Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه ای، توهین مجدد مجله موهن «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و سوزاندن مصحف نورانی ‫قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:

وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَاّ رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ
بزرگترین وجه رسالت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص)، هدایت و راهنمایی مردم به سوی نجات و رستگاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسأله، شاه بیت وظایف تمام انبیاء الهی بود و رسول الله اعظم(ص)، با تمام وجود این مأموریت را به ثمر رساند. بعد از گذشت ۱۴ قرن از این دعوت عظیم که باید آن را نقطه عطف دوران بشری تلقی کرد، هنوز دل های آگاه ملت ها به این حقیقت زنده عشق ورزیده و او را الگو و اسوه حسنه خود قرار می دهند. حتی کسانی که اعتقادی به این دعوت نجات بخش ندارند، در مواجهه با این حرکت بزرگ، با احترام برخورد کرده و راه و روش پیامبر اکرم(ص) را می ستایند.

در عصر حاضر که بشریت، نیاز خود به هدایت گری آسمانی را بیش از پیش حس می کند و روز به روز در حال گرویدن به مکتب نورانی اسلام است، افراد فرومایه و کوردل، برای مبارزه و مخاصمه، راه مبتذل و خارج از حیطه منزلت انسانی یعنی تمسخر را در پیش گرفته اند. این سنت الهی است که چند صباحی، به منحرفان مهلت می دهد، شاید بیدار شده و راه هدایت و رستگاری در پیش گیرند و الاّ عذاب الیم که برخاسته از فعل شنیع آنهاست، در انتظارشان خواهد بود.

توهین های سخیف و مکرر مجله موهن "شارلی ابدو" در فرانسه و سوزاندن مصحف نورانی ‫قرآن کریم در سوئد، نمونه هایی از جاهلیت مدرن و انحطاط فکری و اخلاقی عصر حاضر است. ما مسلمانان ضمن احترام به پیروان همه انبیاء مکرم الهی، اعتقاد داریم که توهین به حضرت رسول الله اکرم(ص)، توهین به همه انبیاء الهی و بی حرمتی به قرآن کریم، بی حرمتی به کتب همه پیامبران است.
فلذا، ضمن ابراز انزجار از این اقدام جاهلانه و بی منطق و محکوم نمودن آن، از تمامی پیروان بیدار دل و بصیر ادیان الهی به ویژه مسلمانان انتظار داریم، در مقابل این اهانت ها، واکنش نشان داده و به تمسخر کنندگان ثابت کنند که: "پیروان ادیان توحیدی، در مواجهه با دشمن مشترک، یَدِ واحد و متحد هستند". همانگونه که مسلمانان، در مقابله با عناصر فریب خورده و افراطی موسوم به "داعش"، از مسیحیان و ایزدیان محترم در سوریه و عراق و همچنین حزب الله لبنان از هموطنان مسیحی اش دفاعی جانانه کردند، اکنون نیز مناسب است از طریق فضای رسانه ای به ویژه فضای مجازی، نسبت به این اقدام ناروا واکنشی مناسب و در خور شأن تمسخر کنندگان نشان دهند.

از مجامع حقوقی و قانونی انتظار می رود، طبق قوانین بین المللی با این اقدامات موهن قاطعانه برخورد کنند.

ومن الله التوفیق
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

کد خبر 5017645

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی محکومیت توهین به پیامبر محرم 99 امام حسین ع معرفی کتاب تاسوعا و عاشورا عاشورا کربلا ویروس کرونا رادیو گفتگو سازمان اوقاف و امور خیریه دفتر تبلیغات اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی مرکز فرهنگی شهر کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نقد کتاب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بیانیه در حمایت از عملیات شنبه شب علیه رژیم صهیونیستی

انجمن‌های فرهنگی و هنری در پی حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌هایی در واکنش به این موضوع منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، بنیاد ایران‌شناسی با صدور بیانیه‌ای از انتقام سخت دلاورمردان مدافع ایران از رژیم تبهکار صهیونیستی حمایت کرد.

در متن این بیانیه آمده است: «سرانجام دست انتقام الهی از آستین دلاورمردان مدافع حریم سرزمین بزرگ و خاک مقدس ایران اسلامی بیرون آمد و مراکز نظامی رژیم شیطانی، ددمنش، جعلی و جنایتکار صهیونیستی را، شجاعانه، قاطعانه و پیروزمندانه در هم کوبید.

رژیم غاصب سفاک و متجاوز صهیونیستی که پس از ماه‌ها کشتار سبعانه زنان و کودکان بی‌پناه خطّۀ شهیدپرور و مقاوم غزه، بی‌شرمانه به حریم سیاسی و قلمرو حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تجاوز نموده، هفت تن از عزیزترین فرزندان شجاع میهن اسلامی‌مان را بزدلانه به شهادت رسانده بود، سرانجام در شامگاه گذشته با دست انتقام الهی بنابر نظر و دستور فرماندهی معظم کل قوا سخت تنبیه شد و طعم وحشت و انتقام از نتیجه زشت‌کرداری خود را با درماندگی و عجز تمام، چشید.

شامگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، دلاورمردان ایرانی، حماسه‌ای بی‌نظیر و بی‌سابقه در تاریخ معاصر جهان را به مدد الهی آفریدند: «و کدامین کس در عالم از آن کس که به آیات خدا پند و تذکّرش دادند و باز اعراض کرد، ستمکارتر است؟ البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید». آنان همچون اسلاف شهیدشان حاج قاسم سلیمانی‌ها، ایران اسلامی را در برابر دشمنان حق و انسانیت سرافراز کردند.

ملت بزرگ ایران، بار دیگر به دست توانای دلاورزادگان عاشورایی‌اش، اقتدار خویش را به رخ جهان و جهانیان کشید و با رشادت غرورآفرین خود، موجب شادی عمیق همه آزادگان، مظلومان و مستضعفان در سراسر گیتی گردید.

در پایان این بیانیه، بنیاد ایران‌شناسی خطاب به مدافعین ایران عزیز ضمن اظهار خداقوت و اذعان این نکته که خداوند در برابر تمام ظالمان و غاصبان جهان، پشت و پناه سربازان ایران خواهد بود، آورده است: «دستان پرقدرت شما که دست خداوند قهار، پشت آنهاست و دول مستکبر غربی و تبهکار عربی حامی رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی را خوار و حقیر کرد، خواهیم بوسید.»

بیشتر بخوانید:

واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران + عکس

انجمن سینمای جوانان ایران نیز درباره پاسخ پهپادی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی ….»(سوره انفال/۱۷)

شکر و سپاس خدای بزرگ را که ملت ایران را یاری‌گر است و به واسطه جان‌فشانی‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران عزت و اقتدار ایران عزیز بیش از پیش جلوه‌گر کرده‌است. عملیات «وعده صادق» که پاسخی کوبنده و بازدارنده به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این غده سرطانی به کنسول‌گری ایران اسلامی بود؛ هم دفاعی مشروع برای ملت ایران رقم زد و هم امیدآفرین در جهان اسلام شد. امروز جهانیان با معادله‌ای متفاوت از قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی در غرب آسیا مواجه‌اند؛ قدرتمندان سر تعظیم در برابر ایران بزرگ فرود می‌آورند و ملت‌های مظلوم و مستضعف نیز تکیه‌گاهی مستحکم‌تر از پیش را در کنار خود حس می‌کنند.

جهانیان می‌دانند که ما کشوری جنگ‌طلب نبوده و نیستیم؛ اما در طول پنج دهه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به لطف از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان ایران همواره مدافع تمامیت ارضی این خاک بوده‌ایم و قدمی از وجب به وجب ایران عقب ننشستیم؛ این بار نیز با استفاده از حق دفاع مشروع خود قدمی در جهت بازدارندگی برداشتیم که با لطف خداوند فتح و ظفر گسترده‌ای را نصیب ایران و اسلام کرده است و زوال این غده سرطانی را تسریع می‌کند که نبود آن یعنی ایجاد امنیت برای تمام جهانیان!

انجمن سینمای جوانان ایران ضمن حمایت تمام قد از این پاسخ کوبنده و به موقع؛ از نیروهای مسلح ایران اسلامی تشکر می‌کند و برای آنان همچنان نصرت الهی را طلب می‌نماید که «إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم».

والسلام علیکم و رحمه‌الله»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • فتح مطلق در راه است
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • آیت‌الله جوادی آملی: وعده صادق طلیعه فتح است
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»
  • ریشه کنی رژیم صهیونیست نزدیک است
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره عملیات «وعده صادق»
  • هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی
  • ۲ بیانیه در حمایت از عملیات شنبه شب علیه رژیم صهیونیستی