Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد رئیسی شامگاه یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: وضعیت نخاله‌های ساختمانی و سدمعبر در پیاده‌روها و خیابان‌های شهرکرد زیبنده مرکز چهارمحال و بختیاری نیست.

وی افزود: واحد اجراییات شهرداری در جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و رفع سدمعبر از پیاده‌روها و خیابان‌های مرکز چهارمحال و بختیاری تبلیغاتی، سلیقه‌ای و با نگاه شخصی‌محور عمل نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی تصریح کرد: معاونت خدمات شهری و واحد اجراییات شهرداری شهرکرد توجه به رعایت حقوق شهروندی، حفظ حرمت مردم، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، رفع سدمعبر از پیاده‌روها و خیابان‌ها، ایمن‌سازی در ساخت‌وسازها، حفاظت ساختمان‌ها در حیطه‌بندی شهری، جلوگیری از ساختمان‌سازی‌های بدون مجوز و مناسب‌سازی پیاده‌روها را به‌صورت ویژه بررسی و نتیجه اقدامات خود در این حوزه را به اعضای شورای اسلامی و شهروندان اطلاع‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: شهرکرد در سال‌های اخیر گسترش چشمگیری داشته و ضمن لزوم حفظ موجود، نیاز به نظم‌دهی و ساماندهی دارد.

رئیسی همکاری رسانه‌های گروهی ‌برای نظم‌دهی و قانون‌مند شدن امور در عمران شهری و رعایت تمامی ضوابط مرتبط با ساخت‌وساز را تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: تحقق اهداف این حوزه، به همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط مانند نظام مهندسی ساختمان، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، اداره‌کل راه و شهرسازی، استانداری چهارمحال و بختیاری و فرمانداری شهرکرد نیاز دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: علاوه بر کمبود نیروی انسانی در واحد اجراییات شهرداری، اما کیفیت در جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و رفع سدمعبر از پیاده‌روها و خیابان‌ها و برخورد با متخلفان این حوزه نامناسب است.

طیبه شریفی تاکید کرد: برون‌سپاری فعالیت‌های مرتبط با واحد اجراییات شهرداری می‌تواند وضعیت جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و رفع سدمعبر از پیاده‌روها و خیابان‌ها را مطلوب و بهتر کند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری همواره به‌عنوان یکی از شهرهای تمیز کشور مطرح بود، اما هم‌اکنون وضعیت این شهر نامناسب است.

مصطفی حیدری تصریح کرد: رهاشدن نخاله‌های ساختمانی و سدمعبر از پیاده‌روها و خیابان‌های شهرکرد چهره مرکز چهارمحال و بختیاری را ناپسند کرده است.

وی افزود: متاسفانه هیچ‌کس به‌دنبال اصلاح شرایط موجود در شهرکرد نیست و حتی رعایت همجواری در ساخت‌وسازهای شهری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: کمبود پارکینگ در ساختمان‌های جدید و تغییر کاربری فضای پارکینگ به تجاری، مشکلاتی را در مرکز چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده است.

امام‌قلی بلالی تاکید کرد: شهرداری شهرکرد در مقابله با این معضل شهری جدیت بیشتری داشته باشد تا شهروندان به آسایش مطلوب‌تری دست یابند.

شهردار شهرکرد نیز گفت: اجرای نماکاری ساختمان برای دریافت پایان‌کار و پروانه تجاری از شهرداری ضروری است.

بهادر عبدالغنی پیشنهاد داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در صورت بی‌توجهی ضوابط قانونی مرتبط با هرگونه ساخت‌وساز، به افراد متخلف تاییدیه ندهد.

وی یادآور شد: مجموعه شهرداری شهرکرد به‌خصوص در حوزه معاونت خدمات شهری و واحد اجراییات با تخلف‌های موجود در سطح شهر به‌ ویژه در بخش رهاشدن نخاله‌های ساختمانی و سدمعبر از پیاده‌روها و خیابان‌ها برخورد و نتیجه را به اطلاع اعضای شورای اسلامی و شهروندان می‌رساند.

عبدالغنی اظهار داشت: توجه به معیارها و ضوابط شهری در تمامی بخش‌های مرتبط با توسعه شهرکرد در دستورکار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سد معبر از مصداق‌های مهم تضییع حقوق شهروندی در جامعه به‌شمار می‌رود که این مساله گاهی به رنج مردم منجر می‌شود.

براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها، میدان‌ها، بوستان‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن یاد شده به کمک ماموران خود اقدام کند.

۴۳ هزار واحد صنفی در چهارمحال  بختیاری فعال است و در این واحدها بیش از ۱۰۰ هزار نفر مشغول به‌کار هستند.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرکرد چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرکرد جمع آوری نخاله های ساختمانی مرکز چهارمحال و بختیاری واحد اجراییات شهرداری نخاله های ساختمانی شورای اسلامی شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرداری شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پرواز شهرکرد به عسلویه از ۱۰ اردیبهشت ماه برقرار می‌شود.

وی افزود: ساعت ورود پرواز شهرکرد به عسلویه ۹:۱۵ و ساعت خروج آن نیز ۹:۴۵ است.

بیشتر بخوانید

افزایش پرواز‌ها از شهرکرد به مقصد مشهد و عتبات عالیات در سال ۱۴۰۲

منزوی اضافه کرد: پرواز شهرکرد به عسلویه به وسیله یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهرکرد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود با استقبال خوب مردم زمینه افزایش پرواز‌های بعدی از فرودگاه شهرکرد مهیا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری