Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در نظام رتبه‌بندی معتبر بین المللی تایمز قرار گرفت.

محمد فیضیان روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته طی سال های گذشته، تجهیز آزمایشگاه مرکزی، اصلاح آیین نامه های پژوهشی،گسترش فعالیت علمی با رویکرد کیفی و کوشش هیات علمی، این دانشگاه برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلاح آیین‌نامه‌های ارتقاء پایه ترفیع سالیانه و تشویقی، تسهیل همکاری‌های بین‌المللی شامل مامور نمودن اعضای هیات علمی، راه‌اندازی مجلات علمی پژوهشی به ویژه انگلیسی زبان، افزایش پهنای باند اینترنت، راه‌اندازی مرکز نوآوری، تجهیز آزمایشگاه مرکزی و مرکز تحقیقات بلوط، پژوهشکده زنبور عسل از جمله فعالیت‌ و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه بوده که نقش مهمی در کسب این موفقیت داشته است.

وی عنوان کرد: تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که جهت ارزیابی ‌ها قسمتی از اطلاعات مورد نیاز را از دانشگاه‌ها و بخشی را به واسطه نظرسنجی‌، اطلاعات پژوهشی و استنادات پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: تا سال ۲۰۱۴ یک دانشگاه کشور، ۲۰۱۵ دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی اصفهان، ۲۰۱۶ هشت دانشگاه، ۲۰۱۹  تعداد ۲۹ و سال ۲۰۲۰  تعداد ۴۰ دانشگاه کشور در رتبه بندی تایمز قرار داشتند.

فیضیان ادامه داد: اکنون با ورود هفت دانشگاه جدید، شاهد حضور۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع  یکهزار و ۵۲۷ دانشگاه برتر از ۹۳ کشور هستیم که دانشگاه لرستان نیز در این فهرست با رتبه یکهزار و ۲۰۰ در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان افزود: برخی دانشگاه های کشور از جمله لرستان، علوم پزشکی کردستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی کرمان، اراک، حکیم سبزواری، رازی کرمانشاه، تربیت معلم شهید رجائی و سیستان و بلوچستان سال گذشته در رتبه‌بندی ۲۰۲۱  تایمز نبوده اند.

فیضیان اظهار داشت: به تازگی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام( ISC ) نیز جایگاه جدید دانشگاه لرستان ۱۰ رتبه ارتقاء یافته و در بین دانشگاه‌های جامع، از رتبه ۵۰_۴۲ به رتبه ۴۰_۳۱ رسیده است.

اکنون ۱۹۴ رشته تحصیلی در دانشگاه لرستان فعال است که از این مجموع ۴۹ رشته در مقطع دکترای تخصصی، رشته دامپزشکی در مقطع دکترای حرفه ای، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد و ۶۵ رشته در مقطع کارشناسی ارایه می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه لرستان پژوهش و فناوری دانشگاه ها بین المللی تایمز قرار رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه