Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- برخی از افراد بر این عقیده‌اند که بنزین سوپر بهتر از بنزین معمولی است و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد و برخی دیگر نیز معتقدند این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و صرفا اسمشان با یکدیگر متفاوت است.
ناصر رئیسی فرد؛ رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی با اشاره به مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: «پس از کاهش محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا میزان مصرف بنزین به ۷۵ درصد مدت مشابه در سال‌های گذشته رسید و عبارت دیگر میزان مصرف بنزین کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
ایشان با بیان اینکه فروش بنزین سوپر کاهش یافته است؛ تصریح کرد: «توزیع بنزین سوپر به جایگاه‌های همراه با مشکلاتی است و از سوی دیگر به دلیل نوسانات کیفیت بنزین شاهد افزایش تبخیر در بنزین هستیم که زیان‌های فراوانی را به جایگاه داران تحمیل کرده است.»
وی افزود: «با وجود افزایش نرخ تورم کارمزد جایگاه داران افزایش نیافته است و بسیاری از جایگاه داران کوچک به دلیل کاهش فروش با مشکلات متعددی مواجه هستند و ادامه این وضع می‌تواند باعث تعطیلی این واحد‌ها شود.»
رییسی فرد بیان کرد: «وعده‌های دولت برای تامین زمین متقاضیان جایگاه سوخت سوخت هنوز نتیجه خاصی نداشته است و بسیاری از زمین‌های در نظر گرفته شده با مشکلات مالکیت حقیقی و حقوقی مواجه است و به نظر نمی‌رسد روند تخصیص برای احداث جایگاه‌های سوخت در مدت زمانی کوتاهی به نتیجه به رسد.»
رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: «بنزین دزدی طی ماه‌های اخیر افزایش یافته و علیرغم نظرات جایگاه داران برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی این مهم هنوز محقق نشده است و به همین دلیل شاهد ناهنجاری‌هایی در خصوص سوخت گیری هستیم.»
وی تصریح کرد: «زیر ساخت برای اتصال کارت سوخت و کارت بانکی فراهم است، اما شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بنا به دلایلی از اجرای آن خودداری می‌کند و هزینه‌های زیادی را به جایگاه داران تحمیل کرده است.»
رییسی فرد بیان کرد: «رعایت نکات بهداشتی از سوی جایگاه دارن و تامین مواد ضدعفونی و دستکش‌های یکبار مصرف با هزینه جایگاه داران انجام می‌شود و کاهش درآمد‌ها این هزینه‌ها نیز بر جایگاه داران تحمیل شده است.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بنزین سوپر صدای ایران جایگاه داران بنزین سوپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام