Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:03:40 GMT

بازگشایی مرز زمینی سرخس

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۲۰۰

بازگشایی مرز زمینی سرخس

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدمهدی رضایی مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: پس از افتتاح رسمی پل جدید مرزی سرخس، برای نخستین بار دروازه‌های این پل مرزی بر روی ناوگان باری ایران از امروز برای مدت سه روز گشوده شده است.

او افزود: بر اساس گفتگو‌ها و توافق‌های اخیر مقامات مسئول دو کشور مقرر شده ظرف این مدت ناوگان باری ایرانی وارد نقطه صفر مرزی سرخس شده تا روزانه ۱۰ مورد بار کامیون بدون یدک‌کش را تحویل خودرو‌های ترکمنستان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رانندگان ترکمن هم این بار را به مقصد نهایی حمل کرده و سپس گاری خالی کامیون را به رانندگان ایرانی در سرخس تحویل می‌دهند.
بیشتر بخوانید خبری از بازگشایی مرز ترکمنستان نیست
مدیر پایانه مرزی سرخس ادامه داد: امکان اجرای همین عملیات در مرز سرخس کشورمان برای حمل کالا‌های ترکمنستان توسط خودرو‌های باری و رانندگان ایرانی نیز فراهم است.

رضایی بیان کرد: با وجود این تمهیدات و توافق‌های دوجانبه، هیچگونه رفت و آمدی از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز که دروازه‌های اصلی مرز و پل جدید سرخس باز شد صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: مالکیت کامیون‌ها در ایران به صورت خرده‌مالکی یعنی متعلق به افراد حقیقی است لذا رانندگان تمایلی برای تحویل کامیون و بار خود به راننده دیگری را ندارند بنابراین با وجود باز شدن پل مرزی سرخس ظرف ساعت‌های گذشته تاکنون هیچ راننده و صاحب باری این رویه را نپذیرفته است.

اسفند ماه پارسال در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا هر دو مسیر زمینی و ریلی گذرگاه مرزی سرخس با ترکمنستان بسته شد تااینکه مسیر ریلی این گذرگاه اواخر خرداد ماه گذشته بازگشایی شد.

مسیر زمینی گذرگاه مرزی سرخس بین ایران و ترکمنستان از اسفند پارسال تا امروز بسته بود.


انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونا مرز زمینی ترکمنستان مرزی سرخس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نیروی زمینی ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  مدیر گزینش و استخدام غرب استان تهران و البرز در ارتش جمهوری اسلامی گفت: داشتن مدارک تحصیلی دیپلم، در تمامی رشته ها و داشتن سن ۱۷ تا ۲۳ سال از جمله شرایطی است که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رهنما افزود: کسانی دارای مدارک پیشرفته، زبان های خارجی، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن کریم و اعضای بسیج در اولویت قرار دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • ثبت رکورد جدید جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل کردستان