Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: کیهان در گزارشی به ماجرای سریال «آقازاده» پرداخته و این تجربه جدید سریال‌سازی موسسه اوج را از زاویه نگاه نویسنده‌اش ارزیابی کرده است.
در بخشی از این یادداشت آمده است: «از 10 سال قبل که شبکه نمایش خانگی نیز به یکی از درگاه‌های انتشار سریال تبدیل شد، همواره انتقاداتی نسبت به محتوا و کیفیت این آثار وارد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که این سریال‌ها اغلب توسط بخش خصوصی تولید می‌شوند و این بخش، بیش از فرهنگ و هنر، دغدغه بازگشت سرمایه را داشته است، اغلب سریال‌های شبکه نمایش خانگی طوری طراحی و ساخته می‌شده‌اند که با کمترین وقت، زحمت و هزینه، بیشترین بازدهی مالی را در پی داشته باشند. به همین دلیل هم اکثریت قریب به اتفاق سریال‌های این بخش، به‌جای برخورداری از شخصیت هنری و محتوای غنی، با استفاده از دم دستی‌ترین ابزارها و عناصر، در پی جذب مخاطب عام بوده‌اند. در نتیجه، عمده سریال‌های شبکه نمایش خانگی به بازتولید همان پی‌رنگ‌ها و سوژه‌های سطح پایین و نازل سریال‌های مبتذل ماهواره‌ای دچار شدند.»
در بخش دیگری از یادداشت کیهان آمده است: ««آقازاده» آزمون اول سازمان اوج برای بهسازی و پالایش سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. چند قسمت اول این سریال، امیدوارکننده بود. شانس بزرگ سازمان اوج و سازندگان سریال این بود که در اوج انتقادات از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، یک انتخاب جدید را پیش روی علاقه‌مندان به این نوع آثار قرار دادند. «آقازاده» تازه زاده شده در شبکه نمایش خانگی، در چند قسمت اولیه‌اش نشان داد؛ اولا در داستانگویی و کیفیت ساختاری، یک سر و گردن از اکثر سریال‌های نمایش خانگی بالاتر است و ثانیا برخلاف خیلی از این آثار که در فضا و دنیایی دور از زندگی و دغدغه‌های عموم مردم می‌گشتند، این سریال به یکی از برخط‌ترین موضوعات با حیات و معاش روزمره شهروندان این کشور مرتبط است. مسئله فساد و رانت خواری زالوصفت‌های زاییده در ساختارهای نامتوازن اقتصادی و راهزنان صاحب قدرت و نفوذ، موضوعی نیست که جامعه هنری به سادگی از کنارش عبور کند. با این حال، کمتر جسارت و انگیزه‌ای در بین فیلمسازها دیده شده که به چنین مسائلی توجه کنند. هم از این رو، ساخت سریال درباره این مسئله سهمگین از سوی سازمان اوج، نشانه مثبتی بود. گو اینکه بسیاری از مخاطبان سریال، برخی از دیالوگ‌ها و فضاسازی‌های این سریال را مماس با توقع از سازمان اوج نمی‌دانستند و انتظار محصولی پاستوریزه‌تر را داشتند.»
البته در پایان این یادداشت انتقاداتی به قسمت‌های اخیر این سریال چون همان ماجرای معروف شکلات و آش شده و گفته شده با شل شدن قصه فسادستیز داستان، قصه‌گویی خسته شده و آب رفته و جاذبه بازار «آقازاده» را هم ضربه فنی کرده است. برچسب ها: آقازاده ، کیهان

منبع: خرداد

کلیدواژه: آقازاده کیهان سریال های شبکه نمایش خانگی سازمان اوج سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!

به گزارش خبرآنلاین، استقبال کم رنگ نمازگذاران از نمازجمعه اخیر به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی هنوز سوژه رسانه هاست.

روزنامه کیهان در این مورد نوشت:

برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای همنوا با رسانه‌های ضد نظام و صهیونیستی تصاویری مربوط به ساعات قبل از شروع مراسم نماز جمعه را انعکاس دادند تا به خورد عده‌ای بی‌اطلاع از واقعیت بباورانند که نماز جمعه این هفته تهران خلوت بود. باید با این پایگاه‌های منافقین و استکبار برخورد شود تا ترویج دروغ نکنند.

ادعای کیهان در حالی است که تصاویر مربوط به جمعیت کم، مربوط به زمان خطبه خواندن صدیقی است و عکس او روی مانیتور نصب شده در مصلا کاملا مشهود است.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895314

دیگر خبرها

  • شاه اردن: امنیت اردن بالاتر از همه ملاحظات است/ اردن هرگز میدان نبردی برای هیچ طرفی نخواهد بود
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • حمایت کیهان از کاظم صدیقی در نماز جمعه جنجالی
  • تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی
  • عکس‌های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • کیهان : عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی ، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • کیهان: عکس‌های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • کیهان: عکس های خلوت بودن نماز جمعه کاظم صدیقی، مربوط به ساعاتی قبل از نماز است!
  • صهیونیست‌زده‌ها می‌گویند: این یک نمایش است