Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه عربستان طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا صراحتاً بر ضرورت سازش مردم فلسطین با صهیونیست‌ها تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی یکشنبه‌شب در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بر لزوم سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید و روابط حسنه با اسراییل را منوط به تشکیل کشور مستقل فلسطین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، ملک سلمان ضمن قدردانی از آنچه او تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن صلح به منطقه خواند، بر تمایل عربستان برای دستیابی به راهکار پایدار و عادلانه در مسئله فلسطین و رسیدن به صلح تأکید کرد و گفت که این نقطه اصلی شروع تلاش‌های ریاض و ابتکار عمل صلح عربی است.

وی تصریح کرد که اگر کشور مستقل با نام فلسطین تأسیس نشود نمی‌توان انتظار داشت که روابط کشورش با اسرائیل عادی شود.

سلمان بن عبدالعزیز در این تماس تلفنی همچنین درباره روند اجلاس گروه ۲۰، که ریاض ریاست دوره‌ای آن را در سال جاری بر عهده دارد و نیز تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش پیامدهای این پاندمی با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرد.

شاه سعودی تأکید کرد که تداوم ریاست این کشور بر اجلاس گروه ۲۰، باعث تداوم حمایت ریاض از اقدامات کشورهای عضو در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح انسانی و اقتصادی می‌شود.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

در روزهای اخیر تماس‌ها و روابط دیپلماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی طبق توافق یادشده افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: ملک سلمان ترامپ عادی سازی روابط با صهیونیست ها تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند

رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه را حدود ۱۲ هزار نفر تخمین زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «قدوره فارس» رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه به ۱۲ هزار نفر برسد.

فارس تاکید کرد: این در حالی است که پیش از هفتم اکتبر شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران به نزدیک به ۵ هزار نفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: شمار اسیران فلسطینی پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است. اشغالگران به صورت عامدانه اسیران فلسطینی را شکنجه و آزار می‌دهند؛ این موضوع به شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی انجامیده است.

رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین افزود: احدی از شمار اسیران اهل غزه اطلاع ندارد. زمستان گذشته سخت‌ترین زمستان برای اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون بود.

قدوره فارس تصریح کرد: اشغالگران لباس اسیران فلسطینی را از تنشان بیرون آوردند و آن‌ها را از ساده‌ترین حقوقشان منع کردند.

پیش از این نیز کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین در معرض حمله‌ها و جنایت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کمیته بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهان ساکت نشسته و با اشغالگران همدست شده است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دست‌کم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

دیگر خبرها

  • شهادت ۹ فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی