Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج دوم ویروس کرونا در سطح شهرستان کهگیلویه خیلی جدی مورد توجه مردم قرار نگرفته و می‌توان گفت کمی تا قسمتی از مردم حتی وجود آن را انکار می‌کنند که این عامل نیز به خودی خود بسیار خطرناک است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، شهرستان کهگیلویه در مدت ده روز گذشته در بدترین شرایط وضعیت کرونایی قرار گرفته و بر اساس اعلام ستاد شهرستانی کرونا کهگیلویه به حالت قرمز درآمده و همچنان این شهرستان در حالت قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین شرایط قرمز متاسفانه بسیاری از شهروندان دهدشتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و بدون استفاده از ماسک و نیز عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر و اماکن شلوغ تردد کرده و خودروهای حمل و نقل درون شهری نیز تعداد 4 نفر مسافر سوار می‌کنند که چنین عواملی در مجموع بر تعداد مبتلایان به کووید19 اضافه کرده و تعداد ناقلین را افزایش می‌دهد.

لبنان| برنامه وزیر بهداشت برای کنترل کرونا86 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به متقاضیان کرمانشاهی پرداخت شده استاسترالیا برای بیرون آمدن از رکود کرونا به کارخانه‌های تعطیل شده روی آورد

موج دوم ویروس کرونا در سطح شهرستان کهگیلویه خیلی جدی مورد توجه مردم قرار نگرفته و می‌توان گفت کمی تا قسمتی از مردم حتی وجود آن را انکار می‌کنند که این عامل نیز به خودی خود بسیار خطرناک است و در روزهای آینده نیز باید شاهد افزایش تعداد مبتلایان در کهگیلویه باشیم.

رحیم دانشجوی 33ساله دهدشتی با اشاره به شرایط قرمز شهرستان به خبرنگار تسنیم گفت: تعداد زیادی از مردم دهدشت هنوز هم که هنوز است شرایط وخیم بیماری کووید19 و نیز ابتلاء به این ویروس را باور ندارند و گمان می‌کنند که این بیماری فقط به افراد مسن سرایت کرده و سبب مرگ آنها می‌شود.

وی گفت: در شرایط قرمز باید ورودی‌های شهر را به صورت دقیق کنترل کرده و اماکن شلوغ و ادارات سطح شهر تعطیل شوند اما متاسفانه هیچ از موارد کنترل سخت‌گیرانه در دهدشت رعایت نمی‌شود.

موج دوم بیماری کووید19 در شهرستان کهگیلویه بسیار سطحی و ساده‌انگارانه تلقی شده و همین عامل موجب شد تا به یکباره با شرایط وخیم امروز روبرو شویم و اکنون نیز اگر همین شرایط بسیار سطحی و ساده گرفته شود به جرأت می‌توان گفت در هفته‌ها و ماه‌های آینده باید منتظر شرایط بدتری باشیم.

خانم 22ساله دهدشتی با اشاره به عدم کنترل جدی پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان کهگیلویه به خبرنگار تسنیم گفت: مراکز شلوغ شهر دهدشت از جمله بازار روز و پاساژها و نیز مراکز فروش مواد خوراکی همچنان باز بوده و متاسفانه مردم هم در این اماکن حضور دارند چنان که گویا شهر دهدشت اصلأ به حالت قرمز در نیامده است.

وی گفت: تا زمانی که برای حفظ سلامتی شهروندان از سوی ستاد شهرستانی کرونا شاهد تصمیمات سخت‌گیرانه و کنترلی نباشیم مطمئن باشید مردم شهر دهدشت متوجه وخامت شرایط نشده و هنوز درصد زیادی از مردم آنطور که لازم است رعایت نمی‌کنند.

خانم 43 ساله دهدشتی با اشاره به جدی نگرفتن شرایط موجود از سوی مردم به خبرنگار تسنیم گفت:  در شرایط فعلی تقریبأ 40 درصد از شهروندان دهدشتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بیش از 60 درصد از شهروندان دهدشتی حتی حاضر به استفاده از ماسک نیستند و بدون از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی روزانه در سطح شهر دهدشت تردد می‌کنند.

وی گفت: روزانه بخش زیادی از شهروندان دهدشتی از خودروهای عمومی درون شهری از جمله تاکسی‌ها و آژانس‌های بی‌سیم برای رفت و آمد خود استفاده کرده اما هیچ یک از این خودروها حداقل ملزومات بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن را انجام نمی‌دهند و این شرایط باعث افزایش وخامت اوضاع می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: ظرفیت تخت‌های بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان امام خمینی دهدشت تکمیل شده و هیچگونه ظرفیتی در بخش آی‌سی‌یو نداریم.

محمدطاهر طیب‌زادگان گفت: در مدت یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان افزایش یافته و شاهد رکوردزنی بیماران کرونایی بودیم چنان که تعداد 5 تخت اختصاص یافته به این بیماری نیز تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه دلایل زیادی برای تشدید کرونا وجود دارد، افزود: شرکت در تجمعات و عدم رعایت پروتکل بهداشتی از علل اصلی است، عروسی‌ها و عزاداری‌ها در سطح شهرستان از کنترل خارج شده و تجمعات هر روز بیشتر می‌شود.

دکتر طیب‌زادگان با بیان اینکه توان سیستم برای بهداشت و درمان جهت پاسخگویی تکمیل است، افزود: سه پزشک مبتلا به کرونا در بیمارستان دهدشت بستری شده‌ که دو نفر از آنها به خاطر شرایط ریوی در بخش ای سی یو (ICU)هستند.

وی با ترسناک توصیف کردن وضعیت کرونا در سطح شهرستان، تصریح کرد: روز به روز تعداد بیماران سرپایی کرونا در کهگیلویه افزایش یافته و در همین رابطه و برای درمان سرپایی بیماران یک مرکز جدید راه‌اندازی شده که برای تجهیز کامل آن نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

طیب‌زادگان با بیان اینکه پایین بودن مرگ و میر ناشی از کرونا نباید سبب دلخوشی مردم شود، خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد شهرستانی کرونا باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا بتوانیم موج بوجود آمده را کنترل کنیم.

گزارش: سید مصطفی کنجی

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خبرنگار تسنیم گفت کرونا در سطح شهرستان شهروندان دهدشتی پروتکل های بهداشتی شهرستان کهگیلویه شهر دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار شهرستان گچساران از برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در این زمینه سنگ تمام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، روان‌بخش دیهیم‌خوب، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین _ در اولین نشست شورای اداری شهرستان گچساران، اظهار کرد: عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی یک‌بار دیگر عزت، اقتدار و جایگاه ایران اسلامی را در جهان نشان داد به‌طوری‌که کشورهای جهان از ایران حساب ویژه‌ای می‌برند.

وی افزود: اقتدار و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدا و مسیری است که شهدا برای همه ما ترسیم کرده‌اند، از این رو عملیات سپاه پاسداران عملیات بی‌نظیری بود که قدرت‌های استکباری جهان را به حیرت واداشت.

فرماندار گچساران گفت: بودجه در جلسه شورای برنامه‌ریزی پیگیری و بررسی خواهد شد، اما اخیراً مبلغ چهار میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان به‌حساب فرمانداری شهرستان واریز شد که این مبلغ برای روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: باید مدیران قانون‌مدار باشند و به بهانه خدمت نباید قانون را دور زد، البته کار برای مردم خوب است، اما هر مدیری بایستی پاسخگوی عملکردش هم باشد و انتظار این است که خدمات به شهروندان حتماً در چارچوب قانون صورت بگیرد.

دیهیم‌خوب خاطرنشان کرد: در بحث تکمیل پروژه‌ها کارها و اقدامات ادامه دارد و مدیران در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان حتماً طرح و برنامه‌هایی برای پیشبرد پروژه‌ها داشته باشند، اما موضوع دیگر اینکه مدیران به حاشیه‌ها توجه نکنند چراکه هر مدیری یک روز معارفه و یک روز هم تودیع می‌شود بنابراین مدیران باید حتماً به کارشان بچسبند و صادقانه تا لحظه‌ای که مسئولیتی دارند پای‌کار باشند.

وی افزود: روز ششم اردیبهشت نخستین اجلاسیه شهدای ارتش را داریم که یک رویداد بزرگ فرهنگی در این شهرستان است و شعار همه این است که مدیون شهدا هستیم و باید در این اجلاسیه سنگ تمام بگذاریم، میهمان‌های کشوری زیادی خواهیم داشت و همه مدیران تعامل و همکاری در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجلاسیه داشته باشند.

فرماندار گچساران گفت: با توجه به‌پیش رو بودن فصول گرم سال دو دستگاهی که از هم اکنون باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، ادارات آبفا و برق هستند و حتماً بایستی جلسه‌ای با مدیران استانی و شهرستانی برای رفع هرگونه احتمال تنش آبی و همچنین در خصوص مشکلات برق در شهرستان برگزار شود تا از بروز هر نوع مشکلی در آینده پیش‌گیری شود.

کد خبر 745265

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد