادی خود استفاده کند همچنان که برخی کشور‌ها به‌رغم برخورداری از منابع زیرزمینی غنی، به‌خاطر کمبود سرمایه انسانی توانمند و متعهد، تحت سلطه قدرت‌های جهانی هستند، لذا غلبه بر مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور قبل از هر چیز نیازمند نیروی ماهر و توانمند است که بایستی جوانان را به یادگیری مهارت‌های شغلی ترغیب کرد تا در جامعه نقش‌آفرین و مؤثر باشند و در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلات اقتصادی گام بردارند.

حسینی تاکید کرد: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می‌توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن عملیات وعده صادق توسط نیرو‌های غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد درحالیکه برخی کشور‌های غربی با بسیج همه امکانات خود در دفاع از رژیم صهیونیستی، موفقیت آمیز بودن عملیات ایران را باور نداشتند و مدعی بودند که موشک‌های ایران نمی‌تواند از سپر دفاعی و پدافندی چند لایه آنها عبور کند، اما غلبه بر این دیواره‌ها نشان داد که جوانان و نخبگان ما از چنان استعدادی برخوردار هستند که هیچ مانعی نمی‌تواند برنامه آنها را متوقف کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از جوانان از استعداد شگرفی برخوردار هستند و در همه حوزه‌ها می‌توانند منشاء کار‌های بزرگ باشند از اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی به سربازان وظیفه در پادگان‌ها نیز تجلیل کرد و گفت: این کار باعث می‌شود که دوران سربازی برای جوانان پرجاذبه و مفید باشد.

حسینی تاکید کرد: بر اساس قاعده عقلی «حکم الامثال فیما یجوز و فیما لایجوز واحد» ملتی که بتواند در یک عرصه موفقیت و دستاورد بزرگ داشته باشد در سایر حوزه‌ها نیز این قابلیت و امکان را دارد بنابر این ما که در عرصه نظامی، علمی و هسته‌ای توانسته‌ایم با اتکا به توان عناصر نخبه و انقلابی به دستاورد‌های بزرگی دست پیدا کنیم در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیز می‌توانیم پیشرفت‌های چشم گیری را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با احصای نظام مسائل کشور و تدوین سند تحول و برنامه هفتم راهکار‌های عملیاتی برای غلبه بر مشکلات را درنظر گرفته است و بر این مبنا گام به گام در حال رفع موانع و بهبود شرایط است.

وی با اشاره به نیاز کشور به مشاغل و حرفه‌های متنوع گفت: درگذشته غالبا در دانشگاه‌ها تاکید بر مباحث نظری بود و به حرفه‌آموزی کم توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیرو‌های ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت‌افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه باید نیرو‌های متخصصی تربیت کند که در آینده نقش آفرین باشند و تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد البته دانشگاه‌ها باید در کنار ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی، تقویت ایمان و پایبندی به اصول و ارزش‌ها را نیز وظیفه خود بدانند.

حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ‌سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر با حمایت دولت مردمی گام‌های بلندی به سمت مهارت‌افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده‌اند، چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه‌های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه‌های فنی و هنرستان‌ها اگر در کنار کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارک‌های علمی و فناوری باشند می‌توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان بهره ببرند همچنان که دانشگاه‌های علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان‌ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را به عمل می‌آورند.

حسینی همچنین با اشاره به مطالبه اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک‌های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهاد‌ها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی‌پور تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد