Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@07:12:21 GMT

طرح مشوق‌های بیمه‌ای حرکتی موثر در نظام سلامت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۶۹۵

وزیر بهداشت طرح مشوق‌های بیمه‌ای را برای خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت، آزمایشی در استان گلستان افتتاح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: امروز از یکی از طرح‌های پیش‌رو در صنعت بیمه کشور و یکی از مهم‌ترین حرکت‌های سلامت محور و پیشگیری محور رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: حرکت‌های کیفی مثل پرونده الکترونیک سلامت و دورا پزشکی در نظام سلامت آغاز شده است. این حرکت خردمندانه که در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته نیز برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
نمکی بیان کرد: یکی از دلواپسی‌های من در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم، بی برنامه بودن سازمان‌های بیمه گر بود. این‌که چرا باید هر روز شاهد افزایش بی رویه هزینه‌های بیمه سلامت باشیم و چرا یک سازمان بیمه گر نباید به بحث پیشگیری و کاهش هزینه‌های بیماری بپردازد.

او اظهار کرد: راه دیگری که باید بپیماییم، هزینه‌های توان‌بخشی است که در سازمان‌های بیمه گر مغفول مانده است. یکی از آرزو‌های من این بود که در سازمان بیمه سلامت به پیشگیری و هزینه‌های توان‌بخشی بپردازیم.

وزیر بهداشت گفت: بدون پرداختن به ارتقای کیفیت، با توسعه کمی راهی به جایی نمی‌بریم. خود مراقبتی یکی از اهداف طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» است.

نمکی بیان کرد: این طرح یکی از کیفی‌ترین طرح‌های نظام سلامت است. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد اجرای این طرح در سراسر کشور باشیم. برچسب ها: وزیر بهداشت ، دکتر نمکی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر بهداشت دکتر نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی راا بیممه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • نقش آزمایشگاه‌ها در پیشگیری از بستری‌ بی‌دلیل بیماران در بیمارستان موثر است