Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح‌الله تاراسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) در استان افزود: اهمیت و ضرورت بحث پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و فراگیر شدن کم تحرکی در بین دانش آموزان و خانواده ها و به تبع آن بروز چاقی در جامعه غیرقابل اجتناب است.

وی اضافه کرد: در ایران نیز بر اساس پیمایش ملی در سال ۹۴، شیوع اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی در دانش آموزان هفت تا ۱۸ سال به ترتیب ۹ و ۱۱ و ۲۱ درصد گزارش شده، لذا معاونت تربیت بدنی و سلامت بنا به احساس نیاز و نقش کلیدی، تاثیرگذار و جامعه آماری وسیع متشکل از دانش آموزان، اولیا و کارکنان، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد تا بتوانند در این زمینه آگاهی های لازم را به دانش آموزان و اولیا بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول اظهار داشت: هدف کلی این پروژه افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است.

تاراسی افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی کلیه دانش آموزان استان در ۲ مرحله اولیه و ثانوی، جلب حمایت و همکاری تمامی ذینفعان به ویژه مدیران، کارکنان، دانش آموزان و والدین و معلمان، جلب حمایت و همکاری سازمان های سهیم و موثر در کمک به اجرای بهتر پروژه، ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، کاهش  سه درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، کمک به حفظ وضعیت دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، کمک به بهبود وضعیت دانش‌آموزان لاغر و کم وزن از جمله اهداف اختصاصی این پروژه است.

وی اضافه کرد: این پروژه از ۲۶ مهر همزمان با هفته تربیت بدنی در همه مدارس استان شروع می شود و تا ۱۵ آبان سنجش اولیه از وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در همه دوره های تحصیلی انجام و در سامانه سناد ثبت می شود.

پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن آنها ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش ها، تمرینات ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش های لازم تغذیه ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه های آموزشی فعالیت بدنی و ورزش در منزل با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت را فرا می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش زنجان خاطرنشان کرد: دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در اسفند عملیاتی می شود و دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده اند، در ۱۵ همین ماه هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها مدارس غربالگری چاقی دانش آموزان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس غربالگری چاقی دانش آموزان زنجان مدارس غربالگری چاقی دانش آموزان زنجان دانش آموزان تربیت بدنی اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح

دریافت 12 MB کد خبر 6081003

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است