Web Analytics Made Easy - Statcounter

لقمانی از تکمیل ۵۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده در رشت تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی لقمانی» امروز(دوشنبه، ۱۷ شهریور) در نشست تعاونگران نمونه شهرستان رشت با فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری اظهارکرد: تعاونی بسیاری از مشکلات اقتصادی را مرتفع و فعالیت‌ها را سهل‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت با بیان اینکه تعاونی رشت ساخت ۹ هزار و ۲۵۹ پروژه مسکن مهر  را در دست ساخت داشت گفت: از این تعداد، تکمیل ۵۰۰ واحد مسکن مهر در رشت باقی مانده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

 

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ واحد تعاونی در حوزه‌های مختلف گردشگری، خدماتی  و کشاورزی و ... در شهر رشت فعال است. 

 


لقمانی با تاکید بر پیگیری ارتقا کیفیت تعاونی‌ها تصریح کرد: تشکیل نخستین تعاونی استارت آپ در رشت، تشکیل تعاونی روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از اهم برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود. 

 


مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت ادامه داد: تعاونی روستا بر اساس استعدادهای بالقوه هر روستا و شناسایی طرفیت های آن، تشکیل می‌شود.

 


وی افزود: تعاونی دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود و در این تعاونی از جوانان تحصیل کرده و نخبه بهره گرفته خواهد شد.‌

 

لقمانی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان تعاونی را در اجتماع گسترش داد، خاطرنشان ساخت: سال گذشته با فعالیت‌های گسترده تعاونی‌های رشت این شهرستان رتبه سوم تعاونی را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسکن مهر رشت ۵۰۰ واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا به عنوان روز جهانی زمین پاک شناخته می‌شود تا یادآور این نکته باشد که همه ما باید به فکر حفظ و نگهداری سیاره خود باشیم.

در راستای گرامیداشت این روز، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

سعید بیگی با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. بر اساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب و کارهایی است که با انتشار دود باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی افزود: شرکت ساماندهی با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها با اتخاذ تدابیری همچون تعطیلی و انتقال واحد آلاینده از بروز آلودگی در شهرها جلوگیری می‌کند. در همین راستا اجرا و یا بهبود سیستم‌های کنترل آلودگی در برخی از صنایع از جمله کارخانجات سایپا، زمزم، خوشگوار، بستنی پاک، لبنیات پاک و گروه صنعتی بهشهر نیز پیگیری شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه بیش از ۵۴۰ پرونده شکایتی و یا اطلاعیه در خصوص مزاحمت‌ها و آلودگی‌های مشاغل بررسی شده است، خاطرنشان کرد: از پرونده‌های بررسی شده، برای حدود ۳۵۰ فقره رأی کمیسیون بند ۲۰ صادر شده است.

بیگی درباره پیگیری و اجرای آرا صادره واحدهای صنفی آلاینده تصریح کرد: اجرای آرا واحدهای دارای رأی و صدور رأی برای واحدهای فاقد رأی در رسته‌های ضایعات فروشی در سطح شهر تهران پیگیری شد. همچنین درباره واحدهای کارواش هم برای کنترل خروجی فاضلاب این واحدها در راستای کاهش آلودگی آب سطحی و زیرزمینی و خاک، اقدامات لازم برای پیگیری و صدور آرا بند ۲۰ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، اظهار کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته وی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

بیگی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی و عملی برای رؤسا و کارشناسان ساماندهی مناطق ۲۲ گانه جهت افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با سیستم‌های کنترل آلودگی و همینطور دوره‌های آموزشی برای اصناف و ادارات ساماندهی سایر شهرها در موضوعات بند ۲۰ مثل تبریز، ساری، رشت، بروجرد، اراک، شیراز و … نیز از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی برای حفظ محیط زیست بود.

وی در پایان از انتشار ۳ جلد کتاب آموزشی در خصوص موارد مرتبط با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: «گردش کار بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها»، «تمهیدات تخصصی» و «ملاک عمل ساماندهی مشاغل و اصناف» عناوین این سه کتاب بود که به منظور بهبود و کاهش مزاحمت‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر منتشر شد.

کد خبر 6085785

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۵ مجموعه ورزشی ویژه زنان تا پایان اردیبهشت ماه
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود