Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «المیادین»، گروه‌های مختلف فلسطینی روز دوشنبه در بیانیه پایانی این نشست، با ابراز تعجب از فریب دینی که برخی حکمرانان عرب برای توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند، تاکید کردند که این تلاشهای ناشایست برای فریب مردم آگاه و مقاومت و به انحراف کشیدن «قطب‌نمای دشمنی» با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن واحد امت اسلامی، موفق نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جریان‌های فلسطینی با اشاره به گام برداشتن برخی دولت‌های عربی برای تسریع در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ویژه توافق امارات با اشغالگران در جریان پروازهای تجاری و اجازه دادن عربستان جهت عبور هواپیماهای صهیونیستی از مکان‌های مقدس و پاک ما مسلمانان، خواستار اقدام فوری ملت‌های عرب و اسلامی برای رد عادی‌سازی روابط با صهیونیستها و مخالفت با سازشکاران شدند. 

آن‌ها در این بیانیه با اشاره به وضعیت شیوع «ویروس کرونا»، از نقش برجسته سازمانهای دولتی در غزه که به رغم محاصره و کمبود منابع موجود به دلیل محاصره این باریکه توسط رژیم صهیونیستی، با پشتکار و سخت‌کوشی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر بصورت شبانه روزی تلاش می‌کنند، قدردانی کردند. 

جریان‌های فلسطنی از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی خواستند که برای از بین بردن محاصره ظالمانه غزه، اشغالگران را تحت فشار قرار دهند و از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواستند تا به منظور لغو اقدامات اعمال شده علیه غزه بکوشد تا مردم بتواند در برابر اشغالگران مقاومت و از خطر بیماری همه‌گیر کرونا عبور کنند. 

بیانیه جریان‌های فلسطینی همچنین تبلیغات کاذب آمریکا علیه «جنبش حماس» را که عمداً اطلاعات نادرست را منتشر می‌کند را محکوم کردند و این اقدام واشنگتن را تلاشی ناامیدانه برای تحریف تاریخ مردم، مبارزات جناح‌ها و نیروهای مقاومت فلسطینی دانستند.  

جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در نشست بیروت، بر وحدت حقیقی و مقاومت همه جانبه با عادی‌سازی و سازشکاران با صهیونیستها تاکید کردند و گفتند که مردم ما بر همه‌گیری کرونا پیروز خواهد شد، همانگونه که در چندین مرحله بیماری همه‌گیر اشغالگری را شکست داده‌اند. 

جریان‌های فلسطینی همچنین وضعیت میدانی شیوع کرونا در غزه و کشف مواردی از مبتلایان در بین ساکنان آن را مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که این امر مسئولیت سازمان‌های دولتی در غزه را افزایش می‌دهد. 

گروه‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه‌ با مهم دانستن نتایج نشست ملی در بیروت و رام الله تاکید کردند که نیاز است اقدامات عملی یعنی بازسازی تشکیلات فلسطینی با مشارکت همه فلسطینیان بدون استثنا و بدور از فردگرایی انجام شود.  

آن‌ها همچنین خواستار تدوین یک برنامه جامع ملی مبنی بر انحلال بندهای " توافقنامه اسلو "، پایبندی به گزینه مقاومت در همه اشکال و عقب‌نشینی تشکیلات خودگردان فلسطین از به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر اسرائیل و جلوگیری از اقدامات اتخاذ شده علیه غزه شدند. 

نشست رهبران جناح‌های فلسطینی از جمله «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) به مسئولیت "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر این جنبش، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، معاون دبیرکل جبهه مردمی و معاون دبیرکل جبهه دمکراتیک فلسطین پنجشنبه هفته گذشته در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد. 

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی‌بخش فلسطین آسیای غربی اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی امارات‌ متحده ‌عربی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین آسیای غربی اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین آسیای غربی اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی فلسطین عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی جریان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی با کشتن نزدیک به ۱۴ هزار کودک بی گناه در غزه، در ارتکاب جنایت و وحشی گری از آدولف هیتلر رهبر نازی‌ها پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، اردوغان در جریان نشست گروهی حزب عدالت و توسعه (AK) در پارلمان ترکیه افزود که با حمایت بی قید و شرط غرب، (رژیم) اسرائیل چه در غزه و چه در کرانه باختری، قتل عام‌هایی را انجام می‌دهد که از جمله شرم‌آورترین وقایع در تاریخ بشریت است.

اردوغان با مقایسه مبارزات گروه مقاومت فلسطینی حماس با جنگ استقلال ترکیه در بیش از یکصد سال پیش، گفت: ما به خوبی می‌دانیم که برای رسیدن به استقلال، باید بهایی پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه از هر جهت در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود ایستاده است، یادآور شد: ما نقشه‌هایی را در سازمان ملل ارائه کردیم که نشان می‌دهد اسرائیل چگونه سرزمین‌های فلسطین را در ۷۰ سال گذشته به تدریج اشغال کرده است.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، روز چهارشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در غزه در ۱۵ مهرماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک فلسطینی کشته شده‌اند.

کاترین راسل در یک نشست خبری در نیویورک، گفت: همچنین در این مدت بیش از ۷۶ هزار نفر مجروح شده‌اند و هزاران نفر دیگر هم در آستانه قحطی قرار دارند.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا به امروز به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در ۶ مورد جنایت، ۵۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند
  • آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است