Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سعدی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مبلغ کل مطالبات این بازنشستگان را ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت که این مبلغ بابت پاداش پایان خدمت و حق مرخصی های ذخیره شده بازنشستگان به حسابشان واریز شده است.

سعدی پور افزود که با پرداختی امروز ، هیچ فرهنگی که تا پایان سال ۹۸ بازنشسته شده باشد حق پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی از آموزش و پرورش مطالبه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه مجموعه اداری و خدماتی هستند. بخشی از معلمان استان را در شرایط حاضر بازنشستگانی تشکیل می دهند که به دلیل کمبود نیروی انسانی به خدمت خود برای تدریس ادامه می دهند. 

گزارش آماری آموزش و پرورش مازندران نشان می دهد که در سال تحصیلی جاری تا این لحظه چهار هزار معلم واجد شرایط بازنشستگی در استان هستند که که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته شدند و باقی به دلیل کمبود نیرو و با موافقت خود فرهنگیان استمرار بر تدریس گرفتند. 

همچنین مطابق این گزارش ، تا سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ هزار نیروی شاغل در این نهاد آموزشی به سن بازنشستگی از خدمت می رسند که حدود ۹۰ درصد آنها معلم هستند.  

 پیش از این مسئولان آموزش و پرورش مازندران اعلام کرده بودند که تا سال ۱۴۰۴ و بر اساس برنامه ششم توسعه ۹۲ درصد از نیروی انسانی آموزشی این نهاد بازنشسته می شوند. 

به‌روزرسانی مطالبات فرهنگیان حق‌التدریس

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین بیشترین دغدغه این نهاد را به روز رسانی پرداخت دستمزد نیروهای حق التدریس عنوان کرد و گفت : خوشبختانه در پایان سال گذشته توانستیم جدول پرداختی را از چندین ماه به صورت ماهانه برسانیم.

سعدی پور افزود: در سال های اخیر سعی کردیم به صورت پلکانی فاصله پرداخت دستمزد معلمان حق التدریس را کمتر کنیم تا اینکه اکنون دریافتی این معلمان در مازندران تقریبا به صورت ماهیانه بوده و کاملا به روز است.  

وی گفت: مجموع پرداختی های دستمزد معلمان حق‌التدریس مازندران در سال گذشته ۱۰ میلییارد تومان بود که تمامی مطالبات این قشر تا پایان خرداد ماه سال تحصیلی ۹۸-۹۹ پرداخت شد و اکنون هیچ مطالبه معوقی ندارند.  

سعدی پور به وضعیت نیروهای حق التدریس در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: از حدود چهار هزار نیروی حق التدریس استان ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشغول کار بوده و بقیه در انتظار دریافت ساعات درسی هستند. 

وی پرداخت بموقع و به روز رسانی پاداش پایان خدمت و دستمزد فرهنگیان را یکی از بزرگ ترین خدمات دولت تدبیر و امید دانست و افزود : متاسفانه بسیاری از بدهی ها تا چند سال پیش مربوط به دولت های قبلی بود که خوشبختانه تسویه حساب شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پرداخت به موقع دستمزد فرهنگیان را هم در ارتقای سطح کیفی آموزش و هم در تقویت جامعه فرهنگیان موثر دانست و گفت : فرهنگیان قشر آسیب پذیری هستند و نباید مطالبات به حق آنان مشمول تاخیر شود. 

مازندران در سال تحصیلی جاری حدود ۵۶۰ هزار دانش آموز از پایه پیش دبستانی تا متوسطه دوم دارد که در چهار هزار و ۹۴۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها صندوق بازنشستگی کشور مازندران معلم فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشور مازندران معلم فرهنگیان صندوق بازنشستگی کشور مازندران معلم فرهنگیان آموزش و پرورش مازندران پاداش پایان خدمت سال تحصیلی حق التدریس سعدی پور ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۷۰هزار و ۳۰۰مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل گفت: تا صبح روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۷۰ هزار و سیصد نفر روز در مدارس و اماکن متعلق به آموزش وپرورش هرمزگان پذیرش و اسکان داده شده اند.

قویدل تصریح کرد: اولویت پذیرش مسافر در ایام نوروزی با خانواده‌های فرهنگیان است و اگر فضای اضافی وجود داشته باشد، سایر میهمانان و مسافران به صورت آزاد در این مراکز پذیرش می‌شوند.

قویدل با اشاره به استقبال سایر اقشار جامعه، در کنار فرهنگیان از مراکز اقامتی آموزش و پرورش، افزود: ۲ هزار و ۷۴۴ کلاس درس در قالب ۳۴۵ مدرسه در هرمزگان برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز تجهیز شده است که تا امروز ۱۲۷۸۷ خانوار پذیرش شده اند.

رییس ستاد اسکان میهمانان نوروزی آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: کار ۱۷ ستاد اسکان مهمانان نوروزی تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش هرمزگان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6064234

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • پذیرش ۷۰هزار و ۳۰۰مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هرمزگان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است