Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نیروهای امنیتی ایالات متحده در صدمین شب تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکایی با رنگین‌پوستان در شهر «پورتلند»، حداقل ۵۰ معترض را بازداشت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس پورتلند به بهانه «خشونت‌آمیز و آشوبناک» بودن اعتراضات در این شهر، برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان به قوه قهریه و استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امنیتی آمریکایی مدعی هستند معترضان پورتلند، که روزنامه محلی «اورگانیَن» تعداد آنها را ۴۰۰ نفر تخمین زده، بمب‌های دست‌ساز و آتش‌زا به سمت مأموران پرتاب کرده‌اند.

شنبه شب به وقت محلی همچنین اعتراضات شهر راچستر نیویورک در پی خفه‌ کردن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس ادامه پیدا کرد. معترضان در این شهر خواستار استعفای شهردار شدند.

شهر پورتلند در ایالت اورگان سه ماه است که همچنان یکی از کانون‌های اعتراضات و تظاهرات علیه نژادپرستی سیستماتیک و خشونت پلیس باقی مانده است.

این اعتراضات که پس از کشته شدن «جورج فلوید» توسط پلیس مینیاپولیس در ماه مه بر پا شد تاکنون ادامه داشته و تیراندازی مستقیم پلیس شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به یک سیاهپوست به نام «جیکوب بلیک» که به فلج شدن وی منجر شد نیز آتش این تظاهرات در پورتلند را شعله‌ورتر کرد.

چند روز پیش نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً خواستار اعزام نیروی فدرال به شهر پورتلند شد تا اعتراضات این شهر را سرکوب کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است

 مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: خبر در خصوص فوت به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش و سارقین حرفه‌ای بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد. یکی از اراذل و اوباشِ سطحِ یکِ تهران که دارای ۹مورد سابقه بازداشت و سوابق متعدد نزاع و درگیری با مردم، چندین فقره آزار و اذیتِ نوامیس، عربده کشی و شکستن شیشه خودرو‌ها و همچنین توزیع مواد مخدر بوده دستگیر گردید و در ایام نوروز به زندان منتقل می‌گردد.

 بنا بر دستورقضایی برای بازسازی صحنه جرم و مواجهه با شهود به همراه همدستانش به محلِ جرم اعزام که حین انتقال و قبل از بازسازی صحنه جرم با کاهش سطح هوشیاری مواجه، که با حضور عوامل اورژانس بلافاصله به مرکز پزشکی منتقل و برابر اظهاراتِ تخصصیِ کادرِ درمان متهم از قرصِ نامعلوم استفاده نموده و فوت شده است.

گفتنی است دلایل این اقدامِ متهم توسط پلیس و مقامات قضایی تحتِ پیگیری و بررسی بوده و تصاویر و مستندات در خصوص اقداماتِ تبهکارانه این فرد منتشر گردیده است.

گفتنی است: موج سواران در فضای مجازی ساعتی قبل در یک خبر جعلی اعلام کردند یک دختر به دلیل بی حجابی (همزمان با اجرای طرح حجاب و عفاف) توسط پلیس پایتخت بازداشت و سپس به دلایلی جانباخته است.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • پاپ فرانسیس خواستار کاهش خشونت‌ها در خاورمیانه شد
  • تظاهرات در پایتخت انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه
  • پاپ خواستار پایان خشونت در غرب آسیا شد
  • پاپ خواستار پاپان خشونت در غرب آسیا شد
  • پاپ فرانسیس خواستار پاپان خشونت در غرب آسیا شد
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر