Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در سوم مهر ماه خبر داد و گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برای نخستین بار با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهر ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزئی از فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط است.

حضرتی ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

تاکنون  ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر شده است

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون در چهار مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سال ‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از ۹۶ که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

حضرتی بیان کرد: از سال جاری پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز از آزمون علمی و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می‌شود. اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

بیشتر بخوانید

اجرای فاز ششم صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران شرایط و زمان برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران اعلام شد اولین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برگزار خواهد شد+ جزئیات اعلام زمان برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران شروع مرحله چهارم صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای/ ثبت اطلاعات ۷۰ هزار نفر در سامانه ثبت ملی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون پزشکی آزمون های وزارت بهداشت پرستاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران صدور پروانه صلاحیت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود

گلیوما، مدولوبلاستوما، ژرم سل تومورها، چالش‌های درمانی در کشورها با درآمد متوسط و کم از موضوعات اصلی کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) است.

متخصصان رشته‌های خون و سرطان، رادیوانکولوژی، جراحی مغز و اعصاب، تصویربرداری، آسیب‌شناسی، داخلی مغز و اعصاب کودکان، طب اورژانس، بیهوشی و طب درد، کودکان و غدد کودکان، پزشکان عمومی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، فیزیوتراپی و کاردرمانی از مخاطبان هدف این کنگره هستند. همچنین شرکت‌کنندگان در کنگره دوسالانه انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) از امتیاز بازآموزی برخوردار می‌شوند.

برگزاری کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی

کارگروه‌های تخصصی با عناوینی مانند «چالش‌های جراحی در اپاندیموما»، «رزکسیون ساب توتال در اپاندیموما و نقش شیمی درمانی»، «گلیوما با دوز پایین کودکان»، «مدیریت تومورهای ژرم سل داخل جمجمه»، «بررسی یک کودک مبتلا به تومور ژرم سل ناحیه سوپراسلار»، «شیمی درمانی با دوز بالا و HSCT در مدولوبلاستوما نوزادان»، «ارائه آمار تومورهای مغزی توسط محک»، «چالش‌های راه اندازی نوروآنکولوژی در LMIC ها»، «نقش پرستاری در درمان تومورهای مغزی کودکان» و «توانبخشی روانی ـ اجتماعی کودکان مبتلا به سرطان» در کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه‌ی برگزاری کارگروه‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی پرستاری و خدمات حمایتی برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) در تاریخ‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۷در بیمارستان محک برگزار می‌شود و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی در آن شرکت خواهند کرد.  

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل