Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری گفت: قانون به صراحت گفته است که 50 درصد ساخت و ساز و توسعه در کشور باید برمبنای فعالیت تعاونی ها شکل گیرد اما تاکنون محقق نشده است و باید حتما انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه 300 میلیارد تومانی مسکن کارگری و تفاهم نامه 200 میلیارد تومانی توسعه بازار و 200 میلیارد تومانی جوانان با صندوق کارآفرینی امید و تفاهم نامه 20 درصد تخفیف بیمه کارفرما با معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی و مراسم تفاهم نامه تعاونی توسعه روستایی با حضور محمد کبیری معاون امور تعاون، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون و اصغر نورالله زاده مدیر عامل اصغر صندوق کارآفرینی امید روز دوشنبه 17 شهریورماه در وزارت کار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: یکی از مهم ترین اصول قانون اساسی ما این است که بخش های اقتصادی کشور، باید شامل بخش خصوصی، دولتی و تعاونی باشد که این امکانات زیادی را برای ما فراهم می کند تا بتوانیم به تعاونی ها بپردازیم.

او افزود: در دولت دوازدهم، تمام مشاغلی که اعم از خصوصی یا تعاونی هستند و مردم می توانند در آن حضور داشته باشند، مد نظر قرار گرفته شد.

شریعتمداری تصریح کرد: اقتصاد تعاونی یک اقتصاد مشارکت جویانه است و بنابر اصول شبکه تعاونی جزوی از نظام محسوب نمی شود بلکه بینشی است که اجازه می دهد فعالیت های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بین مردم و دولت شکل بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در کشور ما بخشی از فعالیت های تعاونی در چشم مردم مکشوف است. نمونه آن تعاونی هایی بودند که در دفاع مقدس در کلیه عرصه ها کار کردند. امروز هم که ما در یک جنگ بی امان اقتصادی قرار داریم، شبکه تعاونی ها می تواند نقشی تعیین کننده و اطمینان بخش داشته باشد.

شریعتمداری اظهار کرد: جای تاسف است که تا امروز نتوانسته ایم تعاونی را به جایگاه اصلی آن برگردانیم. بویژه در شرایطی که ما با مشکلات ارز دست به گریبانیم، می توانستیم ارز را با قیمت کمتر در اختیار نهادهای تولیدگر قرار دهیم و محصولات آنها را با استفاده از شبکه های تعاونی مطمئن در اختیار مصرف کننده نهایی قرار دهیم.

او عنوان کرد: تعاونی می توانست از مطمئن ترین شبکه هایی باشد که برای این هدف در نظر گرفته شده است. آنگونه که در بسیاری از کشورهای دیگر نیز کار می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز نماینده بخش تعاون در حوزه تعاونی ها اعلام آمادگی برای قبول این نقش کرده است. امیدواریم این نقش پررنگ تر شود اما باید به موضوع خصوصی سازی هم توجه ویژه ای شود.

شریعتمداری ادامه داد: ما تجربه خوبی در خصوصی سازی نداشتیم. بهتر بود تشکیلات اقتصادی را به سمت مردمی هدایت می کردیم تا به سمت خصوصی سازی. اقتصاد مردمی در توسعه از توسعه برمبنای خصوصی سازی عادلانه تر است.

او افزود: در این راستا باید در یک سال باقی مانده از دولت گام های مهمی را با همکاری سازمان خصوصی سازی برداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بخش تعاون مطالبه گری حق سهمی از فروش های دولتی را طبق قانون دارد که باید برای ایجاد زیرساخت های بخش تعاون به آنها داده شود اما مدت ها مغفول مانده بود که این بودجه باید پرداخت شود و در صندوق توسعه و تعاون و بخش های مانند آن جاری و بکار گرفته شود. کاری که با ورود معاون تعاون جدید انجام می شود.

شریعتمداری بیان کرد: این معاونت مصر است که این طلب وصول شده و بخشی از آن به بانک توسعه سپرده شود.

شریعتمداری گفت: حضور نماینده مجلس در این محفل را به فال نیک می گیریم تا مجلس یاری کند که طلب تعاونی ها وصول شود و ما شاهد پاگرفتن زودتر تعاونی ها باشیم.

او افزود:  تعاون قانون مصوب است و متکی به اسناد چهارم ، پنجم و ششم توسعه است و ما باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

شریعتمداری بیان کرد: قانون به صراحت گفته است که 50 درصد ساخت و ساز و توسعه در کشور، باید برمبنای فعالیت تعاونی ها شکل گیرد. این هدفی است که محقق نشده است.

او افزود: امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه های مهم به وظایف تعاونی ها جامه عمل پوشانده شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تعاونی ها کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون خصوصی سازی تفاهم نامه تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در سال ۱۴۰۳ که به میزبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیران کل عضو شورا برگزار شد اظهار کرد: عملیات وعده صادق به لطف خداوند متعال و با درایت رهبر فرزانه انقلاب، پشتیبانی مردم غیور و به برکت خون شهیدان جبهه مقاومت و رشادت رزمندگان اسلام به دست آمده است.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح بابت این تنبیه محکم به رژیم صهیونیستی، افزود: جامعه بزرگ تعاون، کارگری و کارفرمایی تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با مصوبات جدید شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات مهمی را به سرانجام برسانیم.

این مسئول استانی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی در تحقق شعار سال شد و تصریح کرد: تلاش برای حوزه اشتغال باید بیشتر شود تا گره از مشکلات مردم به ویژه جامعه هدف برداشته شود.

باقری با اعلام اینکه دستگاه‌ها به شاخصه‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی توجه کنند، خاطرنشان کرد: انتظار است دستگاه‌ها اقدامات شاخص را احصاء و مشخص کنند.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: امسال در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توانیم در بخش تعاون شاهد باشیم، تصریح کرد: در کشور و استان ما مردم همواره حضور تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

این مسئول استانی ادامه داد: کلیدی‌ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه‌مدت با تلاش و همت همه دستگاه‌ها به آن دست پیدا کنیم.

باقری به خبری خوش در بخش آموزش تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به منابع اعتباری مشخص آموزش بخش تعاون به فنی و حرفه‌ای سپرده می‌شود.

کد خبر 6080112

دیگر خبرها

  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی | تحقق رویای حسین شریعتمداری؟
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • واکاوی فضای سبز شهرکرد مورد توجه قرار گیرد
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • پول افزایش جرایم را خرج فرهنگ رانندگی کنند
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار