Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۸۷۰ شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و حضور اعضا به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه خزعلی به فراز‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» پیرو موضوعات «عدالت آموزشی، آفات و زیان‌های احتمالی در آموزش مجازی، ضرورت اهتمام به فعالیت‌های پرورشی، لزوم رسیدگی به وضعیت مهدکودک‌ها و هشدار در مورد اجرای سند ۲۰۳۰» در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره و اظهار کرد: شورای زنان، برای همکاری با شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی در خصوص اجرا و پیگیری اوامر مقام معظم رهبری در اصلاح و ارتقای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و جلوگیری از نفوذ مفاد سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش، آمادگی کامل را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه موضوع سقط جنین و غربالگری و سقط درمانی پیرامون برنامه اقدام در موضوع جمعیت و خانواده مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

گزارش آمار‌های سقط‌های غیرقانونی در جلسه ارائه شد که بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، سقط‌های غیرقانونی انجام شده در کشور در سال ۹۸ حدود ۲۵۰ هزار سقط جنین در سال و همچنین طبق آمار ارائه شده یکی از مسئولان وزارت بهداشت تا ۶۰۰ هزار در سال عنوان شده است.

گفتنی است بر اساس این گزارش ۹۳ درصد سقط‌های عمدی در چارچوب خانواده انجام شده و در بین زنان با تحصیلات دانشگاهی، متمول و مناطق بالای شهر آمار بالاتری اعلام شده و در بین زنان مؤمن و متعهد کمترین آمار سقط عمدی مشاهده شده است؛ در ادامه عوارض پزشکی و روانشناسی سقط جنین مورد بحث و بررسی اعضای جلسه قرار گرفت که اهم نظرات و پیشنهادات اعضا به شرح ذیل است:

تأکید بر راه‌اندازی مهدکودک‌ها در ادارات و مراکز دانشگاهی، تأمین امنیت شغلی برای بانوان شاغل بعد از فرزند آوردن و مرخصی زایمان، اعطای مشوق‌های اقتصادی و تهیه بسته‌های فرهنگی، مطالبه از مراجع قضایی برای مقابله با مراکز غیر قانونی سقط جنین، مطالبه از معاونت درمان وزارت بهداشت و معاونت نظارت سازمان نظام پزشکی برای انجام وظایف قانونی خود در حوزه نظارت بر فعالیت مراکزی که فعالیت حرفه‌ای مرتبط با سلامت دارند و ابطال پروانه متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، مطالبه از پلیس فتا و دادستانی در موضوع تبلیغات غیرقانونی سقط، مطالبه از کارگروه مقابله با قاچاق کالا و ارز در موضوع قاچاق دارو‌های سقط، تدوین برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغی پیرامون گناه انجام سقط عمدی و عوارض آن برای مادر، تکریم نقش مهم مادری به عنوان مأموریت مهم اجتماعی و همچنین ایجاد بسته‌های حمایتی برای مادران باردار و شیرده.

بیشتر بخوانید

آغاز سال تحصیلی؛ آغازی برای نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب سند تحول آموزش و پرورش سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سیدجمال سجادی پور با بیان اینکه یکی از نقاط حادثه خیز در بلوار بسیج است که به طور مداوم شاهد تصادفات در این بلوار هستیم گفت: برای کاهش تصادف در بلوار بسیج ایجاد سرعتکاه و یا حذف بریدگی در دستور کار شورای ترافیک باشد.


در این جلسه نقاط اعلامی توسط پلیس راهور مورد طرح و بررسی قرارگرفت و مقرر شد؛ پلیس راهور، نقاط حادثه خیز را تکمیل و جهت بررسی و اعلام نظر نهایی درجلسه شورای ترافیک مطرح نماید.


در این جلسه بر آموزش و فرهنگ سازی ترافیک و اولویت رفع نقاط حادثه خیز و پیگیری مصوبات جلسات سال گذشته و تامین پارکینگ ماشین سنگین تاکید شد.

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران