Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پی وقوع زلزله‌های ۵.۱ و ۳.۱ ریشتری در رامیان، گفت: این زلزله‌ها به بنا‌های تاریخی شهرستان رامیان و سایر نقاط استان که این زمین‌لرزه در آن احساس شد، آسیبی وارد نکرده است.
او افزود: با توجه به شدت زلزله و اهمیت بنا‌های تاریخی واقع در شهرستان رامیان به عنوان کانون زلزله، از اوایل امروز کارشناسان میراث فرهنگی اقدام به بررسی ابنیه تاریخی این منطقه کردند که خوشبختانه، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بنا‌های تاریخی وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساعت دو و چهار دقیقه بامداد دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عرض جغرافیایی ۳۷.۰۲ و طول جغرافیایی ۵۵.۱۰ و در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین گلستان را لرزاند. مرکز این زمین‌لرزه شهرستان رامیان بود و در کل گلستان و حتی بخش‌هایی از خراسان شمالی و سمنان هم حس شد.
همچنین زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر با مختصات ۳۶.۹۸۸ عرض جغرافیایی و ۵۵.۱۷۳ طول جغرافیایی ساعت ۱۰ و ۲۳دقیقه امروز و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین برای دومین بار رامیان را لرزاند.   انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابنیه تاریخی زلزله بنا های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد:‌ با وقوع زمین لرزه  4 و دو دهم ریشتری بامداد امروز در شهر روداب، در جنوب غربی سبزوار  چند گروه ارزیاب از جمعیت هلال احمر سبزوار و بخشداری روداب از نخستین لحظات پس از وقوع این زمین لرزه در منطقه حضور یافتند و وضع منطقه را بررسیکردند.

مرتضی رهنمافر افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از گروه های اعزامی، خوشبختانه این رخداد هیچ گونه خسارتی در منطقه برجای نگذاشته است.

وی افزود:‌ این زلزله ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد امروز در عرض جغرافیایی 35 و 79  شمالی و طول جغرافیایی آن را  57 و 49  شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهرهای روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار روی داد و 4 پس لرزه داشت.

روداب، در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار
  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند