Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

آژانس خبری سینا دیروز شنبه اعلام کرد ارتش چین احتمال سامانه موشکی خود را که با اس -۳۰۰ روسیه برابری می‌کند در امتداد مرزی با هند مستقر کند.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش ارتش چین احتمالا سامانه دفاع هوایی هونگکی-۹ (Hongqi-۹) خود را که معادل سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ روسیه و پاتریوت آمریکا است، حرکت داده و در مرز هند مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود چین انواع تسلیحات را در مرز خود با هند مستقر کرده است، اما هنوز نوع این سلاح‌ها مشخص نیست.

چین در حالی از احتمال استقرار سامانه هونگکی در مرزش با هند خبر داده است که با تشدید درگیری‌های مرزی میان دو کشور وزرای دفاع هند و چین، هند روز شنبه بر سر کاهش تنش‌های جاری در مرز‌های مورد اختلاف به توافق رسیدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سامانه موشکی آمریکا چین هند چین روسیه آمریکا هند سامانه موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در جمع گروهی از سران یهودی گفت که تشدید بیشتر تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده یا اسرائیل نیست.

اظهارات بلینکن را سه منبع حاضر در این جلسه به پایگاه خبری آکسیوس که یک رسانه نزدیک به منابع اسرائیلی و آمریکایی است گفته است.

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد.

این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شد. در آن حمله ۷ نفر به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

در روزهای گذشته برخی از مقام‌های اسرائیلی و یا رسانه‌های نزدیک به آنها مدعی شده‌اند که حمله ایران را پاسخ خواهند داد.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت ارزیابی واشنگتن این است که ایران به هر گونه حمله قابل توجه و آشکار اسرائیل در خاک ایران با حملات موشکی و پهپادی جدیدی پاسخ خواهد داد.

کد خبر 845043 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل آنتونى بلينكن خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟
  • دیوید کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • دیود کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
  • کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست