Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیزاده با بیان اینکه اتاق فکر تعاون بایستی در راستای حل مشکلات و ارائه راهکارها احیا شود گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در تعاونی توسعه و عمران رشت عضو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس علیزاده» امروز(دوشنبه، ۱۷ شهریور) در نشست تعاونگران فعال رشت با فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهارکرد: گیلان دارای جایگاه ارزشمندی در حوزه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه همگان بایستی در راستای رسیدن به جایگاه واقعی اقتصادی استان تلاش کنیم گفت: تعاون حوزه مردمی بخش اقتصادی محسوب می‌شود.

 

علیزاده اذعان کرد: برای رسیدن به اهداف موردنظر بایستی نگاه مدیران نگاه تعاونگرانه بوده و نقاط توانایی را شناسایی کرده و از مسیر وارد کار شویم.

 

وی با تاکید براینکه خود نظارتی از حسن‌های تعاونی‌هاست خاطرنشان ساخت: اتصال زنجیره‌های تولید به مصرف، ایجاد همگرایی و بهره‌گیری از نخبگان و احیا اتاق فکر تعاون از جمله مواردی است که باید بدان نگاه ویژه شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به اتاق فکر تعاون اشاره و اضافه کرد: نقاط ضعف و آسیب‌ها حوزه تعاون شناسایی و در رفع آن در اتاق فکر راهکارهای لازم ارائه خواهد شد.‌

 

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار نفر عضو عمران و توسعه تعاونی رشت هستند.‌

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار داشت: با فعالیت تعاونی توسعه و عمران رشت شاهد حضور گسترده مردمی در بخش اقتصاد خواهیم بود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتاق فکر تعاون اتاق فکر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تعاونی‌ها را مصداق بارز تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

وی از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به توسعه تعاونی‌ها یاد کرد و با اشاره به تدوین سند توسعه تعاون، خاطرنشان کرد: این سند تکالیفی را جهت تقویت و توسعه تعاونی‌ها بر عهده دستگاه‌های مختلف قرار داده است، با هدف اینکه بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی خود را در اقتصاد کشور بازیابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه سند توسعه تعاون در استان کرمانشاه نیز با جدیت دنبال می‌شود، افزود: شورای توسعه تعاون نیز به ریاست استاندار در کرمانشاه تشکیل شده و امسال نیز برنامه‌های خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

احمدی سپس اشاره‌ای به وضعیت تعاونی‌های کرمانشاه داشت و از فعالیت ۳۲۰۰ تعاونی در استان یاد کرد که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه ۶۰ تعاونی جدید با اشتغالزایی حدود دو هزار نفر ایجاد شد، عنوان کرد: برای امسال نیز برنامه داریم تعاونی‌های استان را توسعه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای امسال نیز ایجاد ۶۰ تعاونی جدید در استان با پیش‌بینی اشتغال ۱۶۰۰ نفر در دستور کار است، یادآور شد: تاکید جدی امسال بر تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان در سطح استان است.

احمدی یکی دیگر از برنامه‌های امسال را تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌های استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این تعاونی در شش شهرستان سنقر، صحنه، کنگاور، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و گیلانغرب تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه داریم این شرکت‌های تعاونی را در سایر شهرستان‌های استان نیز تشکیل دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از مزایای تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها یاد کرد که باید حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان عضو آن باشند و افزود: این تعاونی‌ها می‌توانند با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی، خدمات، صنعت، عمرانی و... فعالیت داشته باشند و دستگاه‌های دولتی نیز مکلفند این شرکت‌های تعاونی را در مناقصات و مزایده‌ها در اولویت قرار دهند.

احمدی معتقد است، این تعاونی‌ها مصادیق واقعی افزایش مشارکت مردم و کاهش تصدی‌گری دولت هستند و باید نقش آنها در شهرستان‌ها پررنگ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های مهم امسال استان تشکیل تعاونی‌ها با اتکا به فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: یکی از راهکار‌های کاهش بیکاری بین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

به گفته این مسئول، از آنجایی که عمده فارغ التحصیلان با مشکل تامین مالی و همچنین تضامین برای اخذ تسهیلات بانکی مواجهند، تشکیل تعاونی از یک سو به تجمیع سرمایه‌های خرد آنها کمک می‌کند و از سوی دیگر امکان استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت بخش تعاون را نیز خواهند داشت.

وی تاکید کرد: به علاوه هر ساله خط اعتباری تسهیلاتی در کل کشور برای تعاونی‌ها از سوی بانک توسعه تعاون در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به حل مشکل تامین مالی تعاونی‌ها کمک کند.

احمدی از دستگاه‌هایی که صادر کننده مجوز سرمایه‌گذاری هستند نیز خواست از یکسو متقاضیان سرمایه‌گذاری را به تشکیل شرکت‌های تعاونی سوق دهند و از سوی دیگر فرآیند صدور مجوز‌های مختلف برای تعاونی‌ها خصوصا تعاونی‌هایی که با رویکرد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند را تسهیل کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود