Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری فارس؛ تحولات بورس هم‌چنان داغ‌ترین مطالبه کاربران «فارس من» است. بازاری که شاخص کل آن این روزها درگیر نوسانات متعددی است. ده‌ها مطالبه با صدها هزار امضا همین هفته گذشته در این‌باره به‌ثبت رسید. البته که پیگیری آن‌ها مهم‌ترین تکلیف همکاران من در خبرگزاری است. بعلاوه موضوعاتی مثل حق‌الزحمه دستیاران پزشکی، مافیای چادر مشکی و عدم تحویل دناپلاس روی میز پیگیری‌ها قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش مرور آن‌ها است.

 

۱| ده‌ها‌هزار امضا برای بورس؛ کارشناسان: از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید

بورس حالا بزرگ‌ترین بازار ایران است؛ چه از نظر نقدینگی چه از حیث تعداد ذی‌نفعان و معامله‌گران. یک بازار ده‌ها میلیون نفری با ده‌ها هزار میلیارد گردش مالی روزانه. بازاری که «ریسک» جزء لاینفک آن است. معامله‌گران حرفه‌ای خیلی خوب با زیر و بم‌های این بازار آشنایی دارند. نوسرمایه‌گذاران اما بدلیل عدم آشنایی با همین فوت‌وفن‌ها اغلب دچار ضرر و زیان می‌شوند. موضوعی که در ریزش‌های اخیر «شاخص کل» حسابی نمود داشت.

تابلوی بازار هفته گذشته اغلب قرمز بود؛ این یعنی «ضرر». خاصه برای معامله‌گران تازه‌کار. برای مردمی که بدون دانش یا تجربه کافی وارد بازار شده بودند. اصلاح بازار یا ریزش شاخص کل برای آن‌ها حسابی تازگی داشت. کمپین‌های متعددی که در این باره همین هفته گذشته در «فارس من» به ثبت رسید، نمودار روشنی برای اثبات این مدعا است. کمپین‌هایی که روی هم توانستند بیش از صدهزار امضا جمع‌آوری کنند.

 

مثلاً این کمپین با ده‌ها هزار امضا که از رئیس دستگاه قضا می‌خواست به داد سرمایه‌گذاران در بورس برسد. مطالبه‌ای عجیب که البته خیلی زود داغ شد. «عجیب» به این خاطر که چنین مطالبه‌ای احتمالاً کمترین ارتباطی با قوه قضائیه نداشت. کنترل یا حمایت از بازار سرمایه طبعاً مهم‌ترین مسؤلیت مسؤلین بازار سرمایه یا وزرای اقتصادی دولت است. اقبال گسترده مردم از این سوژه اما بهرحال نشان از عمق ماجرا و ضررهای عمیق نوسرمایه‌گذاران داشت.  

همکاران من موضوع را از مدیرعامل فناوری بورس تهران پیگیری کردند. روح‌الله دهقان در این‌باره با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، به خبرنگار ما گفت: «شهروندان می‌توانند فهرست این صندوق‌ها را از طریق سایت فیپیران مشاهده کنند و با ورود به سایت این صندوق‌ها واحدهای سرمایه‌گذاری آنها را خریده و بدین طریق با خیالی راحت در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.»

 

وی در ادامه این گفت‌وگو به معرفی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت که مطالعه آن‌را به معامله‌گران تازه‌کار و سرمایه‌گذاران نوپا توصیه می‌کنم. دهقان اضافه کرد: «کسانی که دانش کافی از بازار سرمایه ندارند و یا وقت کافی ندارند، بهترین راهکار ورود از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. از سهام‌داری مستقیم در شرکت‌ها که دارای خطرات زیادی است، پرهیز کنند. با پول‌های اندک هم می‌‌توان در صندوق‌‌های بورسی سرمایه‌گذاری کرد.»

همین‌طوری است؛ اگر ورود هیجانی و بدون تجربه برخی شهروندان به بازار سرمایه نبود، حالا مشکلات کمتری هم وجود داشت. البته که جلوی ضرر را از هر کجا گرفتن، منفعت است. وظیفه رسانه‌ها افزایش دانش و شناساندن روش‌های کم‌ریسک به معامله‌گران بورس است. «فارس من» پیشگام این موضوع است. همراه ما باشید.

 

۲| کمپین ده‌ها‌هزار نفری دستیاران پزشکی؛ وعده وزارتخانه برای افزایش ۵۰درصدی حقوق

عمده بار بهداشت به دوش آن‌ها است؛ دستیاران پزشکی را می‌گویم. دانشجویان نخبه و درس‌خوانی که حالا آخرین روزهای تحصیلشان را باید برای کارورزی در بیمارستان‌های دولتی سپری کنند. در این کرونابازار اوضاع سخت‌تر هم هست. علیرغم همه تعهدات و زحمات اما، کمترین توجه یا کمترین بهره مالی برای آن‌ها است. حق دارند اگر گلایه داشته باشند. کمپین آن‌ها ماه گذشته در فارس من به‌ثبت رسید.

«مجلس طرح تبدیل کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان پزشکی به حقوق را تصویب کند» این عنوان کمپین آن‌ها است؛ کمپینی که خیلی زود توانست بیش از بیست‌هزار امضا بعنوان حمایت جمع‌ کند. عمده خواسته آنها همین اصلاح نظام پرداخت و تبدیل «کمک‌هزینه تحصیلی» به «حقوق» است. آن‌هم مطابق شرایط وزارت کار. با پایه و ساعت کاری مشخص. و اصلاح تعهدات و تضامین اجباری.

 

همکاران من موضوع را از نظام‌پزشکی گرفته تا معاون وزیر پیگیری کردند. رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی وعده پیگیری ماجرا را از مجاری قانونی داد. معاون وزیر هم از اقدامات انجام‌شده برای تکمیل پوشش بیمه‌ای دستیاران پزشکی در وزارت‌خانه گفت. موضوع اصلاح حقوق و مزایا هم سرآخر مورد توجه قرار گرفت و به نتیجه رسید. آن‌طور که سخنگوی وزارت‌خانه گفته قرار است افزایش ۵۰ درصدی دریافتی‌ها از ماه مهر اعمال شود.

دکتر سیما سادات لاری در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «باتوجه به انعکاس مشکلات دستیاران پزشکی و همکاری و همراهی آنها با نظام سلامت در دوران مبارزه با ویروس کرونا، وزیر بهداشت دستور داد که حق الزحمه دستیاران پزشکی و دکترای PHD تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. این افزایش حق الزحمه از مهر ماه ۹۹ اجرایی می‌شود و امیدواریم بخشی از مشکلات دستیاران پزشکی و دکترای PHD برطرف شود.»

 

خبر بسیار مبارکی است؛ البته که پیگیری‌های «فارس من» متوقف به این نقطه نخواهد ماند. همکاران من برای حل‌وفصل دیگر مشکلات این قشر زحمت‌کش تلاش خواهند کرد. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

۳| مطالبه هزاران نفر برای تولید چادر مشکلی؛ وزارت ارشاد: مافیای پشت‌پرده نمی‌گذارد

ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده چادر مشکی است؛ از سال‌ها قبل بانوان پاک‌سیرت سرزمین ما استفاده از این لباس را برای حجاب اسلامی انتخاب کرده بودند. چادر مشکی ولی در کشور تولید نمی‌شود. وارداتی بودن این پارچه‌ها باعث شده قیمت آن هم در بازار همزمان با بالا رفتن نرخ ارز افزایش پیدا کند. همین موضوع موجبات نارضایتی بسیاری از خانواده‌ها و اقشار مذهبی جامعه شده است.

کمپینی برای همین در «فارس من» با صدها امضا به ثبت رسید با این عنوان: «مافیای چادر مشکی چه کسانی هستند؟»؛ در این پویش آمده است: «ما امضا کنندگان کمپین خواستار رسیدگی به مافیای هزار توی قاچاق چادر مشکی هستیم. چادر مشکی نشان عفت و پاکدامنی ست و بابت آن خون هزاران شهید برایش ریخته شده. بعضی‌ها ولی چادر مشکی را دست‌مایه سودهای شیطانی خود از راه قاچاق و مافیا کرده‌اند.»

 

همکاران من موضوع را هفته گذشته از رئیس کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد پیگیری کردند. مرضیه شفاپور معتقد است تولید چادر مشکلی در ایران گرفتار یک مافیای خطرناک شده است. وی به‌خبرنگار ما می‌گوید: «وقتی تعدادی کارخانه برای تولید چادر مشکی در کشور تاسیس شد، تعرفه واردات چادر مشکی ۷۳ درصد بود، بعد از رونمایی از محصول کارخانه‌ها این تعرفه به ۶۶ درصد و کمی بعد به ۱۶ درصد رسید و کمر کارخانه‌های داخلی را شکست.»

 

رئیس کارگروه مدولباس هم‌چنین از برنامه‌های این وزارت‌خانه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: «ما در نظر داریم نمایشگاه‌های تخصصی برای عرضه چادرمشکی با قیمت مناسب برای سازمان‌ها و نهادها برگزار کنیم. در این نمایشگاه‌ها تولیدکننده با سود بسیار کمی چادر را به دست مصرف‌کننده می‌رساند. در این نمایشگاه‌ها ما می‌توانیم از حضور طراحان هم بهره ببریم تا اگر کسی مدل خاصی از چادر را مدنظر دارد، همانجا برایش تهیه بشود.»

 

امیدواریم؛ مسلماً حمایت از تولید ملی چادر مشکلی علاوه بر گسترش فرهنگ حجاب اسلامی، اثر روشنی بر رونق تولید ایرانی خواهد داشت. «فارس من» بنا به دغدغه هم‌چنان پیگیر ماجرا است.

 

۴| پیگیری تأخیر ایران‌خودرو در تحویل دناپلاس و ۲۰۷ پانوراما

کمپین مشتریان ایران‌خودرو تیرماه همین امسال در «فارس من» به‌ثبت رسید. کمپینی که خیلی زود توانست صدها امضا بعنوان حمایت جمع‌آوری کند. با این عنوان: «تأخیر در صدور دعوتنامه خودروهای دنا پلاس و ۲۰۷ پانوراما تا کی؟» امضاکنندگان همه برای پیش‌خرید این دو خودرو از سال گذشته اقدام کرده بودند. حالا ولی با وجود فرارسیدن موعد، شرکت از تحویل خودرو امتناع می‌کرد.

همکاران من موضوع را از معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو پیگیری کردند. بابک رحمانی تأکید کرد که تا امروز بیش از ۲هزار دستگاه دناپلاس و ۷۰۰ دستگاه ۲۰۷ پانوراما تولید شده است. وی اما درباره علت تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان به‌خبرنگار ما گفت: «متأسفانه بعد از گذشت بیش از یک ماه‌ونیم از زمان ارسال مدارک و مستندات قیمت تمام شده تولید این دو خودرو، هنوز مراجع ذی صلاح قیمت نهایی را به ایران خودرو ابلاغ نکرده اند.»

 

معاون فروش ایرانخودرو اضافه کرد: «ما آماده تحویل خودروهای دنا پلاس و ۲۰۷ پانوراما به مشتریان هستیم. ضمن عذرخواهی از مشتریان اعلام می‌کنیم که اگر چه خودروهای مذکور آماده تحویل به مشتریان است و صرفاً به سبب عدم اعلام قیمت قطعی خودرو توسط مرجع تعیین شده، امکان تحویل فراهم نشده است اما بابت تاخیر در تحویل خودروها، مقید به پرداخت جریمه تاخیر هستیم.»

 

بروزرسانی‌های بیشتری برای نرم‌افزار «فارس من» در راه است؛ برای آن‌که امکانات سامانه هرچه بیشتر به انتظارات شما نزدیک شود. تا هرچه بیشتر بتوانید محتوای خبرگزاری را متناسب با ایده‌ها و سلیقه‌هایتان چیدمان کنید. تا تحقق تمام و کمال شعار «شما سردبیر فارس هستید». منتظر باشید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من خبرگزاری فارس ایرانخودرو بورس دستیاری پزشکی محمد آزادی شفافیت حجاب و عفاف سرمایه گذاری دستیاران پزشکی سرمایه گذاران خبرنگار ما ۲۰۷ پانوراما پیگیری کردند بازار سرمایه تحویل خودرو ایران خودرو معامله گران ثبت رسید هفته گذشته ده ها هزار چادر مشکی هزار امضا صندوق ها فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد

استاندار فارس در سفر به تهران راه‌های مختلف افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری در استان فارس را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه _دوشنبه، سوم اردیبشهت_ در سفری یک روزه به تهران موضوعات مختلف سرمایه گذاری در استان فارس را پیگیری کرد.

وی در خصوص دستاوردهای این سفر افزود: در دیدار با رئیس صندوق حمایت از فناوری و سرمایه‌گذاری توافق شد تا یک صندوق با همکاری تعدادی از صنایع قدرتمند استان فارس در استان راه‌اندازی شود تا بتوان از این سرمایه برای توسعه همراه با علم و تکنولوژی جدید صنایع استان با هدف ارتقای بهره‌وری استفاده کنند.

استاندار فارس همچنین در جلسه با گروهی از سرمایه‌گذاران طرح راه‌اندازی خط هوایی و زمینه‌های ایجاد یک شرکت هواپیمایی متعلق به استان فارس و با مرکزیت شهر شیراز را مطرح و ابرازتمیدواری کرد: این موضوع نیز سریع‌تر به سرانجام برسد و با تأسیس و فعالیت آن قسمتی از مشکلات مردم استان در ارتباط با سفرهای هوایی مرتفع شود.

ایمانیه با حضور در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با معاونین وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با بافت اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) داشت و موضوع بازسازی بافت پیرامون آن و همچنین حفظ و نگهداری بافت تاریخی همراه با بازسازی آن مناطق را با هدف ارتقا جایگاه این مناطق و حذف آسیب‌های اجتماعی نهفته در آن را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

وی همچنین مصوبه دولت مبنی بر ایجاد شهر بندری متعلق به برخی استان‌ها را در کنار سواحل به بحث و تبادل نظر گذاشت و در این زمینه تصریح کرد: این موضوع یک مصوبه‌ای از دولت است در ارتباط با ایجاد شهر بندری که شورای عالی شهرسازی و شهرک‌های جدید کشور در حال پیگیری آن هستند، یکی از این شهرها متعلق به استان فارس است که محل احداث و مراحل عقد تفاهم نامه‌های اجرایی جهت تحقق آن‌ها را با مسئولین مرتبط به بحث و تبادل نظر گذاشتیم.

استاندار فارس همچنین به برگزاری یک جلسه با مسئولین مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و اضافه کرد: در این جلسه مباحث مختلفی از جمله ایجاد منطقه گردشگری در شیراز، احداث دو هزار هکتار گلخانه در استان فارس، حمایت و همکاری مجتمع اقتصادی در احداث زائرسرای فارسی‌ها در مشهد و همچنین زمینه‌های ایجاد شهرک صنعتی متعلق به مجتمع اقتصادی کمیته امداد در شیراز را با هدف توسعه صنایع خصوصی و صنایع دانش بنیان به بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 747276

دیگر خبرها

  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • ناصر آبشلی درگذشت
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان