Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:04:44 GMT

از تولید دستکش نانویی تا کاهش اسپاسم با هسته خرما

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۸۷۹۶

از تولید دستکش نانویی تا کاهش اسپاسم با هسته خرما

با برگزاری ششمین جلسه کمیته تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، ۴ استارتاپ آخرین ایده‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند.

به گزارش ایسنا در ششمین جلسه کمیته تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و نوآورانه حوزه سلامت چهار استارتاپ آخرین یافته‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند.

این استارتاپ‌ها به منظور جذب سرمایه در حضور سرمایه‌گذاران و صندوق‌های مالی از ایده‌های خود دفاع کردند که به این شرح است:

کمپرس گرم با نام تجاری کیسه ضد درد آرژین

لیال جمالی‌راد از محققان یکی از استارتاپ‌ها با بیان اینکه طرح کمپرس گرم را در این رویداد عرضه کردیم، گفت: کیسه‌های آب گرم به تهیه آب جوش و ریختن آن درون کیسه نیاز دارند و معمولا از جنس پلاستیک و برای بعضی افراد حساسیت‌زا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن آنکه استفاده از کیسه آب گرم همواره استرس و نگرانی سوختگی با آب داغ را در پی دارد.

وی ادامه داد: از این رو کیسه هسته خرما تولید شده در این استارتاپ می‌تواند جایگزین بهتری برای کیسه آب گرم باشد. این کمپرس گرم برای گرم شدن به یک تا ۲ دقیقه زمان در مایکروویو احتیاج دارد.

جمالی با مقایسه این کمپرس گرم با هات بگ فیزیوتراپی با بیان اینکه این محصول از مزایای بالاتری نسبت به هات بگ‌های فیزیوتراپی برخوردار است، اظهار کرد: چراکه در کلینیک‌های فیزیوتراپی معمولا یک مخزن آب گرم وجود دارد که باید از چند ساعت قبل از ساعت شروع کار روشن شده تا آب مخزن گرم شود و لازم است که این دستگاه در تمام طول ساعات کار روشن باشد تا آب را در دمای بالا گرم نگه دارد.

وی ادامه داد: دیگر مزیت رقابتی کمپرس گرم آرژین به هات بگ فیزیوتراپی در مورد خیسی و خشکی این دو محصول است. هات بگ فیزیوتراپی زمانی که درون مخزن آب گرم قرار می‌گیرد، خیس می‌شود و آن را لای حوله گذاشته تا این خیسی به بدن بیمار سرایت نکند.

به گفته جمالی،‌ صرفه‌جویی در زمان آماده‌سازی، ۱۰۰  درصد طبیعی، کاهش مصرف انرژی برق، آب و سوخت به میزان زیاد و حفظ گرما به مدت طولانی از مزایای این محصول است.

این طرح نیازمند سرمایه‌گذاری مالی به صورت مشارکت به  مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

پلتفرم ارائه خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین

محمدجواد پیرامن به نمایندگی از یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان قم، با بیان اینکه ما پلتفرم مشاوره روانشناسی آنلاین تصویری و صوتی را در این رویداد ارائه کردیم، گفت: این پلتفرم ارائه آموزش‌های آنلاین و آفلاین سلامت روان با متخصصان موردتایید و دارای مجوز حرفه‌ای مشاوره و روانشناسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این پلتفرم خدماتی نظیر مشاوره آنلاین تصویری و صوتی، کارگاه و آموزش‌های آنلاین، مشاوره گروهی آنلاین، آزمون‌های خودسنجی آنلاین، پکیج‌های مشاوره‌ای به کاربران داخلی و به ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌دهد.

به گفته این فناور، نمونه اولیه و آزمایشی این پلتفرم به مرحله بازار رسیده است و اکنون در حال ارائه خدمت به کاربران هستیم.

پیرامن، خاطر نشان کرد: بر اساس تجارب، ما چند چالش اساسی در حوزه سلامت روان مشاهده کردیم که شامل بالا بودن هزینه‌های جلسات روانشناسی و مشاوره‌های حضوری و عدم حمایت بیمه‌های دولتی، افزایش مشاوران به اصطلاح زرد در فضای مجازی و ارائه راهنمایی‌های اشتباه و مخرب به کاربران و وجود برخی برنامه و اپلیکیشن‌های غیرعلمی و آسیب‌زا به سلامت روان در فضای دیجیتال می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه و محصولات دیجیتالی در خانواده‌های ایرانی، می‌توان از آن به عنوان بستر الکترونیکی امن و تخصصی برای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به شکل آنلاین بهره برد. بر این اساس پلتفرمی برای ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین ارائه کردیم.

ست کامل لاپاروسکوپی

محمدصادق ناظمی از فناوران یکی از شرکت‎‌های فناور با بیان اینکه موفق به تولید "ست لاپاروسکوپی" شدیم، گفت: این ست شامل دوربین، منبع نور سرد و اینسافلیتور است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها برای عمل جراحی لاپاروسکوپی که از دسته عمل‌های کم تهاجمی به شمار می‌آید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناظمی با اشاره به عملکرد این ست، توضیح داد: جراح توسط شکاف‌های کوچک روی شکم بیمار، ابتدا توسط دستگاه اینسافلیتور، شکم بیمار را توسط گاز CO۲ و با جریان و فشار مشخص و بسیار دقیق پر می‌کند تا فضای کافی جهت مشاهده و عمل درون شکم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دوربین و نور نیز پس از اتصال به لنز وارد محفظه شکم می‌شود و پزشک از طریق مشاهده فشار درون شکم روی مانیتور، عمل جراحی را انجام می‌دهد.

میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح ۲۰ میلیارد ریال است.

دستکش ایمنی نانویی

فرهاد طاهری به نمایندگی از استارتاپ‌های حاضر در این رویداد با بیان اینکه ما تنها تولیدکننده این نوع از دستکش‌ها در ایران و غرب آسیا هستیم، گفت: این محصول در سه نوع دستکش‌های نانویی ضدآب، ضدبرش و ضد حرارت عرضه شده است.

مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد ریال برآور شده است.

افزایش مشتری رمز موفقیت محصولات دانشی

دکتر حسین وطن پور، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این جلسه با بیان اینکه در این رویداد ایده پردازان از ایده‌های خود در برابر سرمایه‌گذاران دفاع می‌کنند، گفت: هر فناوری نمی‌تواند مشتری جذب کند و هر فناوری می‌تواند ارزش افزوده بیشتری به دست آورد که بتواند مشتریان را جلب کند.

وی با بیان اینکه این جلسه فرصت خوبی برای بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در توسعه فناوری کشور است، خاطر نشان کرد: در این رویداد جلسات B2B برگزار می‌شود و زمینه‌ای برای در کنار هم قرار دادن فناوران و سرمایه‌گذاران فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته تجاری سازی سلامت استارتاپ ها حوزه سلامت کمپرس گرم آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور هستند، از تدوین پیش‌نویس سند سلامت روان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فتحی آشتیانی امروز در نشست خبری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه شایع‌ترین اختلالات روانشناختی در ایران کدامند؟ اظهار کرد: افسردگی و اضطراب جزو شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور است اما به طور دقیق آماری از اینکه شیوع افسردگی و اضطراب در کدام استان‌ها و به چه میزان است، وجود ندارد.

تدوین پیش نویس سند سلامت روان

وی از تدوین پیش نویس سند سلامت روان خبر داد و گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده است؛ بررسی سیمای سلامت روان جامعه نیز یکی از مسائلی است که در دستور کار ما قرار دارد زیرا از این طریق متوجه می‌شویم که مشکلات روانشناختی به چه میزان در جامعه شیوع دارند.

تعرفه خدمات روانشناختی بخش خصوصی

فتحی آشتیانی درباره تعرفه خدمات مشاوره روانشناسی گفت: تعرفه خدمات روانشناسی در بخش خصوصی 321 هزار تومان برای مقطع کارشناسی ارشد و 378 هزار تومان برای مقطع دکترا تعیین شده است‌. افرادی که سابقه کار بیش از 15 سال دارند می‌توانند 15 درصد به این تعرفه‌ها اضافه کنند.

تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403 اعلام شد

میزان پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره روانشناسی

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت روان بیان کرد: بیمه در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت خدمات روانشناسی را تحت پوشش قرار داده و 70 درصد مبلغ تعرفه را بیمه پرداخت می‌کند؛ طبیعتا همه بیمه‌ها باید بپذیرند که تعرفه‌ها را پوشش بدهند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم بیمه سلامت در حال حاضر این خدمات را پوشش می‌دهد و تامین اجتماعی هنوز به این موضوع ورود نکرده است.

برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه سال جاری خبر و ادامه داد: در نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای که در دوره پنجم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طراحی و 15 دی‌ماه 1402 برگزار شد 16 هزار و 371 نفر ثبت نام کردند. آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد و بعد از حدود 40 روز نتایج اعلام شد و 8 هزار و 41 نفر پذیرفته شدند.

پنجمین دوره شورای سازمان به کار خود پایان می‌دهد

وی در پایان از مشکلات پیش روی سازمان نظام روانشناسی گلایه و عنوان کرد: به دلیل ابهام و بلاتکلیفی و موانع پیش رو و فشارهای متعددی که از جوانب مختلف به شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی وارد می‌شود، پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، به دلایل این تصمیم اشاره‌ای نکرد و افزود: فعالیت سایر اجزای سازمان به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و معاونین سازمان کار خود را ادامه می‌دهند. معاونین آموزشی و پژوهشی که مسئولیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای را دارند به صورت جدی کار خود را ادامه می‌دهند و سایر معاونت‌ها به وظایف خود از جمله صدور پروانه مراکز و عضویت و نظارت، عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان‌ها
  • کارخانه فرآوری صد‌ها تن انجیر، خرما، انگور و آووکادو را ببینید
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • وکیل آنلاین بزرگترین مجموعه آنلاین حقوقی کشور
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد