Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:47:30 GMT

جذابیت بازار مالی چین برای سرمایه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۵۸۵۴

جذابیت بازار مالی چین برای سرمایه‌های خارجی

چین روند الحاق به سازوکار مالی جهان را سرعت بخشیده و تعداد زیادی از نهادهای مالی آمریکا نیز در این روند حضور دارند بدین ترتیب به اصطلاح «قطع ارتباط مالی چین و آمریکا» غیرممکن خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات چین 2020 در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان بیش از 150 نهاد مالی شرکت کننده، 43 نهاد مالی سرمایه گذار خارجی از 18 کشور و منطقه شامل نهادهای مالی برجسته جهان مانند مورگان استنلی، یو بی اس، دویچه بانک و غیره هستند. مشارکت فعال این نهادهای مالی، اعتماد قاطع و چشم انداز خوشبینانه آنها را به بازار مالی چین نشان می دهد.

این اعتماد و پیش بینی خوبینانه نخست نتیجه انعطاف پذیری و توان بالای اقتصاد کلان چین در مقابل خطرات احتمالیست. هفته نامه اقتصادی آلمان (Wirtschafts Woche)  اخیرا گزارش داد که بر اثر شیوع کروناویروس، میزان تجارت جهان تا اندازه چشمگیری افت کرده و نسبت تجارت خدمات در میزان کل تجارت روزافزون شده است. صنایع مالی آمریکا و اروپا به طور جدی در انتظار گسترش فعالیت خود در چین از طریق این دوره نمایشگاه تجارت خدمات هستند.

بازار مالی چین برای نهادهای سرمایه های خارجی چه جذابیت خاصی دارد؟

در مقاله منتشر شده در مجله اکونومیست آمده است: چین رشد مثبت جی دی پی و نرخ بهره بالای صفر در اختیار فعالان میگذارد که دیگر کشورها قدر به ارائه آن نیستند.

بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده از مؤسسه اقتصاد بین المللی پیترسون، مقیاس بازار خدمات مالی چین به 47 تریلیون دلار رسیده که با توجه به این میزان کلان، اگر نهادهای سرمایه های خارجی بتوانند سهم خود را در بازار چین افزایش دهند، سود کلانی به دست خواهند آورد. بازار مالی چین برای این شرکتهای خارجی دارای جذابیت ویژه ای است و این جذابیت مهمی در رشد است.

در این گزارش تاکید شده است که چین روند الحاق به سازوکار مالی جهان را سرعت بخشیده و تعداد زیادی از نهادهای مالی آمریکا نیز در این روند حضور دارند که بدین ترتیب به اصطلاح «قطع ارتباط مالی چین و آمریکا» غیرممکن خواهد شد.

در مقابل تاثیرات منفی شیوع همه گیری کرونا و افزایش گرایش حمایتگرایی تجاری، ادامه گسترش گشودن صنایع مالی بار دیگر ثابت می کند که چین در حال پیشبرد نظام توسعه نوین و چرخش دوگانه داخلی و خارجی است و نه سرگرم توسعه پشت درهای بسته.

صنایع مالی ستون اصلی اقتصاد واقعی است. بازتر بودن بازار مالی چین باعث می شود تا حرکات مالی چین و سراسر جهان روانتر شود و خدمات بهتری در اختیار اقتصاد واقعی قرار می دهد. با ترمیم زنجیره تأمین صنعتی «آسیب دیده»، به اقتصاد جهانی بر اساس اصل برد – برد کمک میشود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین بازار مالی چین نهادهای مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!