Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@05:43:24 GMT

سرطان‌ها و بیماری کم‌خونی را با انجیر درمان کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۷۸۸۹

سرطان‌ها و بیماری کم‌خونی را با انجیر درمان کنید

انجیر از جمله میوه‌هایی است که خواص زیادی داشته و با دارا بودن مواد غنی و ویتامین‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ انجیر به‌‌عنوان میوه‌ای که هم خوشمزه و هم مغذی  است جایگاه زیادی در طب سنتی و درمان بیماری‌ها دارد. مطالعات اخیر درباره‌ی خواص انجیر نشان داده‌اند که انجیر در درمان بسیاری از مشکلات پزشکی، از دیابت گرفته تا اگزما، مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بهتر است انواع انجیر را به فهرست خریدتان اضافه کنید. همراه ما باشید، می‌خواهیم شما را با خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی آشنا کنیم.

خواص انجیر سیاه در طب سنتی شامل درمان بواسیر، رفع حرارت و تشنگی، بازکننده گرفتگی‌ها، مقوی کبد، ورم طحال، نرمی سینه، رفع سرفه، درمان آرتروز و کمک به استحکام استخوان‌ها است. انجیر سیاه مواد آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به انجیر زرد دارد.

انجیر دارای ارزش غذایی و خواص درمانی بسیاری است. اهمیت این میوه به اندازه‌ای است که در قرآن از آن سخن به میان آمده و در روایات دینی ما در مورد خواص انجیر بسیار آمده است. این میوه انواع متفاوتی دارد، اما بسته به اقلیم و شرایط رشد و پرورش گیاه، دارای طمع و مزه متفاوتی است. انجیر سیاه نیز یکی از انواع شیرین و آبدار این میوه است که در نواحی غرب ایران به فراوانی یافت می شود. در ادامه این مطلب تعدادی از مهمترین خواص انجیر سیاه و کاربردهای درمانی این میوه پرخاصیت در طب سنتی را گردآوری کرده‌ایم. لطفا با ستاره همراه شوید.

کلسترول پایین با خوردن انجیر 

انجیرها حاوی پکتین، فیبر محلول هستند که سطح کلسترول را کاهش میدهند. فیبر موجود در انجیر کلسترول بیش از حد در سیستم گوارش شما را از بین می برد و آن را به روده منتقل می کند.

 خواص انجیر برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ 

مصرف منظم انجیر می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. فیبر در انجیر به سرعت به حذف زباله ها در بدن کمک می کند که برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مفید است.

 درمان کم خونی با مصرف انجیر 

کودکان، نوجوانان در حال رشد و زنان باردار باید سطوح آهن خود را نظارت کنند تا از عوارض جلوگیری کنند. همچنین اگر بیمار هستید یا تحت عمل جراحی قرار داشته باشید، انجیر را در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا میزان آهن در بدن شما افزایش یابد و مشکل را زودتر برطرف کنید.

  انجیر با میزان قند پایین در بیماران دیابتی 

نه تنها میوه، بلکه برگ نیز برای سلامت شما مفید است. برگهای انحیر دارای ویژگی های شگفت انگیز هستند که به تنظیم میزان قند خون شما کمک می کند.

 جلوگیری از سرطان پستان با انجیر 

انجیرها از جمله میوه هایی هستند که دارای بیشترین مقدار فیبر می باشند. و مشخص شد که زنانی که در طول نوجوانی و جوانی انجیر مصرف کرده اند،در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

انتهای پیام/4148

 

منبع: آنا

کلیدواژه: کم خونی بواسیر یبوست پوست موز انجیر زندگی سالم خواص انجیر انجیر سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!

پژوهشگران «دانشگاه ایالتی واشنگتن» از کشف ویژگی جدیدی در باکتری‌ها خبر داده‌اند که آنها را به خون‌آشام تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، باکتری‌های مرگ‌بار جهان به دنبال خون انسان هستند و از آن لذت می‌برند.

به نقل از دیلی میل، پژوهشگران «دانشگاه ایالتی واشنگتن»(WSU) ویژگی جدیدی را به نام «خون‌آشامی باکتریایی» در میان باکتری‌هایی مانند «سالمونلا»(Salmonella) و «اشریشیا کلی»(E. coli) کشف کرده‌اند که به بروز بیماری‌های ناشی از غذا منجر می‌شود.

این که چگونه و چرا این ریزارگانیسم‌ها می‌توانند به طور ماهرانه‌ای از روده به سمت خون حرکت کنند تا کشنده باشند، مدت‌ها یک راز باقی مانده بود. پژوهشگران دریافتند که این باکتری‌ها به قسمت مایع خون یا سرم خون جذب می‌شوند. سرم خون حاوی مواد مغذی است که باکتری‌ها می‌توانند از آنها به عنوان غذا استفاده کنند.

عوامل بیماری‌زا به راحتی می‌توانند محل سرم را پیدا کنند و از راه بریدگی‌های کوچک دستگاه گوارش به جریان خون وارد شوند. این امر گاهی می‌تواند به مرگ در اثر «گَندخونی» یا «سپسیس»(Sepsis) در افراد مبتلا به بیماری التهابی روده منجر شود.

حتی کوچک‌ترین مقدار خون نیز برای جذب باکتری‌های خون‌آشام کافی است. این ویژگی درست مانند توانایی معروف کوسه‌ها برای تشخیص دادن یک قطره خون در ۱۰ میلیارد قطره آب است.

«آردن بایلینک»(Arden Baylink) استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه ایالتی واشنگتن و از پژوهشگران این پروژه گفت: باکتری‌هایی که جریان خون را آلوده می‌کنند، می‌توانند کشنده باشند. ما یاد گرفته‌ایم که برخی از باکتری‌های عامل عفونت‌های جریان خون، در واقع یک ماده شیمیایی را در خون انسان حس می‌کنند و به سمت آن می‌روند.

این پژوهش جدید نشان می‌دهد که انتروباکتری‌هایی مانند اشریشیا کلی و سالمونلا می‌توانند به اندازه یک فمتولیتر سرم خون را -مقدار بسیار کمی معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ میلی‌لیتر- شناسایی کنند. هنگامی که باکتری‌ها بریدگی عامل نشت خون به روده را پیدا می‌کنند، اطراف آن جمع می‌شوند و به آن راه می‌یابند.

پژوهشگران از یک میکروسکوپ قوی برای بررسی کار باکتری‌ها استفاده کردند. آنها با تزریق مقادیر میکروسکوپی از سرم خون انسان، به شبیه‌سازی خون‌ریزی روده پرداختند و حرکت باکتری‌ها را به سمت منبع تماشا کردند. آنها باکتری‌ها را در حال رفتن به دنبال سرم خون مشاهده کردند که کمتر از یک دقیقه طول کشید.

این یک راهبرد به نام «کموتاکسی»(chemotaxis) است که باکتری‌ها با استفاده از آن به سمت غلظت‌های بالاتری از مواد ویژه حرکت می‌کنند.

پژوهشگران دریافتند سالمونلا یک گیرنده پروتئینی ویژه به نام «Tsr» دارد که آن را قادر می‌سازد تا سرم خون را حس کند و به سمت آن برود. آنها برای کشف Tsr از یک میکروسکوپ با وضوح بالا استفاده کردند تا به مشاهده اتم‌های پروتئین در تعامل با آمینواسید «سرین»(Serine) موجود در ساختار آن بپردازند. دانشمندان معتقدند سرین یکی از مواد شیمیایی خون است که باکتری‌ها آن را حس می‌کنند و به مصرف می‌رسانند.

به گفته پژوهشگران این پروژه، این درک جدید از چگونگی قرار گرفتن باکتری‌ها در جریان خون، راه را برای کشف داروهای جدیدی هموار می‌سازد که از سپسیس پیش از وقوع آن جلوگیری می‌کنند.

«سیینا گلن»(Siena Glenn) دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ایالتی واشنگتن و از پژوهشگران این پروژه گفت: با یادگیری این که چگونه این باکتری‌ها می‌توانند منابع خون را شناسایی کنند، در آینده می‌توانیم داروهای جدیدی تولید کنیم که این توانایی را از بین می‌برند. این داروها می‌توانند زندگی و سلامتی افراد مبتلا به بیماری التهابی روده را که در معرض خطر عفونت‌های جریان خون هستند، بهبود ببخشند.

عفونت‌های روده‌ای معمولا توسط سیستم ایمنی بدون مشکلات جدی و از راه‌هایی مانند اسهال برطرف می‌شوند اما افرادی که به بیماری‌های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مبتلا هستند، در معرض خطر خون‌ریزی روده قرار دارند. خون‌ریزی روده می‌تواند به ورود باکتری به جریان خون منجر شود و عفونت باکتریایی جدی‌تری را به همراه داشته باشد.

درک دقیق این که چرا باکتری‌های روده در ورود به جریان خون از راه بریدگی‌های کوچک روده ماهر هستند، می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا از بروز بیماری‌های جدی در افراد مبتلا به این بیماری‌های مزمن جلوگیری به عمل آورند.

این پژوهش در مجله «eLife» به چاپ رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان