Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@13:31:43 GMT

ساحل خزر در کیاشهر پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۸۴۴۶

ساحل خزر در کیاشهر پاکسازی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا سلیمانی با اشاره به اینکه این اقدام ارزشمند با شعار حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی و پیوند دهنده نسل امروز با نسل فرداست انجام شده افزود: جمعی از حامیان محیط زیست، ورزشکاران و کوهنوردان هیات کوهنوردی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در شرق گیلان در پاکسازی سواحل بندرکیاشهر شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترویج فرهنگ پاکسازی محیط زیست را از اهداف این طرح خودجوش دانست و اظهار داشت: مشارکت عمومی در پاکیزه نگه داشتن و حفظ محیط زیست نقشی موثر دارد. سلیمانی در ادامه با اشاره به تولید روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن زباله در این منطقه یادآور شد: این زباله ها به صورت غیر اصولی در منطقه کاجستان از مناطق طبیعی و گردشگری بندرکیاشهر دفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انباشت غیر اصولی زباله های صنعتی و  خانگی  طبیعت این منطقه را با تهدید روبرو کرده  بیان کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست باید در جامعه ارتقاء یابد ، ضمن آنکه از مسافران و گردشگران انتظار می‌رود از رها کردن زباله در مناطق تفریحی و گردشگری این منطقه خودداری کنند.

کد خبر 546986 برچسب‌ها استان گیلان محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه