Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:50:23 GMT

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با ولید جنبلاط

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۵۶۰۲

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با ولید جنبلاط

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع لبنانی اعلام کردند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که در لبنان به سر می برد، به دیدارهایش با رهبران احزاب لبنانی ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش؛ اسماعیل هنیه با ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

منابع لبنانی به جزییات این دیدار اشاره ای نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ساعاتی قبل هم «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با نماینده پارلمان لبنان «بهیه حریری» وابسته به جریان «المستقبل » دیدار کرد.

 در این دیدار تحولات سیاسی مرتبط با مسأله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حریری بر عدم پذیرش هر طرحی که حقوق ملت فلسطین را محترم نشمارد، تأکید کرده است.

بهیه حریری در این دیدار گفت: مسأله فلسطین برای ما مسأله اصلی باقی خواهد ماند و حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت حقی مقدس است.

وی ازسرگیری گفت‌وگوی فلسطینی-فلسطینی را که اخیرا در نشست بیروت پدیدار شد، تبریک گفت و افزود: ما از هر اقدامی در مسیر آشتی ، پایان اختلاف و تقویت پایه‌های وحدت ملی فلسطینی حمایت می‌کنیم زیرا وحدت شما باعث تقویت مسأله عادلانه فلسطین می‌شود.

هنیه پیش از این نیز با برخی مقامات سیاسی لبنان و سران احزاب از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرده بود.

کد خبر 5018227

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه ولید جنبلاط لبنان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی عراق لبنان فلسطین عربستان سعودی ترکیه دونالد ترامپ ایران ویروس کرونا روسیه امانوئل ماکرون مدیترانه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه

طرفین در این دیدار درباره آتش بس در غزه، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این باریکه گفتگو و تبادل نظر کردند.

پایگاه روسیا الیوم نیز گزارش داد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان هفته جاری برای انجام گفتگو با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

به نقل از المیادین، اردوغان ساعاتی پیش در گفتگو با نمایندگان حزب «عدالت و توسعه» حاکم در پارلمان این کشور، گفت: میزبان «رئیس مساله فلسطین» خواهم بود و در دیدار با وی درباره چند موضوع گفتگو خواهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر ادامه دفاع از مساله فلسطین، اظهار داشت: جنبش حماس، یک جنبش مبارز علیه رژیم صهیونیستی است نه یک سازمان تروریستی.

در ماه ژانویه گذشته نیز وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه گفتگو کرده بود.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • نوه رئیس دفتر سیاسی حماس به پدر شهیدش پیوست
  • شهادت هفتمین نوه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب 57 با حسرتی که «هنیه» بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب 57 با حسرتی که «هنیه » بر دل صهیونیست‌ها گذاشت