Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم امام جمعه تبریز روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی در مدرسه دینی حضرت امیرالمومنین با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند، گفت: حوزه‌های علمیه نقش اساسی در جامعه پردازی و تمدن سازی که مدنظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز گفت: با دقت در بیانیه گام دوم متوجه می‌شویم که شاید رهبر معظم انقلاب به طور خاص به حوزه علمیه اشاره نکرده اند، اما هسته اصلی مفهوم گام دوم انقلاب تمدن سازی جدید اسلامی است که این تمدن سازی بدون حضور علما و روحانیت و حوزه‌های علمیه ممکن نیست.

او با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه مثل گذشته جدای از مسائل و موضوعات دنیا نیست، گفت: امروز حوزه‌های علمیه حقیقتی است که با همه دنیا چه مستقیم و چه غیر مستقیم ارتباط دارد، بنابراین مدارس دینی با مسائل جهان اسلام و کشور و دولت دارای ارتباط است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ریشه وقایعی مثل غدیر، عاشورا و شهادت امام علی (ع) دلایل سیاسی داشته است، افزود: مراکز دینی باید عالم دینی پرورش دهند، تا با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان شوند و این وظیفه سنگینی است.

امام جمعه تبریز گفت: طلبه‌های جوان و جدیدالورود به حوزه باید در گام دوم طلایه دار باشند تا در مسیر منشور ۵۰ سال آینده انقلاب حرکت کنند و اگر هم در این راه روحانی و طلبه‌ای سختی می‌کشد، نباید دلسرد شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وظایف دیگر طلاب و روحانیون را متذکر شد و گفت: شناساندن معارف دینی به مردم و پاسخگویی به حجم عظیمی از شبهات دینی از وظایف مهم تربیت شدگان مراکز علوم دینی است.

او با تاکید بر اینکه با معارف دینی خوب آشنا شویم و با قول سدید و زبان خوش مردم را به دین دعوت کنیم، گفت: روش‌های تبلیغ دین و معرفی و جذب به دین مختلف است، اما نباید رفتارمان جوری باشد که مردم دین گریز شوند.

امام جمعه تبریز گفت: حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب و تبعیت از مراجع دین وظیفه طلاب است و زمانی می‌توانیم اثرگذار باشیم که عالم با عمل و مردمی باشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز حوزه های علمیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور

 رحیمی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: از آغاز دولت سیزدهم سه هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت گفت: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهادسازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیت حاکم است و در منظر ما جهادسازندگی در این استان حاکم است و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت با وی خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

 رحمتی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام شده در عرصه بهداشت و درمان گفت: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است باید در جامعه به درستی تبیین شود.

وی با قدردانی از فعالان نظام سلامت خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و افزود: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیرو‌های پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می‌رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی ساخت بیمارستانی در شهر جدید سهند را مطرح کرد و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است و وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز