Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:24:16 GMT

سفر استانی قالیباف در قاب قضاوت کاربران فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۵۹۰

سفر استانی قالیباف در قاب قضاوت کاربران فضای مجازی

به گزارش بخش داده کاوی ایرنا، قالیباف یک هفته پیش با سفر به استان خوزستان، اولین سفر استانی خود را به عنوان رئیس مجلس آغاز و از شهرهای این استان دیدن کرد. هدف از این سفر چهار روزه «بررسی روند اجرای طرح‌ها و آشنایی با مشکلات این استان» اعلام شد. در این میان فیلم‌ها و اخبار لحظه‌ای تولید شده از ابعاد مختلف این سفر در فضای مجازی دست به دست شد و البته واکنش انتقادی و حمایتی کاربران را نیز به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیتری‌ها چه می‌گویند؟

گروهی از کاربران توئیتر که چهره‌های سیاسی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود، از حضور قالیباف در خوزستان حمایت کرده و اقدام وی را «مدیریت جهادی» نامیده‌اند. کاربری در این باره نوشته است: «سفر دکتر #قالیباف به استان #خوزستان در راستای قولی بود که قبل از اخذ رای ریاست مجلس به نمایندگان داده بود و ما هم بر همین اساس به ایشان رای دادیم و از این رای پشیمان نبوده و حتی با دیدن این صحنه ها خوشحالیم نشستن پای درد دل مردم روحیه جهادی و انقلابی میخاد. #مجلس_قوی_انقلابی »

کاربر دیگری توئیت کرده است: «حضور میان مردم و از نزدیک لمس درد و مشکلات آنها روحیه جهادی با هدف رفع و کاستن از آمال آنها را می‌طلبد. سفر آقای #قالیباف در ادامه بازدید ۱۲ نماینده،اعضای کمیسیون اصل نود و جلسات متعدد ما در مجلس، نشان از عزم ملی برای حل مشکلات خوزستان است».

شخص دیگری نوشته است: «حضور قالیباف در بین مردم فقیر جنوب قابل تحسین است».

البته تعدادی از دیگر کاربران نیز سفر رئیس مجلس را مقدمه‌ای برای نامزد شدن وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلقی و گمانه‌زنی کرده‌اند. برخی کاربران نیز دلیل سفر قالیباف را پوشاندن وجوه نامطلوب عملکرد مجلس در این چند ماه عنوان کرده‌اند. 

کاربری توئیتی را در این زمینه منتشر کرده است: «قالیباف داره فیلم تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری را تهیه می کنه؟»

کاربر دیگری توئیت کرده است: «#محمدباقر_قالیباف با سفر به خوزستان، نخستین گام انتخاباتی‌اش را برای سال ۱۴۰۰ برداشت. قالیباف با شبکه مالی و سیاسی و رسانه‌ای‌اش امیدوار است بالاخره رئیس جمهور شود.»

شخص دیگری نوشته است: «آقای #قالیباف در آستانه ۱۰۰ روزگی ریاست بر #مجلس_یازدهم، قراراست برای افتتاح پروژه آبرسانی #غیزانیه به خوزستان برود. او می‌خواهد با این سفر، ناکارآمدی مجلسی را بپوشاند که در عمر سه ماهه‌اش فقط ۲ قانون گذرانده و هر دو هم به درِ بسته #شورای_نگهبان خورده؟! اگر چنین است باید به او حق داد!»

در این میان تعدادی از کاربران از افرادی که هدف این سفر را انتخاباتی می‌دانند، انتقاد و به آن‌ها توصیه کرده‌اند که نیت‌خوانی نکنند. کاربری توئیت کرده است: «برخی میگویند هدف #قالیباف از سفر به #خوزستان انتخاباتی است. انصاف حکم می‌کند نیت‌خوانی نکنیم و از این کار او تقدیر کنیم. حضور مسئولان در دل مردم و شنیدن حرف آنها از نزدیک، اقدام ارزشمندی است که به شرط استمرار و صداقت، امید مردم را احیا خواهد کرد.»
گروهی از کاربران نیز در ادامه عملکرد قالیباف را تحسین کرده‌اند که به زعم آنان اقدام وی برای گوش سپردن به مشکلات مردم باید بین همه مسئولان فراگیر شود.

نظارت میدانی در تیررس کاربران

گروهی از کاربران به «نظارت میدانی» قالیباف که یکی از اهداف سفر او به خوزستان اعلام شده بود انتقاد وارد و تاکید کرده که نظارت جزو وظایف مجلس نیست بلکه وظیفه مجلس، قانون‌گذاری است. کاربری در این باره نوشته است: «وظیفه اصلی نمایندگان ‎#قانونگذاری و اصلاح قوانین گذشته برای رفع موانع و مشکلات کشور است. یک چهارم از سال اول این مجلس سپری شده است. نمایندگان ‎#مجلس_یازدهم تاکنون چند قانون را تصویب یا اصلاح کرده و به تایید شورای نگهبان رسانده و برای اجرا به دولت ابلاغ کرده اند؟!»
شخص دیگری نوشته است: «وظیفه رئیس مجلس، دیدار چهره به چهره با مردمه؟ قالیباف نماینده مردم تهرانه، با خوزستانی‌ها چیکار داره؟ این دیدارها چه تاثیری بر قانون گذاری و نظارت داره؟...»
کاربر دیگری بیان کرده است: «آب غیزانیه به ‎#قالیباف چه ربطی داره که برای افتتاح آبرسانی می‌خواد بره خوزستان؟ یکی بگه دیگه شهردار نیستی! دل بکن از افتتاح پروژه‌ها. اگر قرار به رفتتی باشه، نماینده اهواز جایز هست که بره؛ شما رئیس مجلسی، بمون تهران، ببین چرا این مجلس از توش بعد ۳ ماه کار، هیچ قانونی استخراج نشده!»
کاربری توئیت کرده است: «نظارت مجلس، نظارت فیزیکی نیست . نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس است از طریق طرح سئوال، تحقیق و تفحص، استیضاح یا دعوت از مسئولان برای پاسخگویی در کمیسیون های تخصصی. نظارت بر بودجه و هزینه ها و درآمدها نیز به عهده آقای بذرپاش است».


بازتاب‌ها در تلگرام و اینستاگرام

اگرچه در فضای تلگرام کانال‌های مختلف خبری از جمله خبر فوری، اخبار فوری / مهم، آخرین خبر، خبر ویژه، اخبار روز ایران و... بیشتر به انتشار اخباری درباره سفر قالیباف به خوزستان اقدام کرده‌اند اما برخی تحلیل ها نیز در این پلتفرم ارائه شده است.

کانالی در این راستا نوشته است: «جوان خوزستانی پیش پای قالیباف نشسته و با اندوه و تمنا دردش را زار می زند بعد از ۱۳ سال کار، ۳ بچه دارم که در یک اتاق زندگی می کنیم!»

یک کانال دیگر نیز بخش هایی از سخنان قالیباف در باره این سفر را با محور نظارت میدانی بازتاب داده است.

البته تعدادی از کانال‌های خبری با ادعای داشتن برنامه انتخاباتی قالیباف، سفر او را تبلیغاتی قلمداد کرده‌اند. یک کانال تلگرامی به نقل از مشرق نوشته است: «حامیان قالیباف به این نتیجه رسیدند که باید از پرده بیرون بیایند و بدون کتمان برنامه انتخاباتی او را علنی کنند. این اتفاق بعد از آن شدت گرفت که برای او و حامیانش روشن شد که درصورتی که دیر بجنبند بار دیگر عرصه را به کسانی دیگر می بازند. سفر خوزستان با هدف تبلیغاتی بر پایه همین تحلیل شکل گرفت»
برخی کانال‌های تلگرامی دیگر نیز از تعریف از نظارت مجلس انتقاد کرده و وظیفه مجلس را قانونگذاری دانسته‌اند.

یک کانال تلگرامی آورده است: «محمدباقر قالیباف و هم‌سلکان اصولگرایش در مجلس یازدهم معتقدند باید از قانون‌گذاری به سمت نظارت شیفت کنند. نظارت بر کدام نهاد؟ مشخصا نهاد دولت. مجلس اصولگرا تصمیم دارد برخلاف قانون اساسی کار قانون‌گذاری را مشترکا با شورای نگهبان و مجمع تشخیص تقسیم کند و این یک سال را به دولت روحانی بپردازد.»

در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اگرچه مطالب کمتری نسبت به تلگرام و توئیتر درباره سفر استانی قالیباف منتشر شده اما سهم اخبار این سفر در این پلتفرم هم صفر نبوده است. تعدادی از صفحات رسانه‌ها در فضای اینستاگرام به انتشار اخباری مبنی بر اظهارات قالیباف در سفر استانی خود به خوزستان و صحبت‌های مردم با قالیباف درباره مشکلات معشیتی‌شان اقدام کرده‌اند. در این میان مطالب حمایتی از عملکرد رئیس مجلس نیز دیده می‌شود. این شبکه اجتماعی، اغلب اخبار مرتبط با سفر استانی قالیباف را همراه با ویدئو منتشر کرده است. 

در مقابل تعدادی از کاربران در فضای اینستاگرام به مشکلات خوزستان اشاره کرده و حضور رئیس مجلس را بی‌فایده دانسته‌اند. کاربری نوشته است: «آقای قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی⁣ ⁣ لطفا به خودتون زحمت ندید، نیازی نیست از این شهر به اون شهر بروید، مشکلات استان خوزستان تازگی ندارند.....  از حرف زدن های قشنگ مقابل دوربین خسته ایم، سال‌هاست فقط حرف می‌زنیم صدای مان به جایی نمیرسد.»
برخی کاربران نیز مدعی نمایشی بودن سفر قالیباف به خوزستان شده اند و از نامناسب بودن وضعیت در خوزستان گفته‌اند. کاربری نوشته است:‌ ... گلایه‌های ناتمام و تکراری مردم.... امید که (این دیدارها) نمایشی نباشد.

برچسب‌ها محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم داده كاوي فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم داده كاوي فضای مجازی محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم داده كاوي فضای مجازی توئیت کرده کاربران نیز قانون گذاری مجلس یازدهم سفر استانی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

امام جمعه سنندج، گفت: تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی عصر امروز در دیدار با دبیر کل کتابخانه‌های کشور که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و قرآن برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

وی افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر حضرت محمد(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است. 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بسیار عظیم برخوردار است، تصریح کرد: قرآن، به سبب اینکه برای علم و دانش و کسب علم و تفکر در پدیده‌های جهان اهمیت خاصی قائل شده است، به تبع آن، برای دانشمندان و علمای دین و دانش هم فضیلت و اعتبار خاصی قائل است.

وی ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در کردستان را ضروری دانست و گفت: اگر با تفکر و تدبر کتاب‌ها را نگاه کنیم، می‌توانیم به همه مسائل و شخصیت‌ها دست پیدا کنیم. 

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده خداوند، تردیدی در جایگاه و عظمت قرآن وجود ندارد، تأکید کرد: توجه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‌‏دهد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است، عنوان کرد: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‌‏دهد که می‏‌تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‌‏ای ایفا کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‏‌های کسب دانایی و توانایی خواند که آدمی را در فهم و درک درست از نادرست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای ایجاد علاقه جوانان به کتاب و کتابخوانی همراهی لازم را داشته باشند و زمینه مطالعه را فراهم کنند.

به گفته وی، قرآن بهترین مبلغ برای انسان‌ها است که می‌توان با تبعیت از آن راه درست را انتخاب و مسیر درست را طی کرد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: در استانی همچون کردستان نویسندگان و ناشران توانمند و مستعدی هستند که بیش از صدها تألیفات داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارند، باید این ظرفیت‌ها به دور از وعده و شعار مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!
  • رائفی پور: ۶۰۰ میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی