Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@01:45:25 GMT

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران سوم مهر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۸۷۶۴

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران سوم مهر

مریم حضرتی از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در سوم مهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره زمان برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بیان کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهر  ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزیی از فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط است.

حضرتی ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون در چهار مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سالجاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری برای فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از 96 که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

از سالجاری پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز از آزمون علمی و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می‌شود. اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مریم حضرتی آزمون پرستاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران پروانه صلاحیت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد هزار و ۲۹۵ داوطلب زن و مرد از حوزه امتحانی شهرستان گناوه در آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در شهرستان گناوه افزود: از مجموع تعداد داوطلب آزمون سراسری در شهرستان گناوه، ۸۸۶ نفر مرد و ۴۰۹ نفر زن هستند.

وی گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۳ مربوط به حوزه امتحانی شهرستان گناوه در گروه‌های علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، با حضور ۵۴۷ داوطلب، و بعد از ظهر همان روز در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه با شرکت ۱۷۵ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین روز آزمون، صبح روز جمعه هفتم اردبهشت ماه جاری، گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۷۳ داوطلب در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

بیش از ۱۰۰ نفر عوامل در برگزاری کنکور در گناوه

ضرغام مردانی ضمن تقدیر و تشکر از همه نهادها و اداراتی که در برگزاری این آزمون همکاری دارند، گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی در امر برگزاری این آزمون همکاری خواهند داشت.

مردانی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان با بیان اینکه درب حوزه رأس ساعت ۶:۳۰ باز خواهد شد، گفت: داوطلبان از به همراه داشتن خودکار، ماشین حساب و هرگونه وسیله الکترونیکی یا گیرنده دیجیتالی خودداری کنند.

وی گفت: همراه داشتن کارت ورود به جلسه، شناسنامه یا کارت ملی و یا ارائه مدرک معتبر و عکس دار از مدرسه، عدم ترک محل حوزه برگزاری آزمون تا قبل پایان آزمون، بسته شدن درب محل حوزه رأس ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از دیگر نکاتی که داوطلبان باید توجه کنند.

کد خبر 6087990

دیگر خبرها

  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد