Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی عصر امروز در نشست اعضای شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی اظهار کرد: حفظ انفال، اراضی ملی و بیت‌المال به ویژه در مناطق خوش آب و هوای کشور به شدت مورد تاکید دستگاه قضا است که این مهم در استان مرکزی با جدیت پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: گزارش‌هایی مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی در مناطق خانه‌میران و روستای گردشگری انجدان وجود دارد، گزارش‌ها حاکی از تصرف زیاد اراضی و تغییر کاربری‌های فراوان در این مناطق است که مقرر شد یک گروه کارشناسی با اعزام به منطقه از وضعیت اراضی بازدید و گزارش‌های لازم را تهیه کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: همچنین مقرر شد سازمان بازرسی استان عملکرد دستگاه‌های متولی زمین در زمینه حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی اعم از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دهیاری‌ها و دیگر دستگاه‌های دخیل را بررسی و ظرف یک ماه آینده گزارش و نتایج نهایی را اعلام کند و چنانچه مشخص شود قصور و یا کوتاهی در این زمینه صورت گرفته و یا چراغ سبزی داده شده با جدیت به متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد.

موسوی افزود: چنانچه تغییر کاربری‌های محرز شود، پیگیری لازم در زمینه برخورد با عاملان و متصرفان به شدت صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از مردم خواهش داریم با حساسیت تمام عرصه‌های ملی را مد نظر قرار دهند، چنانچه تخلفی در زمینه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری مشاهده کردند بلافاصله دستگاه قضا را در جریان قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: شوراهای روستاها، دهیاری‌ها و معتمدین در زمینه حفظ اراضی ملی و انفال مسئول هستند، نباید اجازه دهند اراضی ملی به ناحق مورد تصرف و تجاوز قرار گیرد. موسوی گفت: همه موظف هستیم اراضی ملی را همچون میراثی ارزشمند حفظ و به آیندگان تحویل دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه استان مرکزی اراک روستا منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است

علیرغم فشارهای بین‌المللی بر واشنگتن در زمینه همکاری با اسرائیل در جنایات این رژیم در غزه، دولت بایدن قصد دارد یک بسته تسلیحاتی جدید به تل آویو ارسال کند.

به گزارش مشرق، درحالیکه فشارها بر دولت جو بایدن در زمینه همکاری با رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنایات این رژیم در غزه روز به روز افزایش می یابد، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی یک قرارداد تسلیحاتی جدید با اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است.

براساس این گزارش، این بسته تسلیحاتی جدید شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و گلوله‌های توپخانه است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری