Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@22:46:12 GMT

کمبود فضاهای توانبخشی در مدارس استثنایی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۲۴۷

کمبود فضاهای توانبخشی در مدارس استثنایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: صبور بودن یکی از ویژگی‌های مهم معلمان مدارس استثنایی است که اگر اینگونه نباشد، ادامه کار برای معلمان سخت خواهد بود. اولین خیران مدارس استثنایی معلمان این مدارس هستند، زمانیکه این گونه مدارس نیاز به کمک پیدا می‌کنند اولین کمک‌ها و واریزی‌ها از سوی معلم‌های همان مدارس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند، در حال حاضر مشکل خاصی بابت کمبود معلمان در این مدارس وجود ندارد اما در شرایط ایده‌آل نیز نیستیم و اگر بخواهیم به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم، باید ۴۰ معلم به این مدارس اضافه شود که این نیروها در حوزه آموزشی، توانبخشی، تربیت‌بدنی و بهداشت باید باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر در تمام مدارس استان بیش از سه هزار دانش‌آموز استثنایی وجود دارد که در خصوص فضاهای آموزشی کمبودی وجود ندارد اما در حوزه فضاهای توانبخشی، تربیت بدنی و... با کمبود فضا مواجه هستیم.

متقیان اظهار کرد: سرانه مدارس استثنایی در استان به تعداد دانش‌آموزان  ۱۰ متر مربع است، استاندارد بین‌المللی در خصوص فضاهای آموزش استثنایی ۲۸ متر مربع است که با این آمار فاصله داریم و باید فضاهای مربوطه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: میانگین مدارک تحصیلی معلمان مدارس استثنایی از معلمان عادی بالاتر است، بیشترین مدارک تحصیلی معلمان مدارس استثنایی، رشته روانشناسی است که در این رشته گرایش‌های مختلفی وجود دارد.

کد خبر 547151 برچسب‌ها استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان شمالی مدارس استثنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند