Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزاقی گفت : امسال هشت هزار و ۱۴۶ هکتار از اراضی شالیزاری رضوانشهر به‌صورت مکانیزه برداشت شده است.

«مسعود رزاقی » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رضوانشهر با بیان اینکه امسال هشت هزار و ۱۴۶ هکتار از شالیزارهای رضوانشهر برداشت مکانیزه شد اظهارداشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی در دیناچال، خوشابر و منطقه ییلاقی ارده دارد و این میزان برداشت از اراضی شالیزاری مناطق دیناچال و خوشابر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر اظهار داشت: برداشت مکانیزه با ۱۸۳ دستگاه کمباین و ۱۲۱ دستگاه دروگر انجام شده که از این تعداد ۱۶۷ کمباین به افراد بومی و ۱۶ کمباین افراد غیربومی تعلق دارد.

 

وی افزود: در مرکز دیناچال سه هزار و ۳۲۰ هکتار با کمباین و ۹۰۰ هکتار با دستگاه دروگر برداشت شده است.

 

رزاقی خاطرنشان کرد: در مرکز خوشابر نیز برداشت در سه هزار و ۱۱۴ هکتار با دستگاه کمباین و ۸۱۰ هکتار توسط ماشین های دروگر انجام شده است.

 

گفتنی است، شهرستان رضوانشهر ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه ۴۴ هزار و ۲۵۲ کیلوگرم شلتوک از آن برداشت می شود.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: شالیزارهای رضوانشهر برداشت مکانیزه برنج کمباین تولید برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۵۸۰ هزار هکتار آن هم به زیر کشت گندم دیم رفته است.
احمدی یادآور شد: میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن از این محصول تولید و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی شد.
احمدی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم تولید گندم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، یادآور شد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم در استان، ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم پنج تن محصول برداشت شد.
یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا