Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@09:31:05 GMT

مخالفت مجلس با واردات 2000 قلم کالا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۰۷۹۷

مخالفت مجلس با واردات 2000 قلم کالا

مهدی طغیانی ، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با پایگاه خبری افکارنیوز ضمن اشاره به تاثیر واردات کالاهای غیر ضرور به کشور بیان کرد:«واردات  برخی از کالاها به کشور ارز بری را به دنبال داشته و موجب ازبین رفتن ذخایر ارزی کشور شده است. ورود این گونه کالاهای نه تنها مشکلات را کم نکرده بلکه بر آنها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اخبار سیاسی- وی افزود: «باوجود اینکه کشور به برخی اقلام نیاز دارد اما واردات بی رویه کالاهایی که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد به صنعت آسیب وارد کرده است و به دنبال آن برخی از صنایع و کارخانجات تعطیل یا به صورت محدود در حال فعالیت هستند و این شرایط ثمره واردات اقلام غیر ضرور وکالاهای مشابه داخلی و قاچاق به کشور است.»

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: « قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در اواخر مجلس دهم به تصویب رسید و مجلس یازدهم نیز با برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان به تسریع اجرایی شدن این قانون کمک کرده است. مجلس از روزهای ابتدای آغاز فعالیت، با عمل به وظیفه نظارتی خود همواره در تلاش برای کمک به اجرای قوانین و در نهایت کمک به صنعت کشور بوده است.

طغیانی در ادامه افزود: «مجلس از بین 8000 قلم کالای وارداتی با ورود 2 هزار قلم از آن‌ها مخالف کرده است و این تصمیم بدین معناست که این 2 هزار نوع کالا اجازه واردات با ارز دولتی را نخواهد داشت و تنها راه ورود این اقلام استفاده از ارز موجود در بازار  (ارز آزاد) است.»

وی با بیان اقدامات دولت و مجلس در ارتباط با واردات بی رویه گفت:«طبق یایین تصمیم، 6000 قلم کالا اجازه ورود دارند که این میزان نیز با اولیت بندی و بررسی  نسبت به نیاز کشور مجوز دریافت می کنند. مجلس همواره با همکاری دولت درصدد رشد صنایع داخلی و تحقق شعار جهش تولید است.»

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: «مجلس با نظارت بر اجرای درست قوانین به دنبال پیشرفت بیش از پیش صنعت کشور است. نمایندگان با تاکید بر توان تولید داخل در تامین نیاز کشور، سعی درکمک به شکوفایی تولیدات داخلی در دنیا دارند و بر این باورند که با حمایت ازتولیدکنندگان داخلی می توان در بازارهای بزرگ جهان درخشید.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس قاچاق کالا و ارز مجلس یازدهم سخنگوی کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی