Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی به تعطیلی موقت شیفت حرم خادمیاران رضوی به جهت شیوع کرونا و اهمیت پرهیز از سفرهای غیرضروری اشاره کرد و گفت: به‌زودی کشیک حرم یک شیفته و چهارساعته خادمیاران بدون تخصیص استراحتگاه و پذیرایی محقق می‌شود.

«سهیل صالحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به آخرین وضعیت خادمیاران رضوی در استان مازندران، اظهار کرد: مازندران 15 هزار و 698 خادمیار رضوی دارد که در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام‌شده که هر خادمیار بعد از ۴ سال رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و بعد با گزینش به خادم تشرفی ارتقا یافته که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران افزود: خوشبختانه در استان مازندران  خانواده بزرگی از خادمان رضوی متشکل از نخبگان، حوزویان، مسجدی‌ها، مبتکران، کارآفرینان، اصحاب رسانه و خبر و ... داریم که امیدواریم به‌درستی از این ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت به نیت امام رضا (ع) استفاده کنیم.

 

صالحی ابراز کرد: ساختار خادمیاری معطوف به دو کانون محله‌ای و تخصصی است، کانون خادمیاران محله‌ای در نقاط پرتجمع شهری و روستایی با محوریت مساجد یا حسینیه‌ها تشکیل می‌شود و امام جماعت مسجد به‌عنوان رکن اصلی این کانون، فعالیت‌های خادمیاران را نظارت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اهم فعالیت در این کانون‌ها شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها است و خادمیاران گزارش خدمت خود را وارد سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی کرده تا به تأیید مسئول کانون تخصصی برسد و بعدازاین فرآیند کشیک حرم به‌عنوان تشویق برای شخص خادمیار در سامانه خادمیاری آستان قدس باز می‌شود.

 

صالحی تصریح کرد: در ایام کرونا، به همت خادمیاران با اخلاص و دارای روحیه جهادی، دایره خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به نیازمندان محدود به مشهد نبود و گستره‌ای وسیع از خدمت در سراسر ایران به نمایش گذاشته شد.

 

وی ادامه داد: ما خادمیاران افتخاری امام رضا (ع) با رسیدگی به خلق خدا و رفع غم و گرفتاری یک انسان به ترویج سیره منور رضوی کمک می‌کنیم و امروز که مردم نیازمند و آبرومند در پی  شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وظیفه خادمیاران سنگین‌تر است.

 

صالحی عنوان کرد: شناسایی و کمک کردن به این افراد مهم بوده و مصداق بارز عمل خیر است چراکه این افراد تحت پوشش نهاد خاصی نیستند و ازآنجایی‌که یکی از خیرات بزرگ، خدمت به خلق خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم است ما در قالب طرح خادمیاری جلوه‌های این خیر را خواهیم دید.

 

وی ابراز کرد:  خادمیاران امام رضا (ع) نمی‌توانند نسبت به نیازمندان و مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشند، بهترین اعمال، خدمت به مردم و برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) است، در شرایط کنونی کشور، عمل خیر رسیدگی به امور نیازمندان است.

 

صالحی با تأکید بر اینکه خدمت توسط خادمیاران نباید آشکارا صورت بگیرد بلکه باید شأن و عزت‌نفس محرومین حفظ شود، خاطرنشان کرد: امروز به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکلات اقتصادی حاصل از آن، گرفتاری‌های فراوانی برای مردم به وجود آمده است و خادمان نمی‌توانند نسبت به این شرایط بی‌تفاوت بمانند.

 

وی به راه‌اندازی طرح جشنواره خدمت اشاره و بیان کرد: این جشنواره به این منظور راه‌اندازی شده است تا خادمیاران کارهای الگویی ارائه دهند و آن را در سامانه ثبت کنند، تاکنون تعداد آثار ارسالی جشنواره خدمت هزار و ۱۳۶ مورد بوده است.

 

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران تصریح کرد: برای شرکت در جشنواره خادمیاران باید به سامانه خادمیاری بخش شرکت در جشنواره را انتخاب کرده و یکی از سه محور اصلی جشنواره را انتخاب کنند که شامل گزارشی از فعالیت خود، گرازشی از فعالیت سایر خادمیاران و بخش سوم که توسط مسئول کانون خادمیاری که می‌خواهد گزارشی از یک کانون خادمیاری یا موسسه بیرونی داشته باشد است.

 

صالحی بیان کرد: شاخص‌های داوری شامل؛ بخش مردمی در معرض خادمیاران کل کشور قرارگرفته و آثاری که دارای بیشترین تائید مردمی باشد پذیرفته خواهد شد، در بخش داوری تخصصی توسط مجموعه تخصصی و ستادی آستان موردبررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی در بخشی از سخنانش بابیان اینکه بحث چهارشنبه‌های رضوی در شهرستان‌ها و ارائه طرح‌های ابتکاری از سوی کانون‌های خادمیاری از دیگر برنامه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه شود و می‌توان ابتکاراتی از این طرح نیز در جشنواره خدمت ثبت کرد، گفت: در اجرای این طرح هرکسی می‌تواند در حد توان خود، کار خیر انجام دهد و به مردم خدمت کند.

 

صالحی به تعطیلی موقت شیفت حرم خادمیاران رضوی به جهت شیوع کرونا و اهمیت پرهیز از سفرهای غیرضروری باهدف قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس اشاره کرد و از آغاز مجدد طرح کشیک حرم به‌نوعی ازسرگیری کشیک خادمیاران رضوی خبر داد.

 

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کشیک حرم یک شیفته و چهارساعته شده، استراحتگاه خادمین تعطیل و پذیرایی خادمین لغو شده است.

 

صالحی همچنین از ساماندهی خادمیاران رضوی استان خبر داد و گفت: ظرف ماه آینده خادمیارانی که در سطح شهرستان‌ها فعالیتی نداشتند از لیست خادمیاری حذف می‌شوند.

 

وی روند جذب خادمیار جدید را صرفاً از طریق کانون‌های خدمت رضوی اعلام کرد و افزود: افراد علاقه‌مند برای خادمیاری با عنوان یاور به عضویت کانون‌های خدمت رضوی درمی‌آیند و پس از فعالیت و تائید مسئول کانون، جهت گذراندن مراحل خادمیاری معرفی می‌شوند.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشیک حرم سامانه خادمیاری خادمیاران رضوی کمک به محرومین کانون های تخصصی حوزویان کرونا محرومیت زدایی نخبگان خادمیاران رضوی جشنواره خدمت آستان قدس کشیک حرم کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۶۳ نشانگر هوای «سالم» است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۹۷ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر حکایت دارد که با گذر از شاخص ۱۰۰ نشان از "هشدار آلودگی" خواهد داشت.

او با اشاره به این که کیفیت هوای پنج منطقه در مشهد در شرایط ناسالم است، افزود: کیفیت هوای سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد پاک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • مدارس شیفت عصر زاهدان غیرحضوری شد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • وزش باد وضعیت جوی خراسان رضوی را ناپایدار می‌کند
  • تعیین تکلیف اعزام به خدمت ۲ برادر مشمول
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است
  • ازسرگیری پرواز‌های قطر به ایران